וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בהונג קונג מחריפה: תומכי הממשל הסיני תקפו מפגינים

מאות אלפים פקדו בסוף השבוע השביעי ברציפות את רחובות העיר, ובסיומן של ההפגנות השלוות התפתחו תקריות אלימות. חברי כנופיות פשע, המזוהים עם בייג'ינג, הכו במקלות את המפגינים בתחנת רכבת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הונג קונג שוב גלשה אתמול (ראשון) לכאוס, כששוטרים התעמתו עם מפגינים נגד הממשלה, שעות אחרי שהם השליכו ביצים וריססו כתובות גרפיטי על לשכת הקישור של סין בעיר. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובכדורי גומי בסיומה של מחאת ענק נוספת נגד חוקי ההסגרה לבייג'ינג ושחיקת החירויות באזור המנהלי המיוחד.

במקביל, קבוצה של תומכי ממשל רעולי פנים תקפו במקלות מפגינים באחת מתחנות הרכבת בעיר, והכו גם עיתונאים שתיעדו את התקרית בשידור חי. היה זה סוף השבוע השביעי ברציפות להפגנות נגד בייג'ינג, שהתרחבו מההתנגדות לחוקי ההסגרה, שכבר הושעו, לדרישות לרפורמות דמוקרטיות רחבות יותר, את התפטרותה של המנהיגה קארי לאם ואת חקירת השימוש בכוח של המשטרה נגד המפגינים. כמו בפעמים הקודמות, האלימות החלה בתום הפגנת ענק של מאות אלפי אנשים ששמרו על הסדר.

רשות בתי החולים אמרה כי 45 אנשים נפצעו בתקרית הזו, בהם אחד במצב אנוש. 13 אנשים נוספים נפצעו בעימותים באזור אחר, בהם אחד במצב אנוש. המשטרה אמרה כי גם כמה שוטרים נפצעו בעימותים עם המפגינים, שהשליכו לעברם לבנים, רימוני עשן ובקבוקי תבערה.

הונג קונג, שחזרה לשליטת סין מבריטניה ב-1997, שרויה במשבר החמור ביותר בהיסטוריה המודרנית שלה ללא פתרון בעתיד הנראה באופק.

הפגנה בהונג קונג, 22.07.2019. רויטרס
אף אחד לא נעצר. תומכי ממשל לבושים בלבן, אתמול/רויטרס

משטרת הונג קונג, מצדה, הגנה על מעשיה ועל כך שלא ביצעה מעצרים, אחרי שמחוקקים משורות האופוזיציה אמרו כי המשטרה כשלה כשלא הגנה על המפגינים. התוקפים זוהו כחברים בכנופיות של רשת הטריאדה, ששמן נקשר בשנים האחרונות להפחדת מתנגדי הממשל ולמעשי אלימות.

ממשלת סין גינתה את ההתפרעויות ואמרה כי הסמלים שהושחתו במשרד הקישור הוחלפו במהלך הלילה. המהומות בהונג קונג מציבות את האתגר האזרחי הגדול ביותר עבור נשיא סין שי ג'ינפינג מאז שעלה לשלטון ב-2012. משטרו אינו סובל אופוזיציה ובתוך סין עצמה ההפגנות בהונג קונג כמעט שאינן מסוקרות. הביטאונים הרשמיים של המפלגה הקומוניסטית האשימו בחודשים האחרונים "כוחות זרים" בליבוי המחאה, וסין שלחה מסרים תקיפים לבריטניה כשזו הביעה תמיכה במפגינים.

עוד בוואלה!

סין לבריטניה: "הסירו את הידיים שלכם מהונג קונג"

לכתבה המלאה
הפגנה בהונג קונג, 22.07.2019. רויטרס
עשרות מפגינים נפצעו. עימות בהונג קונג, אתמול/רויטרס

עדי ראיה סיפרו כי רעולי הפנים תקפו נוסעים הלבושים בחולצות שחורות, אחד מסמלי המחאה, אחרי שכמה אלפי פעילים הקיפו את לשכת הנציגות הסינית בעיר. חבר הפרלמנט לאם צ'וק-טינג, שנפצע באירוע, אמר כי הוא זועם על תגובת המשטרה האטית אחרי שהתריע בפניה על המתרחש. הוא אמר כי נדרשה לה יותר משעה כדי להגיע למקום, וגם אז היא לא הצליחה להגן על המפגינים מפני חברי הכנופיות.

"האם הונג קונג תאפשר עכשיו לכנופיות לעשות מה שהן רוצות, להכות אנשים ברחובות עם כלי נשק?", הוא שאל את הכתבים. מפלגתו הדמוקרטית פתחה בחקירה.

עובד ממשלה אחד, בן 22, תיאר סצינות כאוטיות שבהן אנשים רצו על נפשותיהם מחשש לתקיפת הכנופיות. "הם רק רצו להימנע מהם", אמר.

הפגנה בהונג קונג, 22.07.2019. רויטרס
השוטרים איחרו להגיע לזירה/רויטרס

יאו נאי-קאונג, סגן מפקד מחוז יואן לונג, אמר לכתבים כי הכוחות נאלצו לחכות לתגבורות לאור העובדה שהיו מעורבים יותר ממאה איש במתקפה. "אנחנו לא יכולים לעצור אנשים רק כי הם לבושים בחולצות לבנות, אנחנו נתייחס אליהם בצורה הוגנת ללא קשר למחנה שאליו הם משתייכים", אמר.

ב-2014, בעת ההפגנות הפרו-דמוקרטיות הקודמות, ששיתקו את האזור המנהלי המיוחד של סין למשך 79 ימים, נחקר התפקיד שמילאו הכנופיות בתקיפת מפגינים ברחובות רובע מונג קוק. המשטרה טרם השיבה אם היא חוקרת באופן ספציפי את מעורבותן בתקריות האלימות אתמול.

הפגנה בהונג קונג, 22.07.2019. רויטרס
הפגנה בהונג קונג, 22.07.2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully