וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סין פרסם סרטון אזהרה למפגינים בהונג קונג: "אתם אחראים להשלכות"

1.8.2019 / 18:48

בסרטון נראים תרגילים "נגד מהומות", כשראשי הצבא מזהירים כי האלימות היא "אסורה לחלוטין". זאת על רקע ההפגנות שמשתקות את העיר בחודשיים האחרונים

עריכה: עמית שמחה

כוחות צבא סין המוצבים בהונג קונג פרסמו סרטון וידאו עם מסר אזהרה למפגינים שמשתקים את העיר בחודשיים האחרונים. בסרטון נראים תרגילים "נגד מהומות", כשראשי הצבא מזהירים כי האלימות היא "אסורה לחלוטין". בסרטון בן השלוש דקות שפורסם בחשבון הוויבו - המקבילה הסינית לטוויטר - של חיל המצב הסיני בהונג קונג נראו חיילים יורים ומשגרים רקטות, לצד טנקים, מסוקים ומשגרי טילים.

צבא סין נותר בבסיסיו מאז פרוץ ההפגנות באפריל, והותיר את משטרת הונג קונג להתמודד עם ההפגנות המאסיביות, שלעתים גלשו לאלימות. אתמול הוגשו כתבי אישום נגד 44 מפגינים, שהואשמו בעבירה החמורה של התפרעויות. זאת הפעם הראשונה שבה הרשויות הפרו-סיניות בהונג קונג משתמשות בסעיף זה.

באחד הקטעים בסרטון, שכונה "תיעוד התרגיל נגד-מהומות", שורות של כוחות מתקדמים עם מגניהם ועם אלות לעבר המפגינים, ויורים ברובים שלהם באוויר. הם פיזרו גז מדמיע וירו בתותחי מים, בזמן שנגמ"שים התקדמו לעבר וחיילים הניחו גדרות תיל.

"אתם תהיו אחראים לכל ההשלכות", צעק אחד המפגינים בקנטונזית, הניב הסיני המרכזי בהונג קונג. בסרטון הוצג גם דגל אדום עם המילים: "היזהרו, הפסיקו להסתער או שנשתמש בכוח". אזהרות דומות נשמעו גם על ידי משטרת הונג קונג במהלך ההפגנות. בסוף הסרטון, נראו כמה מפגינים נלקחים כשידיהם אזוקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סין לא שוללת התערבות צבאית, אולם יש לה מעט רצון בכך. חיילים בסרטון האיומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הונג קונג גלשה למשבר הפוליטי החריף ביותר שלה מאז חזרתה לשליטת סין מידי בריטניה ב-1997. המחאה החלה בשל חוקי הסגרה לסין, שכבר הושעו, אולם מאז היא כבר התרחבה ועתה דורשים המפגינים את הדחת ראשת העיר ורפורמות דמוקרטיות גדולות יותר. הונג קונג נהנית מאוטונומיה גדולה יותר בהשוואה לסין היבשתית, במסגרת השיטה המכונה "מדינה אחת, שתי מערכות".

סין מגנה בחריפות את האלימות ושחררה אזהרות שלפיהן היא שומרת את הזכות להתערב צבאית במשבר, אם הרשויות בהונג קונג יבקשו עזרה. לפי ההערכות, בייג'ינג לא מעוניינת בתרחיש כזה. בייג'ינג מאשימה "כוחות זרים" בליבוי המהומות, בין היתר בשל תמיכת בריטניה וארצות הברית במפגינים.

עוד בוואלה!

סין לא שוללת שימוש בכוח בהונג קונג: "גורמים קיצוניים עשו דברים מחרידים"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים מתקדמים לעבר מפגינים בסרטון המדמה דיכוי התפרעויות בהונג קונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully