וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לעתירת ש"ס: רק לאחר המועד שתוכנן להופעה שבוטלה בעפולה

12.8.2019 / 17:29

המפלגה הגישה את עתירתה בנושא, אך בית המשפט הורה לשדולת הנשים להגיב ארבעה ימים אחרי מועד האירוע. בתגובה אמרו גורמים בש"ס כי ישקלו לעתור גם לבג"ץ. "הוכחה להמשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמנותו ואורחות חייו", טענו

צילום: עיריית עפולה, עריכה: ניר חן

מפלגת ש"ס עתרה היום (שני) נגד ביטול ההופעה לציבור החרדי בהפרדה בין גברים לנשים בעפולה, אך בית המשפט הורה לשדולת הנשים להגיב לעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע. בש"ס הגדירו את ההחלטה "אטימות" והוסיפו כי "בית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי".

במפלגה הסבירו כי ההחלטה "לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מסים שבסך הכול רוצים ליהנות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ". עוד ציינו כי "העובדה שהעתירה של שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו".

בש"ס הוסיפו כי ימשיכו "להיאבק בכלים המשפטיים שבידם, כדי לעצור את מופע האטימות וחוסר השוויון". הבוקר אמרו גורמים במפלגה כי ישקלו גם עתירה לבג"ץ.

הודעת אישור העתירה של ש"ס בנוגע לביטול ההפרדה בהופעה בעפולה. צילום מסך
הודעת אישור העתירה של ש"ס בנוגע לביטול ההפרדה בהופעה בעפולה/צילום מסך

ח"כ משה ארבל ומפלגתו הגישו הבוקר את העתירה נגד ההחלטה של בית המשפט המחוזי בנצרת לבטל את המופע המוזיקלי בהפרדה בין גברים לנשים שהיה אמור להתקיים השבוע בעיר. בעתירה נכתב כי "אורחות חייו של הציבור החרדי, אמונותיו הדתיות וההלכה הדתית המחייבת אותו מונעים ממנו את השתתפותו באירועי תרבות וזמרה המיועדים לציבור הרחב. קיום אירוע תרבות וזמרה בהפרדה הוא האפשרות היחידה של מיעוט זה ליהנות מאירועי תרבות כיתר הציבור".

עוד נטען כי ההחלטה של עיריית עפולה להיענות לעתירה ולהסכים לעמדת שדולת הנשים נגד האירוע הינה החלטה "לא סבירה שפוגעת בצורה לא מידתית בזכויות המיעוט החרדי ודינה להתבטל". עוד כתבו העותרים כי "סוגיה זו של קיום אירועים בהפרדה אינה סוגיה ערכית גרידא כי אם סוגיה הלכתית היורדת לשורש חופש הדת של הציבור המאמין הצורך תרבות כפי אמונתו".

ח"כ משה ארבל (ש"ס). ישי כהן,
"האפשרות היחידה ליהנות מאירועי תרבות כיתר הציבור". ח"כ ארבל/ישי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully