וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ארה"ב הופכת את המפרץ לחבית אבק שריפה

12.8.2019 / 16:49

את הדברים אמר שר החוץ זריף בריאיון לאל-ג'זירה, והוסיף כי ארה"ב מציפה את האזור ב"כלי נשק". זריף, ששהה בדוחא, העביר את המסר לאמיר קטאר, שבשטח מדינתו שוכן אחד הבסיסים האמריקניים הגדולים ביותר במזה"ת. "המפרץ יהפוך לפחות בטוח כשכוחות זרים יגבירו את נוכחותם בו"

צילום: מתוך הטוויטר של ערוץ PRESS TV, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף האשים היום (שני) בראיון לרשת אל-ג'זירה את ארצות הברית בכך שהיא הופכת את אזור המפרץ הפרסי ל"חבית אבק שריפה המוכנה להצתה". לדבריו, נתיב התנועה במפרץ הוא "צר, ויהפוך לפחות בטוח כשכוחות ימיים זרים יגבירו את נוכחותם בו". בריאיון לרשת הקטארית אמר זריף, עליו הטילה ארצות הברית סנקציות, כי וושינגטון ובעלות בריתה מציפות את האזור ב"כלי נשק".

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי זריף, שהגיע אתמול לדוחא, נפגש היום עם אמיר קטאר תמים בן חאמד אל-ת'אני והעביר לו את המסר הזה. קטאר, שבה שוכן אחד הבסיסים האמריקניים הגדולים ביותר במזרח התיכון, מנסה שלא להיגרר לעימות המחריף בין וושינגטון לטהראן. ארצות הברית מגבשת כוח ימי במפרץ בעקבות סדרת תקריות בחודשים האחרונים שבהן הותקפו מכליות נפט זרות.

כוחות אמריקניים של צבא ארצות הברית במהלך אימון במפרץ הפרסי. רויטרס, רויטרס
כוחות צבא אמריקניים במהלך אימון במפרץ הפרסי/רויטרס, רויטרס

לצדה של איראן התייצבה עיראק, שלה יש יחסים טובים הן עם טהראן והן עם וושינגטון. "מדינות המפרץ יכולות להגן יחד על תנועת הספינות", כתב שר החוץ של עיראק מוחמד אל-חכים בחשבון הטוויטר שלו. "עיראק רוצה להפחית את המתיחות באזור שלנו דרך משא ומתן שלו. הנוכחות של הכוחות המערביים באזור תגביר את המתיחות".

עוד בוואלה!

לאחר הפגישה עם נתניהו: השר סמוטריץ' לא יפוטר מתפקידו בממשלה

לכתבה המלאה
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, 6 באוגוסט 2019. רויטרס
העביר את המסר לאמיר קטאר. זריף/רויטרס

על רקע המתיחות, ארצות הברית מנסה לגבש קואליציה ימית בהובלתה להגנה על ספינות המסחר שחולפות במי המפרץ. עד כה רק בריטניה הודיעה רשמית על הצטרפותה למשימה, ולה יש כבר שתי ספינות קרב באזור המגנות על הספינות שלה. ארצות הברית עיבתה את כוחותיה במזרח התיכון ובמפרץ בחודשים האחרונים, בין היתר עם נושאת מטוסים, מפציצים וסוללות פטריוט.

"ארצות הברית נותרה מחויבת לעבוד עם בעלות בריתה ועם שותפותיה באזור כדי להבטיח את חופש השיט, את המשך הסחר החופשי, ולהגן על ספינות ועל הכוחות האמריקניים באזור", אמרו בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, שאחראי על פעילות הצבא במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully