וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מזהיר: מלחמה עם איראן תהיה אם כל המלחמות

6.8.2019 / 10:18

בנאום שנשא במשרד החוץ, הזהיר הנשיא האיראני כי כלי שיט העוברים במצרי הורמוז נמצאים בסכנה. הוא שיבח את פעולותיו של שר החוץ זריף והדגיש שוב כי אם ארה"ב רוצה לשוב למו"מ, עליה להסיר את הסנקציות. "שלום עם איראן הוא השלום הטוב ביותר"

נשיא איראן רוחאני: "נעשיר אורניום בכל כמות שנרצה"/צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי מלחמה עם ארצו תהיה "אם כל המלחמות", והזהיר פעם נוספת שכלי שיט העוברים במצרי הורמוז נמצאים בסכנה. "שלום עם איראן הוא השלום הטוב יותר, ומלחמה עם איראן אם כל המלחמות", אמר רוחאני בנאום שנשא במשרד החוץ, שבו שיבח את שר החוץ שלו מוחמד ג'וואד זריף אחרי שארצות הברית הטילה עליו סנקציות ב-31 ביולי. "אם ארצות הברית רוצה לקיים משא ומתן עם איראן, היא צריכה להסיר את כל הסנקציות", אמר רוחאני. הוא הדגיש כי יש לאפשר לטהראן לייצא נפט.

המתיחות בין איראן למערב החריפה מאז שארצות הברית פרשה בשנה שעברה מהסכם הגרעין, והטילה מחדש את הסנקציות על איראן. החשש מפני מלחמה חדשה במזרח התיכון שתשפיע על כל העולם גבר אחרי שמשמרות המהפכה השתלטו בחודש שעבר על מכלית נפט בריטית ליד מצרי הורמוז, בטענה שהיא הפרה את החוק הבינלאומי, שבועיים אחרי שכוחות בריטיים תפסו מכלית נפט איראנית בסמוך לגיברלטר, שהואשמה בהפרת הסנקציות על סוריה.

"מצרים תמורת מצרים. לא ייתכן שמצרי הורמוז יהיו פתוחים לכם ומצרי גיברלטר לא יהיו פתוחים לנו", אמר רוחאני. כחמישית מאספקת הנפט העולמית עוברת במצרי הורמוז, וביום ראשון השתלטו משמרות המהפכה על מכלית נפט נוספת, שלטענתם הייתה של עיראק. מכלית נפט נוספת, שלא ברור למי שייכת, נמצאת גם כן בידי איראן.

נשיא איראן חסן רוחאני בכינוס בטג'יקיסטן, 15 ביוני 2019. רויטרס
מדגיש כי יש לאפשר לטהראן לייצא נפט. רוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully