וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודת למטוסים וספינות: "איראן משבשת את ה-GPS במפרץ הפרסי"

8.8.2019 / 10:01

כלי שיט שעוברים במצרי הורמוז דיווחו על תקלות ועל פניות מזויפות שקיבלו מספינות שהתחזו לאמריקניות או לספינות של בעלות בריתה. גורם אמריקני אמר כי המטרה היא לגרום להן להיכנס בשוגג למרחב האיראני, ואז להצדיק את ההשתלטות עליהן

צילום: מתוך הטוויטר של ערוץ PRESS TV, עריכה: עמית שמחה

ספינות שעוברות במצרי הורמוז ובמפרץ הפרסי דיווחו על התערבות חריגה במערכות ה-GPS שלהן, וארצות הברית סבורה שאיראן אחראית לכך. אתמול (רביעי) פרסם מינהל ביטחון התעבורה הימי אזהרה לספינות מסחר שעוברות בנתיב השיט האסטרטגי, שבין היתר קיבלו פניות מזויפות ברשת הרדיו שלהן מגורמים לא מזוהים שהזדהו כספינות קרב אמריקניות או של בעלות ברית.

לאור המתיחות האזורית, הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית אמר כי האפשרות לחישוב מוטעה או לזיהוי שגוי עלולה להסתיים בפעולה אגרסיבית נגד כלי שיט אמריקניים או של בעלות בריתה. גורם אמריקני אמר לרשת CNN כי בכמה מקרים הצי ומשמרות המהפכה של איראן חיקו את מערכת הזיהוי האוטומטית של ספינות סוחר כדי להתחזות לספינות מסחר. בלפחות שתי תקריות, נרשם שיבוש במערכות ה-GPS באזור.

גורם במשרד ההגנה האמריקני אמר לרשת CNN כי לאיראן יש מערכות לשיבוש GPS באי אבו מוסא, הסמוך למצרי הורמוז. לדבריו, המטרה היא לגרום לספינות ולכלי טיס להיכנס בשוגג למים הטריטוריאליים או למרחב האווירי של איראן, ואז להצדיק את ההשתלטות עליהם. איראן השתלטה בחודשים האחרונים על שלוש מכליות נפט זרות, אחת מהן של בריטניה, בנוסף לסדרת תקיפות מכליות נפט שיוחסה לה גם כן.

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית/רויטרס

על רקע המתיחות, ארצות הברית מנסה לגבש קואליציה ימית בהובלתה להגנה על ספינות המסחר שחולפות במי המפרץ. עד כה רק בריטניה הודיעה רשמית על הצטרפותה למשימה, ולה יש כבר שתי ספינות קרב באזור המגנות על הספינות שלה. ארצות הברית עיבתה את כוחותיה במזרח התיכון ובמפרץ בחודשים האחרונים, בין היתר עם נושאת מטוסים, מפציצים וסוללות פטריוט.

"ארצות הברית נותרה מחויבת לעבוד עם בעלות בריתה ועם שותפותיה באזור כדי להבטיח את חופש השיט, את המשך הסחר החופשי, ולהגן על ספינות ועל הכוחות האמריקניים באזור", אמרו בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, שאחראי על פעילות הצבא במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully