וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מקרון הציע לרוחאני קו אשראי של 15 מיליארד דולר

7.8.2019 / 10:17

גורמים איראניים אמרו כי בשיחה בין מנהיגי צרפת לאיראן, הציע הראשון להקצות לטהראן את הסכום במסגרת המנגנון האירופי לעקיפת הסנקציות האמריקניות. עוד דווח כי רוחאני דחה את הצעת מקרון להגיע לפסגת ה-G7 ולפגוש את טראמפ. באליזה מכחישים

צילום: מתוך הטוויטר של ערוץ PRESS TV, עריכה: עמית שמחה

נשיא צרפת עמנואל מקרון הציע לנשיא איראן חסן רוחאני קו אשראי של 15 מיליארד דולר במסגרת המנגנון האירופי לעקיפת הסנקציות האמריקניות - כך דווח ברשת אל-מיאדין מפי גורמים איראניים. לפי הדיווח ברשת הלבנונית, הקרובה למשטר בטהראן, מקרון אף הזמין את רוחאני להשתתף בפסגת G7 שתתקיים בהמשך החודש בצרפת, והבטיח לו שתהיה לו שם הזדמנות להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. גורם בארמון האליזה ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס הכחיש.

עם זאת, רוחאני, לפי הדיווח, סירב לשאת ולתת עם טראמפ עד לביטול כל הסנקציות האמריקניות על איראן. נשיא איראן חזר על כך בדבריו אתמול. בשיחה בין הנשיאים, שהתקיימה בסוף החודש האחרון, אמר רוחאני כי המנגנון האירופי, "אינסטקס", ריק מתכון. טהראן דורשת מיתר המדינות החתומות על הסכם הגרעין - צרפת, גרמניה, בריטניה, רוסיה וסין - לאפשר לה להמשיך ולמכור נפט, ולא היא תמשיך בצמצום מחויבויותיה בחודש הבא.

נשיא איראן חסן רוחאני ונשיא צרפת עמנואל מקרון. רויטרס
מנסים להציל את הסכם הגרעין. רוחאני ומקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully