וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושה במשרד הפנים כרצונו": רון קובי ממשיך במתקפה נגד דרעי

12.8.2019 / 16:32

לאחר ששר הפנים הודיע כי ישיב לתפקידם את חברי מועצת טבריה שהודחו בשל הכישלון בהעברת התקציב, בג"ץ ידון בעתירת ראש העיר נגד ההחלטה. קובי מוסיף לטעון לניגוד עניינים בינו לבין השר ומנכ"ל משרדו נוכח יריבותם הפוליטית. "אריה דרעי מושחת", כתב בחשבון הפייסבוק שלו

צילום: רוני כנפו, עריכה: נועה לוי

בג"ץ צפוי לדון מחר (שלישי) בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד שר הפנים אריה דרעי שהחליט להחזיר לתפקידם את חברי מועצת העיר שהודחו מתפקידם ב-15 ביולי. זאת לאחר שתקציב העיריה לא אושר כנדרש. קובי, שמתמודד בבחירות לכנסת עם רשימה שהקים בשם "הימין החילוני", כתב היום בפייסבוק כי "אריה דרעי המושחת עושה במשרד הפנים כרצונו".

בבחירות המקומיות זכה קובי בהישג אלקטורלי מרשים שכלל את תפקיד ראשות העיר ביחד עם שישה מושבים במועצה. עם זאת, לא השכיל להקים קואליציה ונאלץ להתמודד עם מועצה לעומתית שבה מכהנים תשעה חברי אופוזיציה.

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
"דרעי המושחת עושה במשרד הפנים כרצונו". קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

ארבע פעמים עלה להצבעה תקציב העיריה שהציע ונדחה על ידי רוב חברי מועצת העיר. גם לאחר תוספת של שבועיים שקיבל ממשרד הפנים, נכשל בהעברת התקציב, בפעם החמישית. קובי הציג את כישלונו ב"מלחמתם נגדו של כוחות אופל", כהגדרתו. חברי האופוזיציה טענו לתקציב גרעוני ורצוף ליקויים שנוסח ברשלנות ולחוסר תפקוד מתמשך של העיריה והוועדות שלה.

בעקבות דחיית התקציב, ועל פי החוק, הודחו מתפקידם כל חברי מועצת העיר. עם זאת, החוק דורש במצב כזה גם קיום שימוע לראש העיר, שבסופו גם הוא עלול להיות מודח. קובי עתר לבג"ץ נגד הליך השימוע. עיקר טענותיו היו כי שר בממשלת מעבר לא יכול להדיח ראש עיריה וכן טען לניגוד עניינים בינו לבין שר הפנים ומנכ"ל משרדו מרדכי כהן, נוכח עימותים ביניהם והיריבות הפוליטית שלו עם דרעי. קובי ממקד את מאבקיו במפלגות החרדיות ובעיקר בש"ס ודרעי.

במהלך השנה קובי גם הטיח טענות קשות במנכ"ל המשרד. אמירות שעבורו היו הוכחה לניגוד העניינים המדובר, בהן הודעה ששלח לכהן בחודש מרץ האחרון: "אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"ץ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג איתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים".

עוד בוואלה!

אחרי הדרישה לפיטורים: נתניהו זימן את סמוטריץ' לשיחה

לכתבה המלאה
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
טענה לניגוד עניינים בינו לבין קובי. דרעי/ראובן קסטרו

בדיון בעתירה שופטי בג"ץ תמכו בטענותיו של קובי; השופט מזוז אמר כי "כשיש טענות ניגוד עניינים קשות, כשזה מצטרף בתקופת בחירות, בעיניי לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע". השופטת אסתר חיות התייחסה בדיון ל"אמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו (של קובי)". השופטים למעשה התעלמו מאמירותיו של קובי כלפי השר ומנכ"ל משרדו וכן מכך שרק חלק אחד מלשון החוק קוים (הדחת חברי המועצה).

נוכח הדברים הודיע השר דרעי כי הוא מאריך את המועד לאישור תקציב ברשויות מקומיות עד 30 בספטמבר. יחד עם טבריה גם רהט, עוספיה וירכא נמצאות במעמד זהה. בהתאם להחלטת השר, כל חברי המועצה הנבחרים ברשויות אלה ימשיכו בכהונתם יחד עם ראשי הרשויות עד תאריך זה.

החלטה זו למעשה מחזירה את קובי לנקודה בה ניצב לפני חודש, ללא יכולת לאשר את תקציב העיריה, ועם זאת מסייעת לו בקמפיין לכנסת שבו הוא מצייר את עצמו כיריב העיקרי של דרעי. כעת טוען קובי בפני בג"ץ כי ההחלטה להשיב את חבר המועצה אינה חוקית. בעתירה שהגיש טען כי "לשר אין סמכות להשיב את המצב לאחור מרגע פיזור המועצה. השר חייב למנות חברי מליאה זמניים עד לאחר הבחירות לכנסת ה-22 והשבעת הממשלה ה-35. החלטה זו של השר התקבלה בחוסר סמכות ומשיקולים זרים ועל מנת להצטייר בעיני בוחריו כמי שלא התקפל בפני בג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully