וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטי בג"ץ לצד רון קובי: הציעו לדחות את השימוע ולמנות ועדה תחתיו

השופטים דנו בעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה על הדחתו, לאחר שמועצת העיר לא אישרה את העברת התקציב. על פי ההצעה, השימוע בעניינו של קובי יידחה ל-3 באוקטובר לאחר הבחירות, ותחתיו תמונה ועדה של עובדי מדינה במקום מועצה. השר דרעי ביקש שבוע לבחינת ההצעה

צילום: רוני כנפו, עריכה: נועה לוי

דיון בעתירת רון קובי:

  • הצעת שופטי בג"ץ: דחיית השימוע ומינוי ועדת עובדי מדינה שתפעל לצדו
  • נשיאת העליון: טענת קובי לניגוד עניינים מעוגנת באמירות בעייתיות של השר
  • שר הפנים דרעי ביקש שבוע כדי לבחון את הצעת בג"ץ

שופטי בג"ץ דנו היום (שני) בעתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי על הדחתו ולקראת מינוי ועדה קרואה, זאת מאחר שמועצת העיר בראשותו נכשלה בהעברת התקציב לשנה הקרובה. במהלך הדיון הציעו השופטים למדינה לדחות את השימוע של ראש העירייה קובי, הטוען כי שר הפנים אריה דרעי פועל להדחתו, ל-3 באוקטובר ולהשאירו בתפקיד לצד ועדה של עובדי מדינה שתמונה במקום המועצה. השר דרעי ביקש שבעה ימים כדי לבחון את ההצעה, ובינתיים צו הביניים בעניינו של קובי עומד על כנו.

נשיאת העליון אסתר חיות הציעה בדיון כי תמונה ועדה של עובדי מדינה במקום המועצה, שלצדה ימשיך קובי בתפקידו וזאת מבלי לזמנו לשימוע בשלב זה. "יש פה טענה שנוגעת לניגוד עניינים אישי ומוסדי ומעוגנת באמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו, וגם הבעיה של ממשלת מעבר ויהיה פתרון זמני ומוסדי לסיטואציה", אמרה. "ראש העיר יוכל לאשר את התקציב עם הוועדה, נכון? אז תנו לו הזדמנות". 

קובי מצדו כבר הודיע כי הוא מקבל את הצעת השופטים. "בית המשפט העליון קבע היום בפירוש ששר הפנים בניגוד עניינים ברור פוליטי ואישי", אמר קובי מחוץ לאולם הדיונים. "הגיע הזמן שאדם מושחת כמו אריה דרעי לא יכהן בממשלת ישראל. אני מתכוון להתמודד עם המפלגה שהקמתי בבחירות וננקה את הכנסת מכפייה. אנשים צריכים לדעת שהדמוקרטיה שלהם ניצחה היום בגדול".

רון קובי, דיון בעתירה נגד הדחתו, 29.07.2019. רוני כנפו
רון קובי בדיון בבג"ץ, היום/רוני כנפו

חבר מועצת העיר לשעבר, רפאל טרבלסי אמר על הצעת השופטים כי "ההחלטה עוד טרם התקבלה וטרם ניתנה תגובתה הסופית הפרקליטות. הצעת בג"ץ ניתנה ללא ראיית התמונה הכוללת. החוק קובע עקרון הדדיות ובג"ץ לא יכול להתעלם ממנו, בגלל שחברי המועצה אינם צד לדיון. אף ראש עירייה במדינת ישראל הוא לא מעל הדין. כפי שהדברים ברורים ביחס לחברי המועצה, שאין שיקול דעת לפיזורם כך הדברים ברורים ביחס לשימוע תוך 14 יום".

הוא הוסיף כי "אין קשר בין שימוע למינוי, אין שום סיבה שלא ימונו עובדי מדינה באופן זמני ולאחר הבחירות המינוי יבוצע בפועל, אין בכך כדי לדחות את השימוע. החוזר עליו ביקש להישען קובי מדבר על מינוי ולא על שימוע ולכן בג"צ לא יכול לעשות איפה ואיפה בין ראש עיר לחברי מועצה, שהדין לגבי שניהם ברור. היות ועמדתנו לא נשמעה היום בדיון, בכוונתנו לומר שהיא תשמע. לא ניתן יד לאכיפה בררנית".

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: מעצר הצעירה הבריטית הוארך ביום

לכתבה המלאה

"השימוע ימתין"

במהלך הדיון השופט מזוז התייחס לטענותיו של קובי לפיהן שר הפנים אריה דרעי מעוניין בהדחתו. מזוז אמר כי בשלב זה שיש טענות לניגודי עניינים קשות ומצטרף לתקופה בחירות, זה לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע בתנאים הנוכחיים. "החוק מציע פתרון טוב. במקום המועצה הלעומתית שסירבה לאשר תקציב, תמונה ועדה ממונה של עובדי מדינה שחזקה עליה שתפעל מטעמים מקצועיים ועניינים ביחד עם ראש העיר הנבחר על ידי התושבים. ויש לה משקל לא מבוטל, היא בינתיים תנהל את ענייני העיר והשימוע ימתין". 

רון קובי, שמייצג את עצמו, אמר בדיון: "מהיום הראשון שנבחרתי אני מרגיש כוחות אופל שעומדים מאחורי, ומנסים לתקוע מקלות בגלגלים. קמה קבוצה מאורגנת לעילא ושמה לה למטרה להוריד את ראש העיר כשהדרך הפשוטה ביותר שעמדה לנגד עיניהם היא מניעת העברת התקציב. חמש פעמים הבאתי לדיון את התקציב, ולא היה שום דיון ממש על הסעיפים. היה ניסיון להעביר את הזמן כדי שנגיע למצב שהוא לא עובר. העיר הרבה מאוד שנים היתה סגורה ומסוגרת והנה לפתע בתוך שמונה חודשים פתחנו את העיר לתיירות, הפעלנו תחבורה ציבורית בשבת. הקהל הישראלי הגיע בהמוניו. ונוצר מצב של יריבות אישית שהפכה ליריבות מוסדית גם".

רון קובי, דיון בעתירה נגד הדחתו, 29.07.2019. רוני כנפו
"תנו לו הזדמנות". קובי/רוני כנפו

נשיאת העליון אסתר חיות ציינה כי המועצה כבר לא קיימת ופוזרה, ושאלה את קובי מבחינת החוק מה העילה לעכב את השימוע. קובי ציין כי ביקש לדחות את השימוע לאחרי הבחירות, לסוף ספטמבר, שכן מדובר בממשלת מעבר.  

השופט מלצר שאל את קובי מה הוא חושב על העברת השימוע לשר אחר, אם מבחינתו הבעיה היא שר הפנים דרעי, והוא השיב שהוא סבור שאין לקיים את השימוע לפני הבחירות. נציגת פרקליטות המדינה אמרה בדיון כי דין העתירה להידחות משום שהיא מוקדמת. אולם השופט מני מזוז דחה את הטענה ואמר כי זה בדיוק הזמן המתאים לעתירה זו נגד השימוע. הוא הוסיף כי על המדינה להתייחס לטענות לגופן.


(עדכון ראשון: 12:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully