וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בקפריסין: מעצר הצעירה הבריטית הוארך ביום

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

29.7.2019 / 11:26

דיון נוסף בעניינה של הצעירה צפוי להתקיים מחר, מאחר שלא הופיעה לדיון עם עורך דין. היא נעצרה לאחר שהתברר כי בדתה את תלונת האונס הקבוצתי שהגישה נגד 12 הנערים הישראלים. על פי המסתמן, יושג נגדה כתב אישום בגין הפרעה לסדר הציבורי

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: נועה לוי

פרשת המין בקפריסין - עדכונים אחרונים:

  • מעצרה של הצעירה הבריטית הוארך ביום
  • הדיון בעניינה של הצעירה נדחה משום שהתייצבה בבית המשפט ללא עורך דין
  • הצעירה תואשם ככל הנראה בהפרעה לסדר הציבורי לאחר שבדתה תלונה על אונס

בית המשפט של מחוז פמגוסטה בפראלימני שבקפריסין האריך היום (שני) את מעצרה של הצעירה הבריטית בת ה-19 ביום נוסף, לאחר שאתמול נעצרה בחשד לעבירת הפרעה לסדר הציבורי. ההחלטה להאריך את מעצרה התקבלה מאחר והופיעה לדיון ללא עורך דין. היא תשכור עורך דין פרטי בשם עו"ד אנדראס פיטאג'יס והדיון יתחדש מחר.

אתמול נעצרה הצעירה לאחר שהתברר כי בדתה את תלונת האונס שהגישה לפני כשבועיים נגד 12 נערים ישראלים בגין אונס בחדר מלון באיה נאפה. חמישה מהם שוחררו כבר ביום חמישי ואתמול התפוגגו החשדות כנגד היתר וגם הם שבו לישראל.

המתלוננת על האונס בקפריסין מובאת לבית המשפט 29.07.19. צילום מסך
המתלוננת הבריטית בדרכה לבית המשפט, היום/צילום מסך

"לא היה שום אונס", מסר אתמול גורם במשטרה. עוד נטען כי במהלך היום יוגש כתב אישום כנגד הבריטית, בגין תלונת שווא. בתלונתה גרסה התיירת כי קבוצת הנערים הישראלים אנסה אותה וכתב האישום נגדה יכלול האשמות בגין ''הטרדת הציבור'' ו''שיבוש מהלכים''.

גורם משפטי המעורה בפרשה אמר לוואלה! NEWS כי ''תלונות שווא קורות לא אחת, אבל נדיר שמגישים כתב אישום בגינם''. לדבריו, ''לא רוצים שאנשים בכלל ונפגעות עבירות מין בפרט יחששו להתלונן. אבל במקרה הזה כשמדובר בעבירת אינוס בנסיבות מחמירות שהיתה יכולה לשלוח 12 צעירים למאסרי עולם במדינה זרה, הרשויות פה הבינו שמדובר במקרה חריג שבחריגים, מה עוד שהחשיפה התקשורתית חובקת העולם אף היא עמדה לנגד עיניהם של השלטונות". לא מין הנמנע שבקפריסין ינצלו את המקרה למען "יראו וייראו", למיגור תופעת סחיטת תיירים אחרים, מקומיים וחברות ביטוח.

עוד באותו נושא

התלונה על אונס קבוצתי שהתבררה כעלילה: כך קרס התיק בקפריסין

לכתבה המלאה
חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
הנערים ששוחררו, אתמול בנתב"ג/ראובן קסטרו

ביום חמישי, לאחר ששוחררו חמישה נערים, ניצבה החקירה בפרשת דרכים. מצד אחד התברר שדנ"א שנמצא מסבך את אחד העצורים שהכחיש מגע מיני איתה, ומהצד השני התברר שישנם עוד שלושה גברים שדנ"א שלהם נמצא עליה והם אינם בין העצורים. בינתיים הלכו והצטברו אצל צוות החקירה עוד ועוד סרטונים מעלילות אותו לילה ומימים קודמים, שמעידים כי המתלוננת קיימה עם הצעירים הישראלים יחסי מין בהסכמה מלאה ואף ביוזמתה ובשליטתה.

נקודת המפנה של החקירה היתה כשגרסת האליבי של אחד החשודים התאמתה, לאחר שהתברר שחברה שלו צילמה אותו בשנתו בליל האירוע המדובר. היא הציגה את הסרטון ואף מסרה עדות שתומכת בו. זו היתה נקודה בה החוקרים הבינו שאולי יש יותר מגרעין של אמת בגירסאות הנערים. אם קודם לכן הגרסה האחידה שהשמיע כל אחד מהם בנפרד החשידו אותם בתיאום גרסאות, הרי שעכשיו עמד פתאום הדבר לזכותם.


(עדכון ראשון: 09:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully