וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים בנתב"ג: "לא ניסע לקפריסין יותר"; מסתמן: אישום יוגש נגד הצעירה

יואב איתיאל, שליח וואלה! NEWS לקפריסין

28.7.2019 / 21:40

עורך דינם של הנערים ששוחררו ממעצר לאחר שהתברר שהצעירה בדתה את תלונת האונס: "אמרנו כבר מהרגע הראשון שלא היה פרט אחד אמיתי בגרסתה". אחד הנערים: "הצדק יצא לאור". משטרת קפריסין זימנה את חברות הצעירה ששכנעו אותה להגיש תלונה לאחר המקרה למסור עדות

צילום: יותם רונן, עריכה: רענן פוגל

הדרמה בפרשת האונס בקפריסין | כל הפרטים

  • מסתמן: כתב אישום יוגש מחר נגד המתלוננת הבריטית
  • שבעת הנערים שוחררו ממעצר וקיימו מסיבת עיתונאים בלרנקה
  • אחד הנערים ששוחררו: "המפגש עם המשפחה היה הכי מרגש בעולם"
  • הנערים נחתו בנתב"ג: "לא ניסע יותר לקפריסין"
  • הנערה התלוננה על אונס כי כעסה שצילמו אותה בעת קיום יחסי מין עם אחד מהם

סנגוריהם של שבעת הנערים ששוחררו היום (ראשון) ממעצר באיה נאפה לאחר שהוסר החשד שהיו מעורבים באונס תיירת בריטית בת 19, טענו כי מחר רשויות האכיפה בקפריסין יגישו כתב אישום נגד הצעירה לאחר שהתברר כי בדתה את התלונה נגדם. שחרורם של השבעה מגיע אחרי שחמשת הנערים הנוספים שנעצרו במסגרת הפרשה, והוכח שלא היו מעורבים באונס, שוחררו אף הם בשבוע שעבר.

בשעות הערב נחתו בישראל הנערים ששוחררו ונפגשו עם בני משפחותיהם וחבריהם שהמתינו להם נרגשים חיבקו ושרו שירים לכבודם. אביו של אחד הנערים הצהיר בנמל התעופה נתב"ג כי בנו לא צריך להביע כל חרטה, מאחר שלדבריו 'לא עשה דבר. "מה שחשוב זה שהאמת יצאה לאור וכולם זכאים", אמר. אב אחר הבהיר כי לא יאפשר לבנו לנסוע יותר לאיה נאפה. נער אחר שנחשד בפרשה אמר עם הגעתו לנמל התעופה הערב כי "אני שמח שהאמת יצאה לאור, לא רוצה לנסוע לקפריסין יותר. יש בי כעס על הנערה ששיקרה. צעקו לי 'אנס' ברחוב. זה להרוס את השם שלי", אמר.

חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
הנערים בנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

"זה יום משמח", אמר עו"ד ניר יסלוביץ שייצג חלק מהנערים במסיבת עיתונאים שנערכה בקפריסין טרם המראת הנערים לישראל. "גם אני וגם חבריי בקפריסין אמרו כבר ביום הראשון שלא היה פרט אחד בגרסתה של הצעירה שהיה אמיתי. היא שיקרה מתחילת התלונה שלה ועד סופה. אני רוצה לשבח את כל החוקרים שקיבלו החלטה אמיצה לעצור את המתלוננת ולשחרר את הנערים, ולעיתונאים שהפעילו לחץ. אלו נערים נפלאים טובים".

מוקדם יותר המתלוננת הבריטית נעצרה על ידי משטרת קפריסין בחשד לעבירת פגיעה בציבור. על פי סוכנות הידיעות הקפריסאית, הצעירה נקראה לגביית עדות, שבה היא הודתה כי הפגישה עם הנערים התקיימה בהסכמתה. היא אף התוודתה שהזמינה אותם לחדר, וכשהבינו שחלקם מצלמים אותה, חשה כועסת ונעלבת, ולכן החליטה להגיש את התלונה. לתחנת המשטרה בפראלימני הובאו גם שתי חברותיה של הצעירה, שעל פי החשד שכנעו אותה להגיש את התלונה, כדי למסור עדות בנושא.

חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
נתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

"ידענו שנחזור והנה אנחנו חוזרים", אמר בשמחה אחד הנערים בנמל התעופה. "המפגש עם המשפחות היה מרגש, הכי מרגש בעולם". על המתלוננת אמר: "שאלוהים ישלם לה. כשנשוב, ניפגש עם המשפחה והחברים".

יונה גולוב, ששוחרר עוד ביום חמישי, המתין הערב בנמל התעופה בן גוריון לחבריו. "היו לנו לילות קשים", אמר. הוא ציין כי הוא כועס על המתלוננת "על הוצאת הדיבה, על השם שלי שנהרס, קראו לי 'אנס". על צילום המקרה בידי הנערים אמר: "זה לא ראוי לצלם, אבל זו הייתה אחת מההוכחות לכך שבסוף זה לא היה אונס. הלקח שלמדתי דבר ראשון לא ללכת לישון עם כל בחורה שנייה שאתה מכיר ברחוב, ותמיד לשאול אותה אם בסדר שיהיו עוד חברים".

חזרת הנערים מקפריסין לישראל. ראובן קסטרו
נתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

מי שהיה החשוד המרכזי בתיק ושוחרר, אמר הבוקר כי טענתה של המתלוננת לגבי הצילום באה מאחר שלדבריו "לא היה לה כבר מה להגיד". "המסר שלי למי שמגיע לאיה נאפה הוא להיזהר, לחשוב פעמיים, לא לעשות שטויות ולהחתים בחורות על חוזה לפני שעושים דברים". על הצילום עצמו הוסיף: "היא ידעה, היא ראתה. בסוף האמת יצאה לאור. לא הופתעתי מהשחרור".

הנערים שנחשדו באונס בקפריסין בנמל התעופה בן גוריון, 28 ליולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
הנערים בנתב"ג, הערב/אתר רשמי, ראובן קסטרו
הנערים מקפריסין בשדה התעופה. ללא קרדיט, אתר רשמי
הנערים ששוחררו בנמל התעופה בקפריסין, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

עו"ד יניב הברי שייצג אף הוא חלק מהנערים אמר במסיבת העיתונאים כי לאורך הדרך האמין כל הזמן ללקוחותיו. "אני מודה לתקשורת הישראלית ולמשטרת קפריסין שהיו איתנו לאורך כל הדרך ועבדו במהירות ועשו את העבודה הנכונה", אמר. "על פי החוק בקפריסין אסור לאדם להגיש תלונה שהיא לא אמיתית. העונש הוא קשה ויכול להגיע לכלא. בגלל זה המקרה תפס את התקשורת וצבר ממדים. המשטרה העבירה מסר לכל אדם שרוצה לתת גרסה לא נכונה - שזה יהיה הסוף שלו".

בני המשפחה של הנערים החשודים באונס בקפריסין צוהלים מחוץ לבית המשפט לאחר ההחלטה לשחררם 28 ביוני 2019. אתר רשמי
משפחות הנערים חוגגים את שחרורם בקפריסין, היום/אתר רשמי

לפני שחרורם, האריך בית המשפט בפראלימני את מעצרם של החשודים אחרי שבמשטרה המקומית טענו לחשש מפסילה או הימלטות עדים ופגיעה בראיות. במהלך הדיון עלה כי תוצאות דגימות ה DNA מלמדות כי על אחד החשודים שהכחיש שקיים מגע מיני, נמצא DNA חיובי.

מכוניות משטרה, קפריסין. יואב איתיאל, אתר רשמי
סמוך לתחנת המשטרה בקפריסין, הערב/אתר רשמי, יואב איתיאל

בזירת האירוע נמצא DNA של עוד שלושה בני אדם אלמונים שלא תואם את של 12 החשודים שעצרה המשטרה בקפריסין. במסגרת בדיקת הממצאים, משטרת קפריסין פנתה לבית המלון שבו שהו הנערים והצעירה, לבקרי הגבול בשדות התעופה בלרנקה הסמוכה ולסוכנויות תיירות. המשטרה תכננה לזמן השבוע את הצעירה הבריטית על מנת שתוכל לזהות את החשודים.

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully