וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושה לנו נזק תדמיתי": ראשי הרשויות המקומיות נגד רון קובי

סגן יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית דימונה בני ביטון שיגר מכתב חריף לרה"מ וליועמ"ש בדרישה לעצור את התבטאויות ראש עיריית טבריה נגד שר ומנכ"ל משרד הפנים. קובי בתגובה: "דרעי העבריין המורשע שלח את ביטון לכתוב נגדי מלחץ ופאניקה"

צילום: מתוך הפייסבוק של רון קובי, עריכה: תומר לוי

ראש עיריית דימונה וסגן יו"ר השלטון המקומי, בני ביטון, יצא נגד ראש עיריית טבריה רון קובי וטען: "הוא עושה לנו נזק תדמיתי". באחרונה שלח ביטון מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובו דרישה לעצור את התבטאויותיו של קובי נגד עובדי משרד הפנים והשר אריה דרעי. ראש עיריית דימונה קרא לקבל החלטה בדבר ניהול שיח אלים ברשתות החברתיות כלפי עובד ציבור. בהמשך, קובי הגיב לביטון כתב: "אריה דרעי העבריין המורשע שר הפנים, שלח מהלחץ והפאניקה את ראש עיריית דימונה לכתוב נגד רון קובי".

העימות של ראש עיריית טבריה מול משרד הפנים מגיע בעקבות כוונת המשרד להדיח אותו מתפקידו עקב כישלון העברת התקציב בעיר. בין דרעי לקובי ישנם יחסים מתוחים כבר תקופה ארוכה, כשהאחרון מרבה לתקוף במילים חריפות וקשות. לטענתו, השר מתנכל לו בעקבות התנהלותו נגד הכפייה הדתית בטבריה.

בני ביטון מתמודד בבחירות לראשות העיר דימונה. דייב בוימוביץ'
קרא לקבל החלטה בדבר ניהול שיח אלים ברשתות החברתיות. ביטון/דייב בוימוביץ'

"מר קובי מתראיין רבות בתקשורת הארצית והמקומית ומגדף את עובדי משרד הפנים ומנכ"ל המשרד תוך שהוא מטיל דופי חמור בהתנהלותם", כתב ביטון. "קובי משתמש ברשתות החברתיות באופן שלא הולם נבחר ציבור, מטיח דברי בלע ומשתמש באלימות מילולית כלפי עובדי ציבור שעושים מלאכתם המקצועית נאמנה".

עוד טען ביטון במכתבו כי אינו מתכוון להביע עמדה באשר לתפקודו של קובי, אך סבור כי דבריו הקשים נגד שר הפנים ועובדי המשרד אינם ראויים. "הריני להביע שאט נפש מהתבטאויותיו הקשות והאלימות. ניתן להתווכח ולהעלות לסדר היום נושאים המשפיעים על חיי היום יום של התושבים, אך יש להוקיע דברי בלע וגידופים אותם משמיע רון קובי". ביטון דורש מראש הממשלה והיועמ"ש לחזק את ידם של עובדי הציבור ומבקש להתריע מפני אלימות מילולית שעלולה להידרדר לאלימות פיזית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מנסה לחרב עיר בגלל שר מושחת"

דוגמה לשיח של קובי מול מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן הייתה הודעה ששלח לו ב-19 במרץ: "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך! אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג איתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
"משתמש באלימות מילולית כלפי עובדי ציבור". קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

בשיחה עם וואלה! NEWS גינה ביטון את התנהלותו של קובי. "אני מייצג את פורום ערי הפיתוח, מדובר ב-40 רשויות. צריך לכבד את בחירתם של תושבי טבריה, אבל לא ייתכן שיום יום הוא יעלה לתקשורת ויכפיש את עובדי משרד הפנים", טען ראש עיריית דימונה. "יש בתי משפט, יש הליך דמוקרטי, אם הוא הגיש ערעור צריך לחכות להחלטת בית משפט העליון".

"אם קובי חולק על השר מותר לו, אבל אי אפשר להשחיר ולגדף את עובדי משרד הפנים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל, אנחנו כראשי רשויות לא נקבל את השיח הזה." עוד הוסיף ביטון: "אני לא נכנס לדיון אם קובי הוא טוב או לא טוב לטבריה זה לא תפקידי, אבל העובדה שראש רשות מלכלכך בתקשורת ומנהל שיח כזה פוגע בנו ראשי רשויות, איך זה מצייר אותנו? כוחניים, בריונים, שתלטנים. יש 250 ראשי רשויות מצוינים במדינת ישראל שעושים עבודה יוצאת מן הכלל, אם יש לך ויכוח עם משרד הפנים תמצה את ההליכים הדמוקרטים".

ביטון ציין כי פנה לראש הממשלה וליועמ"ש כדי שישימו גבול לשיח של קובי. "אני רוצה שהיועמ"ש יקבל החלטה בדבר ניהול שיח אלים ברשתות החברתיות, אי אפשר שכל אחד יגיד מה שהוא רוצה, אם זה היה במקום אחר, מזמן היו מגישים נגד קובי תביעה ללשון הרע והוצאת דיבה".

מכתבו של בני ביטון, 22.07.2019. צילום מסך
המכתב ששלח ביטון לנתניהו ומנדלבליט/צילום מסך

בתגובה למכתבו של ביטון, פרסם קובי פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו נכתב: "אריה דרעי העבריין המורשע שר הפנים, שלח מהלחץ והפאניקה את ראש עיריית דימונה לכתוב נגד רון קובי. כנראה שאין גבולות בפחד ובחולשות של ראשי ראשי הרשויות עושי דברו של עבריין... מעניין מה הובטח לו?".

לפוסט הוסיף קובי הודעה אישית שכתב לביטון, בה הוא כותב לראש העיר דימונה בין היתר כי "ראשי עיר פחדנים שמלקקים לשר פנים מושחת יש בטונות".

(עדכון ראשון: 14:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully