וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגע בעובדים": אחרי שהשתלח במנכ"ל, משרד הפנים מגיב לעתירת רון קובי

21.7.2019 / 20:00

לאחר שלא הצליח להעביר את התקציב, בית המשפט העליון נעתר לבקשת ראש עיריית טבריה וקבע כי לא ייערוך לו שימוע במשרד הפנים לפני הדחה. במשרדו של דרעי תקפו את קובי: "מנסה להטיל את האחריות למצב העיר על שר הפנים וגורמי המשרד"

צילום: אושרי וייצמן

בית המשפט העליון נעתר היום (ראשון) לבקשתו של ראש עיריית טבריה רון קובי וקבע כי עד לדיון בעתירה שהגיש לא ייערך לו במשרד הפנים שימוע לפני הדחה. עם זאת, יש לציין כי קובי "הרוויח" שלושה ימים בלבד, משום שהשימוע במשרד הפנים נועד ל-28 ביולי, בעוד שבית המשפט העליון הודיע כי ידון עד 31 ביולי בעתירה שהגיש.

קובי, כמו עוד שלושה ראשי רשויות מקומיות (ירכא, רהט, עוספיה), נקרא לשימוע, כפי שמחייב החוק, מאחר ולא הצליח להעביר את תקציב העיריה לשנת 2019. מוקדם יותר היום טען משרד הפנים כי אין להוציא צו ביניים כזה וכן טען שבכל מקרה דין העתירה להידחות ויש לדון בזה רק אחרי שתתקבל החלטת המשרד בעניינו.

ראש עיריית טבריה רון קובי נואם. 21 ביוני 2019. מיכאל חורי, אתר רשמי
מערכת היחסים העכורה בין הצדדים. ראש עיריית טבריה קובי/אתר רשמי, מיכאל חורי

כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, בעתירתו טען קובי בין השאר כי שר הפנים, אריה דרעי, ומנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, אינם יכולים לדון בעניינו בטענת "ניגוד עניינים". הוא הביא דוגמאות למערכת היחסים העכורה בין הצדדים וכדי לתמוך בטענתו הציג התכתבויות ווטסאפ בינו לבין מנכ"ל המשרד, בהן הוא משתלח ותוקף את כהן.

כך למשל, ב-19 במרץ השנה כתב לו: "בוקר טוב, התחלת להיות מנכ"ל פוליטי שמנסה לחרב עיר שלמה בגלל השר המושחת שלך! אני מבין שאתה שם מקלות בגלגלים. עד בג"צ אני אקח אותך ואת השר על המחדלים שעשיתם בטבריה ועל הקומבינות! ואדאג גם לחיוב אישי שלכם במחדל שנקרא עיריית טבריה. מעכשיו אני אתנהג איתך בצורה שתלמד אותך בתקשורת איך מתנהגים עם מנכ"ל פוליטי. תתבייש במילה אחת! אני אעשה הכול שדרעי לא יכנס לכנסת ושאתה תסולק ממשרד הפנים. פורים שמח".

התכתבות ווטסאפ מחודש פברואר בין ראש עיירית טבריה, רון קובי לבין מרדכי כהן, מנכל משרד הפנים. אתר רשמי
התכתבות ווטסאפ מחודש פברואר בין ראש עיריית טבריה לבין מנכ"ל משרד הפנים/אתר רשמי

בתשובת המשרד לבית המשפט צוין כי ההתבטאויות נשמעו מפי קובי ולא מפי השר או המנכ"ל, ולכן טענו כי "אין לקבל טענה לפיה התבטאויות של ראש רשות מקומית יכולות להביא למניעות של שר הפנים לקבל החלטה בענייננו, שכן הדבר יביא לכך שבידי ראש הרשות עצמו האפשרות לקבוע בדבר השאלה מי יחליט בעניינו או כפי שמבוקש בעתירה הנוכחית - כי כלל לא ניתן יהיה לקבל החלטה בענייננו".

במשרד הפנים גם התייחסו לטענותיו של קובי נגד תגובות לתקשורת שהוציא המשרד בעניינו, כהוכחה נוספת לטענתו על ניגוד עניינים של השר. "מדובר בתגובות שיצאו על רקע התבטאויות חוזרות ונשנות של העותר בכלי התקשורת בימים האחרונים, אשר במסגרתן נעשה ניסיון על ידו להטיל את האחריות למצבה של עיריית טבריה, אשר נמצאת במסגרת תכנית הבראה, על שר הפנים וגורמי המקצוע במשרד. במסגרת זאת, נדרש המשרד להגיב לטענות על ידי כלי התקשורת, וזאת בפרט כאשר במסגרתן נעשה ניסיון לפגוע - תוך שימוש בביטויים קשים - בעובדי משרד הפנים העושים עבודתם נאמנה", נכתב בתשובת משרד הפנים לעתירת קובי.

אריה דרעי בהרמת כוסית של ש"ס לפסח, מעלה החמישה, 16 באפריל 2019. צילום:יעקב כהן,
"התבטאויות חוזרות ונשנות של העותר". דרעי/צילום:יעקב כהן

כזכור, עם הכישלון בהעברת התקציב, הודחו מתפקידם כל 14 חברי מועצת העיר, כך על פי חוק. בתגובת משרד הפנים הודגש כי על פי החלטתו של דרעי, חברי הוועדה שימונו במקומם (מועצה קרואה) "יעשה בזהירות המתחייבת מהימצאותנו בתקופת בחירות. במסגרת זאת ועל פי החלטת שר הפנים, לחברים בוועדה ימונו עובדי מדינה לתקופה קצובה בלבד - למשך כחמישה חודשים; וזאת עד לכינונה של ממשלה חדשה וכניסת שר הפנים הבא לתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully