וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 משתתפים באירוע הגאווה הראשון בטבריה: "זו פריצת דרך"

עשרות בני אדם השתתפו באירוע הגאה הראשון בתולדות העיר הצפונית. כמות גדולה של שוטרים אבטחה את הנוכחים כשברקע נערכה מחאה נגד קיום הכינוס. "הגענו לארץ ישראל כדי להיראות כמו הגויים?", אמר תושב מצפה רמון שהגיע למחות

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: תומר לוי

כ-200 בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לטיילת בטבריה והשתתפו באירוע הגאווה הראשון בתולדות העיר. את הנוכחים במקום אבטחו שוטרים רבים ובמקביל, נערכה מחאה נגד קיום האירוע.

טלי בסיל, אחת ממשתתפות הקבוצה הגאה "דונה" בעיר, אמרה לוואלה! NEWS: "יש בעיר קהילה שנפגשת מדי שבועיים. 20 בחורות ורק גבר אחד. ההומואים עוד לא יצאו מהארון. אין הומופוביה אלימה, אך מעדיפים שלא נצא עם זה החוצה. אין לחברות הקבוצה בטבריה בעיה, אבל היום זו יציאה למרחב הציבורי. שידעו שאנחנו קיימים וקיימות, אין מענה פה בתרבות, חינוך, בילויים. התחלנו בליין גאה שמגיעים אליו מכל הצפון".

עוד אמרה בסיל: "הסיסמה היא שמותר להיות להט"בים גם בטבריה. הזהויות יכולות להתקיים כאן ביחד. יופיעו כאן היום זמרים טבריינים שלא מהקהילה, כי אנחנו כולם קהילה אחת שחיה ביחד. בטבריה יש בעיה לצאת החוצה כי זה כמו משפחה גדולה. פורום צעירים עירוני עודד אותנו לקיים את האירוע, אין כל קשר למשחק הפוליטי של טבריה. מבחינתנו, אין קשר לקונפליקט בין דתיים לחילוניים. יש לנו דתיות בקבוצה".

איש התקשורת גל אוחובסקי, שנכח באירוע, אמר בו: "זו פריצת דרך. אני מודה לראש העיר רון קובי, שמעבר למלחמה שלו בכוחות הרשע, הוא עזר לקיום הערב הזה. זה לא מובן מאליו האירוע הזה". קובי עצמו הוסיף: "יש במדינת ישראל מקום לכולם ובטבריה יש אור גדול שמזמין את כולם להרגיש חלק ממדינת ישראל. חיה ותן לחיות במלוא מובן המילה".

לקריאה נוספת:
הופעות וחסימות כבישים: היערכות למצעד הגאווה בחיפה
"יש שינוי בעיר": מאות צועדים חגגו במצעד הגאווה בבאר שבע
"לא נרפה עד השוויון": 250 אלף השתתפו במצעד הגאווה בתל אביב

מצעד גאווה בטבריה 27 ביוני 2019. אלי אשכנזי
המשתתפים באירוע בטבריה/אלי אשכנזי

מנגד, נערך בגן העיר כנס מחאה נגד האירוע בטיילת. בועז איגרא, תושב מצפה רמון, שהגיע לכנס אמר לוואלה! NEWS: "זה יפגע בעם היהודי. מנסים לחנך את הילדים שלי שאבא ואבא זה משפחה. זה פוגע בעתיד העם. שכל אחד, יעשה בביתו כרצונו, אבל במרחב הציבורי? הגענו לארץ ישראל כדי להיראות כמו הגויים? אני בוכה עליהם, גם על חבר שלי שהוא כזה. במרחב הציבורי אי אפשר לעשות דבר כזה".

במקביל, בחיפה צעדו כ-200 בני אדם ב"תהלוכת המשפחה", אירוע נגד למצעד הגאווה שיתקיים בעיר מחר. המפגינים, דתיים וחילוניים, קראו קריאות, נשאו שלטים ולבשו חולצות עליהן כיתוב בנוסח "משפחה טבעית", "משפחה יש רק אחת", "אמא אבא זה בדי אן איי שלנו" ו"כבד את אביך ואת אמך". כמו כן, הופיע שילוט בשפה הרוסית עם הכיתוב: "אמא, אבא ואני - משפחה מאושרת". מארגני האירוע אמרו כי "כל בעלי המשפחות, הרוב הדומם, המושתק יוצא היום לחופשי" והוסיפו שהם "קוראים למשרד החינוך לשים קץ לסדנאות המבלבלות, לגדוע את נושא תעשיית התינוקות באיבו ולהחזיר שפיות לחלוקת התקציב. סבא וסבתא קודמים לניתוחי מין ושאר עניינים אישיים". במהלך האירוע, ביקשה המשטרה להרחיק מפגינה עם שלט ועליו המסר "אבא+אבא=משפחה, אמא+אמא=משפחה".

(עדכון ראשון 20:16)

עוד באותו נושא

הגיהינום של אמיר בדרך לדירה בעפולה: "תחיה בכפר עם החברים שלך"

לכתבה המלאה
מצעד גאווה בטבריה 27 ביוני 2019. אלי אשכנזי
דגל גאווה על רקע הכינרת/אלי אשכנזי
מצעד גאווה בטבריה 27 ביוני 2019. אלי אשכנזי
משתתפות אירוע הגאווה בטבריה/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully