וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש שינוי בעיר": מאות צועדים חגגו במצעד הגאווה בבאר שבע

20.6.2019 / 19:29

מאות שוטרים וסדרנים אבטחו את הצועדים שלקחו חלק במצעד המתקיים זו השנה השלישית בעיר. דובר הבית הגאה בבאר שבע: "השנה המצעד הפך לחלק מהנוף של העיר". מנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי בעיר: "גאים לעמוד לצד הקהילה הלהט"בית". מנגד, 200 השתתפו בעצרת "לחיזוק המשפחה"

צילום: בני ואינר, עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם הגיעו הערב (חמישי) לחניון יעלים בבאר שבע למצעד הגאווה המתקיים זו השנה השלישית בעיר. את המצעד אבטחו מאות שוטרים וסדרנים ולקחו בו חלק אנשי הבית הגאה הפועל בעיר וכן בכירים בעירייה.

המצעד עבר ברחובות מרכזיים בעיר, בהם ביאליק, שדרות רגר ושדרות שז"ר. בפעמים הקודמות בהן התקיים המצעד הדבר לווה במאבקים בין קהילת הלהט"ב לבין עיריית באר שבע בנוגע למיקומו, אולם היום אומרים בארגוני הקהילה כי בעיר קיימת הבנה גדולה לנושא.

"זו פעם שלישית שאנו צועדים בעיר וההתרגשות בשיאה", אמר אנדי זיו, דובר הבית הגאה בבאר שבע. "במצעד הראשון, ממש היינו צריכים להיאבק על הזכות לצעוד ברחוב ראשי. השנה המצעד הפך לחלק מהנוף של העיר. מגיעים לצעוד עם החברים המשפחה ובני ברית. קשיים תמיד היו אבל גם המעט שיש, מעטים מאוד. אני כן רואה תהליכים. העירייה מביעה בנו תמיכה אדירה. רואים בקהילה הלהט"בית חלק מהעיר באר שבע".

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב: המל"ט לא חדר לשטח איראן; טראמפ: "טעות גדולה של איראן"
מנהיג חמאס הנייה: ישראל מתעלמת מתנאי הפסקת האש
פרקליטי משפחת בת השבע שנאנסה: ההורים המומים מהמתקפה עליהם

מרינה ספלר, שהגיעה למצעד כדי לתמוך בבנה, סבורה שיש עדיין הומופוביה בקרב חלק מהאוכלוסייה בבאר שבע. "אני פה לתמוך בבן שלי ובכל הקהילה והנוער שלא מקבלים אותם בבית", אמרה. "יש קושי להיות גאה בעיר, כבר כמה שבועות אני נלחמת בפייסבוק של דוברי הרוסית בהומופוביה. מאחלים לנו להישרף בגיהנום, לסגור את הילדים בבית החולים הפסיכיאטרי, שאין להם מקום על האדמה. אני מתנדבת בבית הגאה עם הנוער בזמן שהוא יוצא מהארון ואני יודעת כמה קושי זה. לא כל ההורים מקבלים אותם. לצאת מהארון יותר קשה בבאר שבע, כי יש פה פחות קבלה. ההומופוביה אצל דוברי הרוסית חוגגת".

דר' אורית אלפי, מנהלת השירות הפסיכולוגי חינוכי בעירייה, טענה כי למרות הקשיים, חל בבאר שבע שינוי אמיתי בנושא. "אנחנו תומכים בזכויות האדם של כל תושב ותושב, וגאים לעמוד לצד הקהילה הלהט"בית", ציינה. "העיר מכילה את כולם, אני גאה בראש העיר, רוביק דנילוביץ', על כך שנתן בית חם למצעד הגאווה".

מצעד הגאווה, באר שבע 29 במאי 2019. בני ואינר, אתר רשמי
"ההתרגשות בשיאה". מצעד הגאווה בבאר שבע/אתר רשמי, בני ואינר

מנגד, מעל 200 משתתפים הגיעו ל"עצרת לחיזוק המשפחה" בצומת אלי כהן סמוך לתוואי המצעד. בין המשתתפים היו גם ראש ישיבת מצפה רמון צבי קוסטינר, ראש מוסדות בית מוריה בעיר שמעון כהן, הרב דרור אריה מתנועת חזון, חבר מועצת העיר גדי מזוז, אישי ציבור ורבנים נוספים. זו כבר הפעם השלישית שהם מפגינים נגד המצעד ותליית דגלי הגאווה ברחבי בירת הנגב.

"נאקה נפשנו, אתם סוגרים לנו את העיר באר שבע בגלל מיעוט?", תהה הרב אריה מתנועת חזון. "פה באנו לומר את האמת, חזרנו הביתה לארץ ישראל בשביל להקים ממלכת כהנים וגוי קדוש". הרב כהן התייחס גם לנושא זהות ההורים ואמר כי "עם ישראל חי, בעזרת השם רוב עם ישראל חי בצורה נורמלית. צורה נורמלית זה אבא אמא וילדים, צריך לעסוק בישובו של עולם. כל צורה אחרת של חיים עוסקת בחורבנו של עולם".

השירות הפסיכולוגי בעיר באר שבע במצד הגאווה בעיר. 20 ביוני 2019. אתר רשמי
"תומכים בזכויות האדם של כל תושב". נשות השירות הפסיכולוגי בבאר שבע במצעד הגאווה בעיר/אתר רשמי

"הניסיון של ארגוני הלהט"ב לכפות ערכים מעוותים על כל האוכלוסיה הוא לא נורמלי", אמר אחד ממארגני הפגנת הנגד. "תושבי העיר באר שבע הצטרפו היום לקריאה הברורה והפשוטה, שיותר ויותר תושבים מערים שונות מצטרפים אליה - לעצור את הטירוף הזה, לחדול את המצעדים ואת כפיית האג'נדות על כולנו. מספיק עם הדגלים האלו, מספיק עם המצעדים. אנחנו רוצים נורמליות במרחב הציבורי'".

הרב צבי קוסטינר נואם בעצרת לחיזוק המשפחה, במחאה נגד מצעד הגאווה בבאר שבע והנפת דגלי הגאווה בעיר. אתר רשמי
"אתם סוגרים את העיר בגלל מיעוט?" הרב צבי קוסטינר במחאה נגד מצעד הגאווה בבאר שבע/אתר רשמי
מצעד הגאווה, באר שבע 29 במאי 2019. בני ואינר, אתר רשמי
"אני פה לתמוך בבן שלי ובכל הקהילה". מאות צועדים במצעד הגאווה בעיר/אתר רשמי, בני ואינר
200 משתתפים בעצרת לחיזוק המשפחה נגד מצעד הגאווה בעיר. אתר רשמי
"ניסיון הלהט"ב לכפות ערכים מעוותים - לא נורמלי". העצרת הנגדית למצעד הגאווה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully