וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס הנייה: ישראל מתעלמת מתנאי הפסקת האש

20.6.2019 / 17:22

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור אמר במסיבת עיתונאים כי ישראל מפרה את תנאי הפסקת האש שהושגו בתיווך מצרים, קטאר והאו"ם. לדבריו, תושבי הרצועה לא חשו בשום שיפור בתנאי חייהם

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, טען היום (חמישי) כי ישראל מתעלמת מתנאי הפסקת האש שהושגו בתיווך מצרים, קטאר והאו"ם. במסיבת עיתונאים שקיים ברצועה אמר כי לישראל "אין כבוד" לשני מיליון תושבי הרצועה הנצורה לדבריו, שלא חשו בשום שיפור בתנאי חייהם. זאת בעוד שבישראל לא מאשרים שקיים הסכם הפסקת אש מול חמאס.

הנייה אמר את הדברים כשלושה ימים לאחר הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה. במקביל, חמאס הודיע על "שלב חדש" בהבנות ההסדרה עם ישראל הכוללים בין היתר תמיכה במשפחות עניות, שיפור בשירותי החשמל והמים, צעדים בתחום הייבוא והייצוא ותוכניות בתחום התעסוקה. דובר הארגון השולט ברצועה, חאזם קאסם, אמר כי החל יישום חלק נרחב של ההבנות כ"חלק מהתפקיד הבולט והראוי להערכה של קטאר ביישום ההבנות, ובייחוד מאמציו של השליח מוחמד אל-עמאדי".

לקריאה נוספת:
חרף בלוני הטרור: גורם מדיני מאשר - מרחב הדיג בעזה יורחב שוב לכ-10 מייל
בלי מתנות לחמאס ובלי להרגיע: צה"ל הפך לשכפ"ץ פוליטי של נתניהו
בלונים הציתו שריפות בעוטף עזה; חמאס: נחייב את ישראל לעמוד בהבנות

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, במהלך מסע"ת בעזה 20 ביוני 2019. רויטרס
"אין כבוד". הנייה במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

על פי הדיווחים הפלסטיניים, השליח אל-עמאדי נכנס בתחילת השבוע לרצועה דרך מעבר ארז והצטרף לסגנו, על מנת להעביר את כספי הסיוע. הכספים, בסך 25 מיליון דולרים, יחולקו ל-108 אלף משפחות בעזה. הכסף הוכנס אחרי אחרי הדיווחים על המגעים שהתקיימו מול ישראל בתיווך מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלדנוב.

עוד באותו נושא

ישראל (שוב) מתקפלת? העסקה החדשה בעזה: לפעמים שקט תמורת הקלות

לכתבה המלאה
חלוקת הפעימה השנייה של הכסף הקטארי בעזה לפקידי חמאס, 7 דצמבר 2018. -, מערכת וואלה
השליח נכנס לרצועה בתחילת השבוע. חלוקת הכסף הקטארי בעזה/מערכת וואלה, -

מלבד זאת, לפני כיומיים גורם מדיני בישראל אישר כי יותר דיג במרחב רצועת עזה, זאת לאחר שהוטל סגר ימי בשל הפרחת בלוני התבערה. החזרת המרחב מגיעה למרות הפרחת בלוני התבערה הרבים לעבר עוטף עזה בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully