וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף בלוני הטרור: גורם מדיני מאשר - מרחב הדיג בעזה יורחב שוב לכ-10 מייל

18.6.2019 / 9:20

לאחר שהמרחב נסגר בשל הפרחת בלוני התבערה, הותרה חזרה לפעילות. אתמול הודיע חמאס הודיע על שלב חדש בהסדרה עם ישראל - אחרי הכנסת כסף הסיוע הקטארי בסך 25 מיליון דולרים

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

גורם מדיני אישר הבוקר (שלישי) כי יותר דיג במרחב רצועת עזה, זאת לאחר שהוטל סגר ימי בשל הפרחת בלוני התבערה. החזרתו של המרחב מגיעה למרות הפרחת בלוני התבערה הרבים לעבר עוטף עזה בימים האחרונים.

אתמול, אחרי הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה, הודיע חמאס על "שלב חדש" בהבנות ההסדרה עם ישראל. הצעדים החדשים כוללים בין היתר תמיכה במשפחות עניות, שיפור בשירותי החשמל והמים, צעדים בתחום הייבוא והייצוא ותוכניות בתחום התעסוקה. דובר הארגון השולט ברצועה, חאזם קאסם, אמר כי החל יישום חלק נרחב של ההבנות כ"חלק מהתפקיד הבולט והראוי להערכה של קטאר ביישום ההבנות, ובייחוד מאמציו של השליח מוחמד אל-עמאדי".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הכנסת הכסף הקטארי: חמאס הודיע על שלב חדש בהסדרה עם ישראל
בלונים הציתו שריפות בעוטף עזה; חמאס: נחייב את ישראל לעמוד בהבנות
בלי מתנות לחמאס ובלי להרגיע: צה"ל הפך לשכפ"ץ פוליטי של נתניהו

דייגי עזה מציגים את סחורתם, 2 באפריל 2019. רויטרס
דייגי עזה מציגים את סחורתם, אפריל 2019/רויטרס
הצתה מבלון תבערה ליד נחל עוז 14 ביוני 2019. צילום: אביב הרץ/TPS, TPS
שריפה כתוצאה מבלון תבערה ליד נחל עוז/TPS, צילום: אביב הרץ/TPS

אתמול דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי אנשי חמאס ירו לעבר כוח של צה"ל באיזור חאן יונס ברצועה עזה, והכריח אותו לסגת. לא דווח על נפגעים בתקרית ומדובר צה"ל מסרו שהם לא יתייחסו לדיווח.

בכיר חמאס חליל אל-חיה אמר בסוף השבוע כי "אנחנו ממשיכים עם מלאדנוב, הקטארים והמצרים לחייב את ישראל לדבוק" בהבנות, שלדבריו הושגו "באמצעות חרב תהלוכות השיבה ורצון חזק להסיר את הכתר מעזה". בצל דבריו, ביום שישי האחרון השתתפו 6,500 פלסטינים בהפגנות בגבול הרצועה, מהם 47 שנפצעו לפי נתוני משרד הבריאות בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully