וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ בג"ץ: דרעי יאפשר לרון קובי להעביר את התקציב עד אחרי הבחירות

אחרי הביקורת שמתחו השופטים על שר הפנים, האריך משרדו את המועד לאישור תקציב עיריית טבריה עד ל-30 בספטמבר בתום ישיבה בלשכת היועמ"ש. גם רהט, עוספיה וירכא יוכלו לפעול בנושא ולא להתפזר. "מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב", אמר דרעי

צילום: רוני כנפו, עריכה: נועה לוי

החלטת משרד הפנים - כל הכותרות

  • דרעי האריך את המועד לאישור התקציב, עד ה-30 בספטמבר - לאחר הבחירות
  • החלטתו של השר - בעקבות לחץ בג"ץ ולאחר ישיבה עם פרקליט המדינה
  • ההחלטה תשפיע גם על הרשויות ברהט, עוספיה וירכא
  • המשמעות: חברי המועצה הנבחרים ימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות

שר הפנים אריה דרעי החליט להאריך את המועד לאישור תקציב הרשויות המקומיות עד ה-30 בספטמבר, התקופה המירבית הקבועה בחוק. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה שקיים אתמול (חמישי) דרעי עם מנכ"ל משרדו מרדכי כהן בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וכן מנהל מחלקת הבג"צים. הרשויות שלא אישרו את תקציבן עד כהן הן רהט, עוספיה, ירכא וטבריה. משמעות ההחלטה היא שחברי המועצה הנבחרים ימשיכו בכהונתם בארבע הרשויות, יחד עם ראשי הרשויות, עד ה-30 בספטמבר.

"אנו מצפים מראשי הרשויות וחברי המועצה להעביר את התקציב במליאת המועצה ובכך לאפשר מתן שירותים נאותים לתושבים", מסר דרעי.

עם הכישלון בהעברת התקציב, הודחו מתפקידם כל 14 חברי מועצת העיר, כך על פי חוק. השבוע שלח עו"ד בעז בן צור, המייצג כמה מהחברים במועצת עיריית טבריה שביקשו להצטרף לעתירתו נגד משרד הפנים ולשוב לכהונתם. קובי שלח בתגובה מכתב לעו"ד בן צור ובו סירב לצרפם לעתירה וטען כי חברי המועצה "אינם רלוונטיים להליך" וכי "אין להם אלא להלין על עצמם, משלא נקטו לצורך הארכת כהונתם בהליכים המתאימים". כאמור, החלטת משרד הפנים היום החזירה את חברי המועצה לכהונתם בין כה וכה.

רון קובי, דיון בעתירה נגד הדחתו, 29.07.2019. רוני כנפו
רון קובי בדיון בעתירה נגד הדחתו, יום שני/רוני כנפו

ביום שני דנו שופטי בג"ץ בעתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי על הדחתו ולקראת מינוי ועדה קרואה, זאת מאחר שמועצת העיר בראשותו נכשלה בהעברת התקציב לשנה הקרובה. במהלך הדיון הציעו השופטים למדינה לדחות ל-3 באוקטובר את השימוע של ראש העירייה קובי, הטוען כי שר הפנים אריה דרעי פועל להדחתו, ולהשאירו בתפקיד לצד ועדה של עובדי מדינה שתמונה במקום המועצה. השר דרעי ביקש שבעה ימים כדי לבחון את ההצעה, ובינתיים צו הביניים בעניינו של קובי עומד על כנו. אולם, משמעות ההחלטה שהתקבלה היום, כאמור, היא שחברי המועצה ישובו לכהן בה - ולא תקום ועדה קרואה.

נשיאת העליון אסתר חיות הציעה בדיון כי תמונה ועדה של עובדי מדינה במקום המועצה, שלצדה ימשיך קובי בתפקידו וזאת מבלי לזמנו לשימוע בשלב זה. "יש פה טענה שנוגעת לניגוד עניינים אישי ומוסדי ומעוגנת באמירות בעייתיות של השר שאמור להכריע על המשך כהונתו, וגם הבעיה של ממשלת מעבר ויהיה פתרון זמני ומוסדי לסיטואציה", אמרה. "ראש העיר יוכל לאשר את התקציב עם הוועדה, נכון? אז תנו לו הזדמנות".

קובי מצדו כבר הודיע כי הוא מקבל את הצעת השופטים. "בית המשפט העליון קבע היום בפירוש ששר הפנים בניגוד עניינים ברור פוליטי ואישי", אמר קובי מחוץ לאולם הדיונים. "הגיע הזמן שאדם מושחת כמו אריה דרעי לא יכהן בממשלת ישראל. אני מתכוון להתמודד עם המפלגה שהקמתי בבחירות וננקה את הכנסת מכפייה. אנשים צריכים לדעת שהדמוקרטיה שלהם ניצחה היום בגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully