וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של דביר שורק: "אם הוא נגע ללבכם - תעשו חיים עם הילדים"

יואב שורק שבנו החייל נרצח בפיגוע בגוש עציון בשבוע שעבר ביקש מהמנחמים הרבים שפוקדים את בית המשפחה להמשיך בשגרה למרות הכאב. "גם אם דביר נגע לליבכם - אל תשנו את התוכניות". הוא אמר שאישיותו של בנו התגלתה לאור סיפורים ששמעה המשפחה מהמנחמים שהגיעו לבית

צילום: דו"צ, עריכה: ניר חן

מאות מנחמים ממשיכים לפקוד את בית הוריו ואחיו של החייל דביר שורק בעפרה שנרצח בפיגוע הדקירה בגוש עציון בשבוע שעבר. בפוסט מרגש שפרסם הבוקר (שני) בפייסבוק יואב שורק, התייחס האב למנחמים הרבים שמגיעים לבית אף שאינם מכירים את המשפחה ולסיקור התקשורתי לה זוכה המשפחה בארץ ובעולם.

בהמשך הדברים, פנה האב לבנו דביר וכתב כי אישיותו התגלתה מתוך הפיגוע עצמו והסיפורים שסופרו סביבו וכי "היה ועודנו ילד מתוק, מתוק מדבש, עם משברי ההתבגרות ותום החיפוש - כנשמה ייחודית, שבנוכחותה הפשוטה, הענוותנית והחיה את ההווה, הביאה אור לכל כך הרבה - וזאת אף בשנות חיים קצרות כל כך. נשמה שהסתלקה ברגע שקשה להסביר, בצירוף נסיבות כמעט בלתי אפשרי".

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. צע, אתר רשמי
"נשמה שהסתלקה ברגע שקשה להסביר". דביר שורק/אתר רשמי, צע

האב הסביר כי מותו של בנו שאינו מובן זורק אותו למקום מיסטי. הוא אמר כי רבים מחבריו של דביר ומכריו הגיעו בשל אישיותו המיוחדת. "רבים כל כך באו בגלל תמונת פניו של דביר. הם ראו בה אור גדול. זה אור פני אדם, נשמת אדם, שבוחרת בחיים ובטוב, אור שטמון בכל אחד מאתנו".

עם זאת, ביקש האב השכול כי למרות הצער שנגרם מהירצחו של בנו - להמשיך בשגרת הקיץ ובתוכניות המשפחתיות. "ועכשיו קיץ, ובין-הזמנים, ואוגוסט. גם אם נגע דביר הי"ד ללבכם, ואולי דווקא אם נגע, אל תשנו את התוכניות. לכו לעשות חיים עם הילדים המתוקים שלכם".

עוד כתב האב על הטעויות שמובילות לטענתו למחלוקות בעם. "אחד, בהפיכת המחלוקות לגדולות ומכריעות מכפי שהן, בניפוח מלאכותי של שסעים שכאשר מגרדים טיפה מגלים שכלל לא בטוח שהם שם. שתיים, בבריחה המתמדת שלנו מההכרה בייחוד ובעוצמה של העם שלנו, עד כדי התכחשות לעובדות אינספור רק כדי להתעקש ש'ככל הגויים בית ישראל'.

עוד בוואלה!

בשיא העונה: עיכובים בעשרות טיסות בנתב"ג בשל תקלה במערכת המיון

לכתבה המלאה
יואב שורק אביו של החייל רב"ט דביר שורק שנרצח בפיגוע בגוש עציון, מחוץ לביתו בהתנחלות עפרה 9.8.2019. אתר רשמי
"רבים כל כך באו בגלל תמונת פניו של דביר". האב יואב שורק מחוץ לבית המשפחה בעפרה/אתר רשמי

בתוך כך, לוחמי צה"ל מיפו הלילה בכפר בית כחיל, סמוך לחברון, את בתיהם של שני המחבלים החשודים במעורבות בפיגוע הדקירה. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים. השניים, פעיל חמאס נסיר עסאפרה בן ה-24, וקאסם עסאפרה בן ה-30, נעצרו בשנתם בשבת האחרונה, בתום מצוד שכלל אמצעים מודיעיניים ומבצעיים מתוחכמים של כוחות הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בנוגע למעצר המחבלים כי "אנחנו מיפינו את בתי המחבלים ובקרוב נהרוס אותם". בטקס הענקת אות הצטיינות לעובדי השב"כ בבית הנשיא הוסיף נתניהו: "אתם פועלים יומם ולילה למען שלום אזרחינו. בשנה שעברה סיכלתם למעלה מ-600 פיגועים. יש כאן סיכול ומניעה בהיקף עצום. אנחנו עושים הכל כדי לגדוע את הטרור בתחילתו".

משמר הגבול חשף אתמול את תיעוד רגעי מעצרם של שני החשודים במעורבות ברצח החייל דביר שורק שאירע ביום חמישי בגוש עציון. בתיעוד, שצולם במצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ בבתיהם של המחבלים, נראים הלוחמים פורצים למבנה בכפר בית כחיל ועורכים חיפוש בבתיהם עד למעצרם.

כוחות צה"ל מיפו בבית כחיל את בתי המחבלים החשודים ברצח דביר יהודה שורק. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בבית המחבלים סמוך לחברון, הלילה/דובר צה"ל

עם מעצרם של השניים הודה אביו של החייל לכוחות הביטחון על הפעולה המהירה לתפיסת המחבלים. "אף שצר לנו שנתפסו חיים". האב ציין כי הוא שמח שבנו לא ראה את פני רוצחיו "וגם אנחנו נשתדל שלא לראות אותם, לא כעת ולא במשפט. העיקר המוטל על כוחות הביטחון הוא סיכול ומניעת פיגועים, ואנחנו מבקשים לחזק את ידיהם במלאכה קשה זו".

שורק נסע בערב יום רביעי לירושלים כדי לקנות מתנת סוף שנה לרב ישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בה למד, אולם מאז בני משפחתו לא הצליחו ליצור עמו קשר. בשעה 02:30 לפנות בוקר, לאחר סריקות של כוחות הביטחון, נמצאה גופתו של החייל כשהוא דקור למוות בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. מהחקירה עולה כי שורק עלה לרכב ונאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות סמוך לשער הישיבה בה למד. עם זאת, נשללה אפשרות כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל.

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully