וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב לסערת הר הבית: "לא מתרשם מקבינט טוויטר"

ראש הממשלה אמר כי ההחלטה לאפשר עליית יהודים להר הבית בתשעה באב התקבלה ביום חמישי, וכי "השאלה הייתה כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית", על רקע הביקורת בימין נגד ההחלטה. גורמים בימין המאוחד: "נתניהו מתקפל בפני השמאל והערבים"

מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף הערב (ראשון) את הביקורת שהופנתה כלפיו מימין נגד סגירת הר הבית למתפללים יהודים, זאת בעקבות העימותים שפרצו במהלך היום במקום. "אני לא מתרשם מכל ההמלצות של קבינט הטוויטר, צייצנים וצייצניות למיניהם. מנהיגות זה אחריות ונחישות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי פעל לאפשר עליית יהודים להר הבית במהלך תשעה באב, וציין כי ההחלטה לאשר זאת התקבלה כבר ביום חמישי. "השאלה לא הייתה בכלל אם יעלו, אלא כיצד לנהל את זה בצורה מיטבית ביותר לביטחון הציבור וכך בדיוק עשינו", טען נתניהו. "גם השנה, כמו בכל שנה, יהודים יעלו להר הבית בתשעה באב, גם כשזה חג מוסלמי".

גורמים בימין המאוחד השיבו לדברי נתניהו ואמרו כי הוא "מתקפל בפני השמאל והערבים". לדבריהם, "הם לוחצים עליו ואז הוא מתקפל בפני הימין ואז אומר 'לא בגללכם צייצנים ילדותיים, ממילא רציתי לעשות את זה'. ככה הוא עשה במתווה האו"ם להוצאת המסתננים, ככה בשחרור מחבלים וככה בחוק ההסדרה שש שנים. שיטת ביבי".

מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
עימותים בהר הבית, הבוקר/רויטרס

בשעות הבוקר פרצו מהומות בהר הבית במהלכן נפצעו ארבעה שוטרים, מתפלל יהודי וכמה מתפללים מוסלמים. אלפי מוסלמים הגיעו לתפילה המונית במסגד אל-אקצא, בעוד שעשרות מתפללים יהודים המתינו בשער המוגרבים על מנת להיכנס למקום. עם זאת, הנוכחים במקום טוענים שבמשטרה אפשרו לקבוצה קטנה של יהודים לעלות, ועיכבו את עלייתם של יהודים נוספים.

במסגרת המהומות, כמה מוסלמים הקיפו מתפללים יהודים וקראו "אללה אכבר", כשהשוטרים חוצצים בין הצדדים. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי בין הפצועים המופתי של ירושלים, השייח מוחמד חסיין. עוד דווח כי כוחות כיתרו את המתפללים ויורים גז מדמיע לעברם. במקביל, צעיר יהודי בן 18 נפצע באורח קל עד בינוני ברחוב הגיא לאחר שהוכה באמצעות בקבוק זכוכית.

תחילה, בעקבות הערכת מצב במשטרה, הוחלט שלא להתיר כניסת יהודים בתשעה באב שהתקיים במקביל לחג הקורבן המוסלמי. אולם לאחר מכן, משפרצו עימותים במקום, החליטה המשטרה לאסור את הכניסה להר הבית גם למוסלמים. מאוחר יותר, לאחר הביקורות שנשמעו בנושא, הודיעה המשטרה כי מפקד המחוז דורון ידיד "החליט לאפשר את הביקורים בהר הבית". במסגרת העימותים נעצרו שבעה בני אדם בחשד להפרות סדר.

עוד בוואלה!

פריצה לבית באישון לילה: תיעוד מצלמות הקסדה ממעצר המחבלים בגוש עציון

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
61 פצועים פלסטינים הועברו לבתי החולים. הר הבית, הבוקר/רויטרס

גורמים מדיניים הבהירו בשעות הבוקר כי "הכניסה להר הבית נקבעת על פי הערכות מצב של המשטרה. בשום שלב לא ניתנה הנחיה של ראש הממשלה לסגור את הכניסה להר הבית". ואולם מפקד מחוז ירושלים שהגיע למקום אמר כי ההחלטה בנושא הר הבית הייתה שלו וגובתה על ידי הדרג המדיני. "ההחלטה היתה שלי בגיבוי הדרג המדיני, על בסיס הערכת מצב", הבהיר.

ההחלטות שהתקבלו במהלך היום על סגירת ההר גררו שורה של תגובות נגד ראש הממשלה נתניהו מצד הימין. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי "סגירת הר הבית ליהודים בתשעה באב היא בושה וחרפה, מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות".

במפלגת הימין המאוחד קראו לראש הממשלה לשנות את ההחלטה במהירות. "זו חרפה לאומית", אמרו. "ההר הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי".

איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) אמר דברים ברוח דומה: "הכניעה וההתקפלות בהר הבית רק נותנת רוח גבית לטרור. משטרה שמאפשרת תליית שלטי הסתה, נכנעת לאיומים ומנהיגה מדיניות אפרטהייד ואוסרת על יהודים לעלות להר ולהתפלל רק בגלל שהם יהודים צריכה לעבור שינוי מהותי. זה מה שקורה כשהשרים שלנו הופכים להיות צייצני טוויטר במקום להשפיע לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully