וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בקפריסין: משפחת המתלוננת מגייסת כספים להשיבה הביתה

סוכנויות הידיעות ויואב איתיאל

10.8.2019 / 2:39

לאחר התפטרותו של הסנגור הקפריסאי, בני משפחתה של הצעירה פנו לציבור לסיוע בגיוס 15 אלף פאונד עבור הגנתה המשפטית. הם כתבו כי "היא בודדה בכלא מחוץ למדינה אחר סדרת אירועים נוראית". ישראלי שתרם מכספו: "רציתי להראות שאנחנו יודעים לעזור לכולם"

אתר רשמי

ישראלי תרם אתמול (שישי) לצעירה הבריטית, שהואשמה בתלונת שווא כי 12 נערים ישראלים אנסו אותה בקפריסין, את מחצית מימון הייצוג המשפטי שלה, שאותו היא מגייסת באתר GoFundMe, בסך 15 אלף ליש"ט. האיש שתרם 7,500 ליש"ט הזדהה בשם אריה פרייזר וכתב כי "כישראלי ויהודי חונכתי קודם כל והכי הרבה לדאוג לאחר הנזקק". בשיחה עם וואלה! NEWS הוא הסביר כי "הסיבה שלי הייתה לתמוך ולעזור להורים שהבת שלהם יושבת בארץ ניכר בכלא. להראות לעולם שכיהודים וישראלים, אנחנו יודעים לעזור לכולם ללא כול קשר ל'איזה צד' אנו שייכים".

בני המשפחה ביקשו לגייס 15 אלף פאונד שנועדו למימון ההליכים המשפטיים, זאת לאחר שסנגורה הקפריסאי התפטר מתפקידו לאור מחלוקות על קו ההגנה עם עורכי דין בריטים. בתוך יממה נחצה היעד וגויסו 16,200 ליש"ט מ-247 תורמים שונים.

"אני לא שופט וגם לא מרגיש שזה המקום שלי (או של מישהו אחר) לקחת צד. התנהגותם של הנערים הייתה ללא ספק מלאה בטעויות, ומבישה. אני בטוח שהוריהם עובדים קשה כדי לתקן את דרכיהם", כתב התורם הישראלי. בפנייה אישית להורים הוסיף כי "אני נעצב שבתכם חוותה טראומה כזו ואני מקווה שזה עוזר להתניע את המסע שלה חזרה הביתה למשפחתה האוהבת. יהי רצון שעולם זה רק יידע לשלום, שגשוג, אהבה ועם הרבה אהבה וכל טוב". בעקבותיו באו כבר ישראלים נוספים שתרמו וכתבו "תומכים במלחמתך לצדק, בהצלחה מישראל", "אהבה מישראל", ועוד.

מעצר הצעירה הבריטית שהתלוננה על אונס בקפריסין, 29 ביולי 2019. רויטרס
המשפחה ביקשה סיוע בגיוס 15 אלף יורו. המתלוננת הבריטית בקפריסין/רויטרס

"אחרי שבוע של אירועים טראומטיים, בתנו נעצרה משום שלכאורה בדתה אונס בקפריסין וכרגע נמצאת במעצר וממתינה למשפט", כתבה משפחתה של הצעירה בת ה-19 בקמפיין המימון. "אנחנו טוענים כי הצהרתה נעשתה תחת לחץ ותוך הפרת זכויותיה שהובילה לקריסתה של החקירה הראשונית. היא בודדה בכלא מחוץ למדינה אחר סדרת אירועים נוראית".

בני המשפחה הוסיפו כי עורכי הדין של ארגון "צדק בחו"ל" כבר החלו לסייע בטיפול המשפטי בבריטניה. לדבריהם, הסנגורים "מגבשים יחד קבוצת מומחים משפטיים מבריטניה ומקפריסין כדי לבחון את הפרות זכויותיה, ולשם כך הם נדרשים למימון".

טרם התפטרותו התייחס עו"ד אנדריאס פיטאדג'יס בשיחה עם וואלה! NEWS לעורכי הדין הבריטים שהציגו אסטרטגיה שונה לחלוטין משלו. לדבריו, "אין שום קונפליקט בינינו. עורכי דין בריטים אינם יכולים להופיע בבתי משפט קפריסאים למעט במקרים יוצאים מן הכלל. זה לא המקרה. אבל, אם אשאר בתיק או לא זה להחלטתי ואם אחליט עליי לציין זאת בבית המשפט".

בתוך כך, לאחר ששהתה במעצר של עשרה ימים, ביום רביעי האחרון הוארך מעצרה של ל-19 באוגוסט. בדיון, עורך הדין הקפריסאי ביקש מהשופטת להשתחרר מהייצוג בגלל הבדלים בינו לבין הנאשמת כיצד לנהל את התיק. "אני לא רוצה לייצג אותה ומבקש שאשוחרר", אמר. השופטת שאלה את הצעירה אם היא בסדר עם זה. עורך הדין אישר שהעביר כל חומרי התיק לנאשמת. השופטת נתנה לו רשות לצאת מהאולם והדיון נמשך בלעדיו.

עוד בוואלה!

זוועה בגרמניה: ירדני רצח את שותפו לשעבר עם חרב באמצע הרחוב

לכתבה המלאה
עו"ד אנדריאס פיטאדג'יס 
מייצג את החשודה הבריטית. צילום מסך
התפטר מתפקידו. עו"ד פיטאדג'יס/צילום מסך

כמו כן, הדיון במענה לכתב האישום שהוגש נגדה נדחה. השופטת הודיעה כי דיון חוזר ייתקיים ב-19 באוגוסט כדי לשמוע את תגובת הצעירה לכתב האישום. לדברי התובעת, מכיוון שלא השתנה דבר מהדיון הקודם, כך גם בקשתה להמשיך להחזיק אותה במעצר.

מחוץ לאולם, אמה אמרה שיש לה אמון במערכת המשפט הקפריסאית. היא הוסיפה כי היא מבקרת את בתה כמעט על בסיס יומיומי, אבל לא יודעת אם תשאר ברציפות בקפריסין עד הדיון הבא, בין היתר בשל הסידורים הנדרשים לארגן את הייצוג המשפטי החדש.

(עדכון ראשון: 9:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully