וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיומים והודאת השווא: טענות הצעירה נגד חוקרי משטרת קפריסין

5.8.2019 / 23:04

משפחת הצעירה הבריטית שחזרה בה מטענתה על האונס בידי 12 הישראלים טוענת שהשוטר איים עליה שתצהיר שהיא משקרת - או שחברותיה יעצרו. אחרי שאמרה שהוא "בטח פאקינג מתלוצץ" ויצאה מהחדר בבכי, הוא איים עליה שהיא תואשם שקיללה אותו. עורכי דינה טוענים גם כי זכויותיה הופרו

עריכה: תומר לוי

הוריה של הצעירה הבריטית שדיווחה שנאנסה באיה נאפה על ידי הנערים הישראלים דוחה את טענות המשטרה הקפריסאית על חזרתה של בתם מטענת האונס. באמצעות עורכי הדין הבריטיים מייקל פולק, דיוויד סווינדל ודייויד וולטרס מארגון "צדק בחו"ל" המייצג אותה, נמסר היום (שני) הסבר המשפחה למהפך בגרסתה שהביא לשחרורם המיידי והדרמטי של הישראלים שהיו עצורים.

על פי גרסת בני המשפחה, הצעירה נלקחה על ידי המשטרה הקפריסאית לתחנה בסביבות השעה 18:30 כשהיא תחת השפעת תרופות והתבקשה למסור עדות נוספת ביחס לטענות האונס שלה. לאחר שמסרה הצהרה נוספת בכתב, אמר לה קצין המשטרה כי הוא סבור שהיא משקרת בהאשמותיה וכי הוא "רוצה לעזור לה".

הוא אמר לה, לטענתה, לכתוב הודאה ואם היא תסרב ולא תעשה כן, הוא יעצור את חברותיה בקפריסין בגין קונספירציה, קשירת קשר לפשע, תוך שהוא נוקב בשמותיהן של החברות שיזמן. לטענת עורכי הדין שלה, אחת מהודעות הטקסט שדלפה לתקשורת מספקת עדות עדכנית לכך. הצעירה ביקשה עורך דין, אך סורבה.

בית המשפט בקפריסין האריך ביממה את מעצרה של הצעירה הבריטית, 
פ', שהודתה כי שיקרה בתלונתה נגד 12 הנערים הישראלים. יואב איתיאל
טוענת שאוימה בחדרי החקירות. הצעירה הבריטית מובלת לבית המשפט/יואב איתיאל

עורכי הדין מסרו בשמה כי בשלב זה היא נכנסה למצוקה קשה ואמרה "אתה בטח פאקינג מתלוצץ", לפני שיצאה מהחדר ממררת בבכי. כשחזרה לחדר, לטענתה, היא אוימה כי היא תואשם כי "קיללה שוטר". עוד נטען כי לחץ נוסף הופעל עליה לכתוב את ההודאה למרות שהצהירה כי היא לא רוצה.

הווידוי כביכול הוכתב לה ונאמר לה מה לכלול בהצהרה, כולל על כך שניתנה לה הזדמנות לבחור את הסיבות מדוע הגישה תלונה פלילית על אונס. לאחר מכן, נטען, התפתח ויכוח בנושא חתימת ההצהרה בין הנערה שסירבה לחתום על ההצהרה לבין השוטר שאמר לה שהיא חייבת. לדבריו, אם היא לא תחתום עליה הוא יעצור אותה, אבל אם היא תעשה כדבריו היא תוכל לחזור חזרה למלון שלה.

לטענת עורכי הדין, נמסרה לנערה הצהרה נוספת לחתום עליה והיא סירבה לעשות זאת. להבנתם של עורכי הדין המייצגים אותה, הודעות הטקסט האחרות שהושגו על ידי התקשורת מספקות עדויות עדכניות גם לכך.

עוד בוואלה!

היורה מאוהיו גיבש רשימות של רצח ואונס של חבריו ללימודים

לכתבה המלאה
בני המשפחה של הנערים החשודים באונס בקפריסין צוהלים מחוץ לבית המשפט לאחר ההחלטה לשחררם 28 ביוני 2019. אתר רשמי
ההודאה הובילה לשחרור דרמטי. הנערים הישראלים שהואשמו ובני משפחותיהם אחרי שחרורו/אתר רשמי

הם אומרים כי הצעירה הואשמה סמוך לשעה 02:30 אחרי שהייתה בתחנת המשטרה במשך שמונה שעות. עמדתם ועמדת משפחתה של הצעירה היא שהווידוי הושג תחת לחץ בהתחשב באיומים שהופנו נגדה, שלא הזהירו אותה, וכי לא ניתנה לה גישה לעורך דין על פי זכותה במסגרת החוקה הקפריסאית והאמנה האירופית לזכויות אדם.

יתרה מזאת, לא נאמר לה שהיא יכולה לעזוב את תחנת המשטרה ולא ניתנה לה אפשרות לעזוב את התחנה בשום שלב. להבנת עורכי הדין, לרוע המזל גם אף אחד מההליכים בתחנת המשטרה הקפריסאית לא הוקלט באודיו או בווידיאו.

ארגון צדק בחו"ל, המסייע למשפחתה של הצעירה הבריטית, הוקם כדי לעזור למנסים להתנהל ברשויות משפטיות זרות על כל המכשולים הנלווים לכך. זאת, כדי לעזור למשפחות כמו זו, עם דילמות מהסוג שהיא חווה וכן עם רבות נוספות. שלושה מומחים עומדים בראש החברה: מייקל פולק, עורך דין עם פירמה בינלאומית הממוקדת בסיועם של זרים בצרות ברחבי העולם; דיוויד סווינדל, לשעבר קצין בילוש בכיר שעבד על מאות מקרי רצח וחקירות מורכבות בפרופיל גבוה בבריטניה ומחוצה לה במהלך 34 שנותיו במשטרה; ודייויד וולטרס, דיפלומט בריטי לשעבר הנושא עיטור בית המלוכה, בעל ניסיון של יותר משלושים שנה ששירת במעל תריסר מדינות ברחבי העולם. לדברי השלושה, הארגון יפעל להבטיח שהצעירה תקבל הליך משפטי הוגן, שקוף וחסר משוא פנים בקפריסין.

תחנת המשטרה בקפריסין. יואב איתיאל
"הגרסה אינה תואמת את מה שהתרחש במציאות". תחנת המשטרה בקפריסין/יואב איתיאל

עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מ-12 הנערים ששוחררו, מסר כי "שוב אין למתלוננת שום בעיה להחליף את גרסותיה כזיקית המחליפה צבעים. מהכרותי עם רשויות החקירה בקפריסין ברור שהמתלוננת שוב מעלה גרסאות שקריות חסרות כל תימוכין וכך גם יקבע על ידי בית המשפט".

ממשטרת קפריסין נמסר לוואלה! NEWS כי הגרסה "אינה תואמת את מה שהתרחש במציאות. הטענות אינן אמת. מעבר לכך לא נוכל להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully