וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בקפריסין: כתב אישום הוגש נגד המתלוננת שבדתה תלונת אונס

30.7.2019 / 10:56

מעצרה של המתלוננת הוארך בשמונה ימים. היא הואשמה בהטרדת הציבור ובשיבוש מהלכי משפט לאחר שהתברר כי בדתה את תלונת האונס שהגישה נגד 12 הנערים הישראלים. העונש המקסימלי על העבירות שיוחסו לה - שנת מאסר

עריכה: תומר לוי

בבית המשפט בפראלימני שבקפריסין הוגש הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד הצעירה הבריטית בת ה-19 בגין הטרדת הציבור ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שהתברר כי בדתה תלונת אונס נגד 12 נערים ישראלים באיה נאפה לפני כשבועיים. מעצרה של הצעירה הוארך בשמונה ימים נוספים.

השופטת טוניה אנטוניאו היא מי שהאריכה את מעצריהם של הנערים ולכאורה בעצמה הולכה שולל בשל תלונת השווא שהגישה הצעירה הבריטית. במהלך הדיון היום, פנתה השופטת לצעירה והטיחה בה: "בגלל השקר שלך גרמת למעצר שווא של 12 נערים. חמישה שוחררו, אך אחר כך גרמת לעוד סבל ומעצר של 7 נערים".

סנגוריה, עו"ד אנדריאס פיטאדג'יס ועו"ד אלנה מרקו ממשרדו בחרו לא להשיב לאישומים במעמד זה עד שילמדו אותו.

המתלוננת הבריטית מקפריסין. רויטרס
המתלוננת מובאת לבית המשפט, אתמול/רויטרס

מחוץ לאולם אמר הסניגור כי "היא מרגישה רע" וכן, "אמרתי דברים ברורים, לפני שנעשה החלטה כלשהי עלינו לקבל את כל הראיות. בואו נזכור שהפרשה הזו נשפטת בבית משפט, לא בתקשורת. אחרי שנקבל את כל הראיות, נקבל החלטה". הוא סירב להתייחס להודאתה במשטרה כי מסרה תלונת שווא, ואז הוסיף, "אני לא אומר שהיא תודה ותשיב שהיא אשמה או שתכפור ותענה שאינה אשמה. זה עניין פרוצדורלי ועל פי הפרוצדורה עלינו לפעול, בהתאם לחוק". הוא הדגיש כי "למרות שאיני רוצה להגיב על התיק, אני חייב להסב את תשומת לבכם שהפצת הסרטונים היא עבירה פלילית הרבה יותר חמורה ממה שמיוחס לה היום, וזה מעלה את השאלות מי הדליף את הסרטונים ומדוע לא נחקר עדיין".

במדינות רבות, לדוגמה בבריטניה עצמה, הענישה על תלונת שווא מחמירה מאוד, במיוחד בעבירות מין. נשים שהגישו תלונות שווא על כי כביכול נאנסו נשלחו לכלא לאחר שנגזרו עליהן עונשי מאסר ממושכים של בין שנה וחצי לשלוש שנות מאסר בפועל תוך שבתי המשפט הדגישו את הפגיעה הקשה שגרמו לא רק למי שהעלילו עליהן אלא גם למתלוננות שהגישו ועוד תגשנה תלונות על מעשי אונס אמיתיים.

עוד בוואלה!

קריאה אחרונה לחיבורים ושריונים: יומיים לסגירת הרשימות לבחירות

לכתבה המלאה
בית המשפט בקפריסין בו יוארך מעצרם של החשודים באונס התיירת. יואב איתיאל
בית המשפט בקפריסין/יואב איתיאל

צוות החוקרים בפרשה החליט לשחרר בראשון את שבעת הנערים שנותרו במעצר, לאחר שביום חמישי שחרר עוד חמישה. התפנית בחקירה החלה עוד בשבוע שעבר, כשהאליבי שהיה לאחד הנערים הוכח כאמת. לאחר מכן החוקרים גבו עדות משלימה מהצעירה, אז הם הטיחו בה את הסרטונים ששחזרו ממכשירי הטלפון הניידים, ואת תוצאות בדיקת ה-DNA שקשרו אותה לגברים נוספים מעבר לאלה שנעצרו בפרשה. הם הטיחו בה ששיקרה אותם והיא נשברה והודתה שלא היו דברים מעולם וכי התלוננה כנקמה על שחברות הנערים צילמה אותה מקיימת יחסי מין.

אתמול התביעה בקפריסין אמורה להגיש כנגד הצעירה כתב אישום, לאחר שהאישומים כבר הוטחו בפניה על ידי המשטרה. עם זאת, מאחר שלא התייצבה עם עורך דין, הוחלט להאריך את מעצרה ביום אחד. בבית המשפט המתינו לה אמה וקומץ חברים.

העונש המקסימלי לעבירה המיוחסת לה הינו שנת מאסר. במקביל, התביעה בקפריסין צפויה לבקש להאריך את מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה, בעיקר בשל חששה של המדינה מהימלטותה מדין בהיותה אזרחית מדינה אחרת.

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully