וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיה נאפה מתנערים מפרשת המין: "טענות השווא על אונס פגעו בעיר"

29.7.2019 / 22:23

התביעה הקפריסאית צפויה להגיש מחר כתב אישום נגד הצעירה הבריטית שטענה כי נאנסה בידי 12 ישראלים וחזרה בה. העונש המקסימלי לעבירה המיוחסת לה הינו שנת מאסר, ובעיירת הנופש נשמו לרווחה עם ביטול החשדות לאונס. "אם תורשע זה יהיה מן הצדק שתיענש במלוא החומרה"

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: נועה לוי

צרותיה של פ"ה, הבריטית בת ה-19, רק מתחילות. ראש העיר של איה נאפה מאיים בהליכים משפטיים כחלק משורת צעדים שהוא מתכנן כנגד כל מי שהיה אחראי לפרסומים השליליים על אודות העיר שלו. "הטענות על אונס הוכחו להיות פייק ומי שכונתה 'הקרבן' כביכול הצהירה שהכול היה בהסכמה ובארגון מוקדם וביוזמתה", אומר ראש העיר, יאניס קארוסוס. "הפרסומים הרעים וההשמצות על אודות העיר שלנו הם עדיין עניין שצריך לטפל בו". אתמול איימו עורכי הדין יניב הברי וניר יסלוביץ', שייצגו את הנערים כי יבואו חשבון עם הצעירה, על הזמן שעשו במעצר, השלכותיו על מהלך חייהם וההוצאות המשפטיות שנגרמו להם כדי להוכיח את חפותם.

התיירת הצעירה מדרבי שטענה לאונס קבוצתי ושעד אתמול הוגדרה כקרבן הפרשה, היא עכשיו החשודה. היא הובאה היום לבית המשפט הקפריסאי בפראלימני לאחר שאת הלילה עשתה במעצר. היא חשודה בהטרדת הציבור, בשיבוש מהלכי משפט ובתמצית: בכך שבדתה את סיפור האונס, שהגישה תלונת שווא ששלחה 12 נערים ישראלים אל מאחורי סורג ובריח תוך שהמשטרה חקרה את הטענות שעלולות היו להפליל אותם ולשלוח כל אחד מהם למאסר עולם.

הכול התהפך בשבת, כשצוות החוקרים בפרשה הגיע לגבות ממנה כביכול עדות משלימה בתיק שניהל כנגד הנערים שישבו עד אז כבר 9 ימים במעצר. אבל אז הם הטיחו בה את הסרטונים ששיחזרו ממכשירי הטלפון הניידים, ואת תוצאות בדיקת הדנ"א שקשרו אותה לגברים נוספים מעבר לאלה שנעצרו בפרשה. הם הטיחו בה ששיקרה אותם והיא נשברה והודתה שלא היו דברים מעולם וכי התלוננה כנקמה על שחברות הנערים צילמה אותה מקיימת יחסי מין.

התיירת הבריטית בת ה-19 שעמדה במרכז פרשיית המין בקפריסין. ללא, צילום מסך
הכל התהפך, התיירת הבריטית בת ה-19 שעמדה במרכז הפרשה/צילום מסך, ללא

היום היתה התביעה אמורה להגיש כנגד הצעירה כתב אישום, לאחר שהאישומים כבר הוטחו בפניה על ידי המשטרה. אבל זה לא קרה. לבית המשפט היא הועברה בניידת משטרה לא מסומנת, מלווה בשוטרת לבושה אזרחית. אשת משמר בית המשפט המתינה לה והשתיים דאגו לכסות אותה בפיסת בד שחורה וכך מוקפת בצלמים ועיתונאים היא הובלה במהירות דרך קומת העמודים של בניין המשרדים הצנוע אל הקומה הראשונה בה ממוקם בית המשפט של מחוז פמגוסטה.

איה נאפה 29 ביולי 2019. יואב איתיאל
"הפרסומים הרעים אודות העיר שלנו הם עניין שצריך לטפל בו", איה נאפה/יואב איתיאל

אמה וקומץ חברים המתינו לה שם ורק אחרי המתנה ארוכה בה הוחזקה בחדר נפרד כדי למנוע ממנה את הטירדה של מגע עם עיתונאים שכולם צמאים לשמוע את גרסתה למיוחס לה, היא הובלה אל אולם הדיונים, ממש אותו אולם בו לפני שלושה ימים האריכה אותה שופטת את מעצר הצעירים הישראליים בשישה ימים. האולם היה מלא מפה לפה בעיקר בעיתונאים, הבריטית הושבה דחוקה באחת מפינות האולם וגם משם לא נשמעה גרסתה, כיוון שאז הסתבר שעורך הדין אנדריאס פיטאדג'יס ששכרה לה משפחתה מחלים עדיין מניתוח ולא יוכל להתייצב לצידה ולייצג אותה.

השופטת טוניה אנטוניו האריכה את מעצרה ביממה וקבעה דיון למחר, אז צפויה התביעה להציג כתב אישום נגד הצעירה. העונש המקסימלי לעבירה המיוחסת לה הינו שנה מאסר. במקביל, תבקש התביעה את הארכת מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה, בעיקר בשל חששה של המדינה מהימלטותה מדין בהיותה אזרחית מדינה אחרת.

מכוניות משטרה, קפריסין. יואב איתיאל, אתר רשמי
ניידות משטרת קפריסין/אתר רשמי, יואב איתיאל

באיה נאפה עוקבים אחר השתלשלות האירועים בעיקר בקהילה העסקית שכמו ראש העיר היתה מוטרדת מעלילת האונס כמו שהיא מוטרדת באופן כללי מהתיירות המאורגנת של צעירים המגיעים לחופשות זולות רוויות אלכוהול. העיר מתכוונת להשתדרג עוד לאתר חוף אירופי מהשורה הראשונה עד 2030 והפרשה הזו לא עשתה לה טוב. נהגי מוניות ופקידי קבלה שיודעים לספר על תיירות בריטיות שמתלוננות על אונס כדי לתבוע את הביטוח, תמהים על כך שהפכה את גרסתה אבל באופן כללי שוללים אפשרות שהוצע לה סכום כספי גבוה יותר על מנת שתבטל את תלונתה, שמועה שנפוצה בעיר. "מי שהיה מציע לה כסף לא היה מאיים אחר כך לתבוע אותה",ֿ אומרת לוואלה! NEWS מי שמכירה היטב את הלך הרוח בענף התיירות בעיר. בענף נשמו הכל לרווחה עם התפרסם החדשות על כך שהאונס לא היה ולא נברא. העסקים נמשכים כרגיל, ובעיירה הקטנה של 3,000 תושבים בה מאה אלף איש מצויים בימים כאלה של שיא עונה, התקשורת המקומית עוקבת מקרוב.

כך גם התקשורת הבריטית שעקבה אחר ההתפתחויות האחרונות מגלה עניין גובר בפרשה המתגלגלת. באנגליה דיווחו על האירוע מיומו הראשון אבל הבוקר, לאחר שהתהפכו היוצרות, זכה הסיפור לשיא של כותרות והדיילי מייל המסקר את הסיפור שלח לבית המשפט שני כתבים ושני צלמים, מה שבטוח. עיתונאי אנגלי ששוחח עם וואלה! NEWS אמר שבבריטניה זוכה הטוויסט בפרשה לתגובות מעורבות אצל הקוראים. מצד אחד יש אלה שלא מאמינים כי לא היה כלום והתמהים כיצד החבלות שדווח כי נמצאו על גופה ביום האירוע מתיישבות עם גרסתה החדשה שלא היה כלום. הוא אמר כי מן הצד השני אחרים אומרים כי "אם תורשע זה יהיה מן הצדק שתיענש במלוא החומרה" וכי הם סבורים כי "מדובר בבגירה שצריכה להיות אחראית למעשיה".

איה נאפה 29 ביולי 2019. יואב איתיאל
"העסקים נמשכים כרגיל". איה נאפה, היום/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully