וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה הבריטית: משטרת קפריסין אילצה אותי להודות שבדיתי את האונס

5.8.2019 / 12:35

הבריטית שטענה כי נאנסה על ידי הנערים הישראלים באיה נאפה טוענת כי אולצה לחתום על הודאה שהוכתבה לה ע"י המשטרה. "הם איימו לעצור את חבריה אם לא תמשוך את תלונתה", נכתב. עו"ד הנערים: "מחליפה גרסאות כזיקית". משטרת קפריסין: "הדיווח לא תואם את ההתרחשויות במציאות"

עריכה: תומר לוי

הצעירה הבריטית שהואשמה בתלונת שווא על 12 נערים ישראלים אנסו אותה משנה שוב את גרסתה. אתמול (ראשון) פרסם "הסאן" הבריטי את טענתה לפיה המשטרה בקפריסין הכתיבה לה את ההודאה שבדתה את התלונה, ואחר כך אילצה אותה לחתום על ההצהרה.

לדברי הצעירה, נשללה ממנה הזכות לנוכחותו של עורך דין בעת שנחקרה ובלשי המשטרה אף לחצו עליה לחזור בה מהתלונה באיומים שייעצרו את חברותיה בחשד לקשירת קשר לפשע אם לא תציית.
הצעירה טוענת כי אז שוטרים הכתיבו את ההצהרה בה הודתה באישומי שווא, והיא חתמה בלית ברירה רק מכיוון שהייתה מותשת לאחר שמונה שעות בתחנת המשטרה.

היא גם טוענת שאף אחד מהראיונות לא הוקלט - "דרישה בסיסית על פי החוק בבריטניה". לטענת העיתון היא אומרת שנענתה, "אולי בבריטניה".

בית המשפט בקפריסין האריך ביממה את מעצרה של הצעירה הבריטית, 
פ', שהודתה כי שיקרה בתלונתה נגד 12 הנערים הישראלים. יואב איתיאל
הצעירה הבריטית בדרכה לדיון בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/יואב איתיאל

על פי הסאן, עורך הדין מייקל פולק הבריטי ייצג אותה, מגובה על ידי הדיפלומט לשעבר של משרד החוץ הבריטי, לשעבר איש משטרה בכיר, דייוויד שינדל. פולק אמר ל"סאן" כי "ההודאה הושגה בכפייה תחת האיומים שנעשו. היא לא הוזהרה ולא ניתנה לה גישה לעורך דין, זכותה במסגרת האמנה האירופית לזכויות אדם. יתרה מכך, היא לא יכולה היתה לעזוב את תחנת משטרה בשום רגע". לדברי עורך הדין, "מעבר לכך, מובן כי למרבה הצער אף אחד מההליכים בתחנת המשטרה הקפריסאית לא הוקלט".

הדברים התפרסמו שבוע בדיוק לאחר התפנית בגרסת הצעירה. היא הוסיפה כי היא חשה עדיין בהשפעות תרופות, שהמשטרה אמרה לה בתחילה כי עליה למסור גרסה נוספת לאירועים וכי היא נסעה לתחנה מרצונה החופשי - רק כדי למצוא את עצמה מואשמת בהמצאת תקיפתה.

היא אמרה כי שוטר אחד הזהיר אותה כי המשטרה תפתח בהליכים גם נגד חברותיה אם לא תתוודה. היא סימסה להן "דברים רעים עם המשטרה", וכן כי "הם חושבים שזו מזימה והם איימו בצו מעצר בינלאומי שיעצור את כולכם בגלל זה. אחת מהן ענתה לה: "WTF, לעזאזל". הצעירה אמרה שהתנגדה לחתימה על המסמך שהוכתב, אבל בסופו של דבר נשברה וב-02:30 בלילה הפכה לחשודה. תוך שעות המשטרה הודיעה כי שינתה את גרסתה לא פעם אחת אלא פעמיים, קודם כל כשחזרה בה מטענת האונס ופעם השנייה כאשר אמרה שהוסרטה כנגד רצונה.

ממשטרת קפריסין נמסר לוואלה! NEWS: "הדיווח ב'סאן' אינו תואם את שהתרחש במציאות. הטענות אינן אמת. מעבר לכך לא נוכל להגיב". גורם המצוי בחקירה הוסיף כי במשטרה מצויה הודאתה המפורטת, בכתב ידה.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: רוב הציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו

לכתבה המלאה
הנערים שנחשדו באונס בקפריסין בנמל התעופה בן גוריון, 28 ליולי 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
חגיגות הנערים בנתב"ג, עם הגעתם לישראל/אתר רשמי, ראובן קסטרו

עורך הדין ניר יסלוביץ' המייצג ארבעה מהישראלים: "שוב אין למתלוננת שום בעיה להחליף את גרסאותיה כזיקית המחליפה צבעים. מהכרותי עם רשויות החקירה בקפריסין ברור שהמתלוננת שוב מעלה גרסאות שקריות חסרות כל תימוכין וכך גם יקבע על ידי בית המשפט".

בשבוע שעבר, שעות אחר ששינתה את גרסתה, שוחררו שבעת הישראלים שנותרו במעצר, ובתוך יממה טסו כולם לישראל. ה"סאן" מציין את החגיגות בשדה התעופה בן גוריון שלוו "בשתיית שמפניה ובגידוף הצעירה. העיתון מציין שעוררו תגובה זועמת בקרב פרשנים בעיתונים יהודיים, ומצטט מבעלת הטור בג'ואיש כרוניקל מרים שביב, שתיארה את הקבוצה כ"זבלים שהתייחסו לאישה כמו חתיכת בשר".

גם ב"סאן" העלו תהיות על אודות החקירה. בדיווח צוין דוח המשטרה הקפריסאית ממנו עולה כי בבדיקות רפואיות של שני ישראלים נמצאו "שריטות חשודות" וחבלות בגבם ובחזהם, כאילו השתתפו במאבק. וכי הם טענו בפני החוקרים כי הותקפו במלון על ידי חבריה של הצעירה. אלא, שלטענת העיתון מנהל המלון התעקש שלא התרחשה קטטה כזו.

העיתון מציין את שינוי הגרסאות של החשוד המרכזי, וכי נער ישראלי אחר סיפר על מפגש עם חמישה מחבריו שהיו בדרכם לכיוון החדר 30 דקות לפני התרחשות התקיפה לכאורה וכי כשנשאל החשוד מס 1 מה התוכניות שלו, הוא לכאורה אמר שהצעירה מגיעה לחדר לעשות "אורגיה" ולצחוקם של ארבעת חבריו הוסיף: "כולם יקיימו איתה יחסי מין".

הדיון בתיק נדחה עד ל-7 באוגוסט לאחר שההגנה ביקשה עוד זמן כדי לבחון את הראיות.

(עדכון ראשון: 07:05)

  • עוד באותו נושא:
  • קפריסין
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully