וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מאוהיו גיבש רשימות של רצח ואונס של חבריו ללימודים

המשטרה עדיין מנסה לגלות את המניע שהוביל את קונור בטס לרצוח תשעה בני אדם, כולל את אחותו, אך העבר שלו מלמד על נער שהרבה להסתבך בתור תלמיד. חבריו ללימודים אמרו כי הוא אסף רשימת שמות של אנשים שרצה להרוג ונשים שרצה לתקוף מינית. "זה סיוט עבור ההורים"

צילום: רויטרס, טוויטר, עריכה: עמית שמחה

הצעיר בן ה-24 שהרג תשעה בני אדם במסע ההרג בדייטון, אוהיו, איים בעבר על חבריו ללימודים בתיכון - כך אמרו הרשויות. עם זאת, המשטרה אמרה כי מוקדם עוד לקבוע מניע לטבח, שהתרחש אתמול בלילה, שעות אחרי הפיגוע הגזעני באל פאסו, מקסיקו. היורה באוהיו, קונור בטס, לבש אפוד מגן ועטה מסכה, ונשא רובה תקיפה עמו כשפתח באש באזור בילויים בעיר. בין הקורבנות הייתה גם אחותו, מייגן, בת 22.

"אין לנו מספיק מידע לענות על השאלה שכולם רוצים לדעת את התשובה אליה, 'למה?'", אמר מפקד משטרת דייטון, ריצ'רד בייל. לחקירה מסייעים גם סוכני FBI. הירי בשכונת אורגן החל בשעה 1:00 והסתיים במהירות כששוטרים שהיו בסיור הרגו את בטס, שהספיק לפצוע 27 אנשים נוספים, בהם אחד במצב אנוש וארבעה קשה.

מייגן בטס, לצד אחיה, קונור בטס, היורה בעיר דייטון, אוהיו. אתר רשמי
הגיעו למקום, ואז נפרדו. קונור בטס ואחותו מייגן/אתר רשמי

הרשויות אמרו כי בטס הסתבך כמה פעמים במהלך לימודיו בתיכון, ובשלב מסוים הוא גיבש "רשימת מטרות" של תלמידים שהוא רוצה להרוג או לפגוע. בנוסף לכך, שני תלמידים לשעבר שהכירו אותו סיפרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא אף גיבש "רשימת אונס" של בנות שהוא רוצה לתקוף מינית. ברשת CNN דווח כי לבטס הייתה היסטוריה של איומים על נשים שדחו את חיזוריו.

בשלב מסוים, לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הוא הורד מאוטובוס של בית הספר על ידי המשטרה. פרט לכך, אמרה המשטרה, הייתה לו היסטוריה של עבירות תנועה ושל דוחות מהירות. בטס למד פסיכולוגיה בקולג' מקומי ועבד במסעדה. באחד הפרופילים שלו ברשת, בטס תיאר את עצמו כמישהו ש"טוב תחת לחץ, לומד מהר, נחוש להצליח".

מפקד המשטרה אמר כי הרקע של הצעיר לא מנע ממנו לרכוש את הרובה, שאותו הוא שדרג בהמשך עם מחסנית מוארכת שיכולה להכיל עד מאה כדורים. הרובה נקנה כחוק ברשת ממוכר בטקסס והועבר לסוחר מקומי.

עוד בוואלה!

נפלה על בנה התינוק - והצילה אותו: קורבנות הטבח בטקסס ובאוהיו

לכתבה המלאה
זירת הירי בעיר דייטון, אוהיו, 4 באוגוסט 2019. AP
זירת הטבח בדייטון, אתמול/AP

מפקד המשטרה סיפר כי בטס ואחותו הגיעו למקום באותה מכונית, יחד עם אדם שלישי, מוקדם יותר באותו ערב, אולם דרכיהם נפרדו לפני תחילת מסע הירי. אותו אדם שלישי, שזהותו לא ידועה, נפצע. "לא הייתה אפליה בין הקורבנות", אמר סגן מפקד המשטרה, מאט קרפר, לכתבים. בין הקורבנות היו ארבע נשים וחמישה גברים, בני 22 עד 57, ושישה מהם היו שחורים. "זה קרה בפרק זמן קצר מאוד".

בייל אמר כי ההורים של האחים במצב קשה. "זה סיוט עבורם ואני חושב שהם מתקשים לעכל, כפי שאני מניח שאתם יכולים להבין", אמר.

(עדכון ראשון: 14:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully