וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלה על בנה התינוק - והצילה אותו: קורבנות הטבח בטקסס ובאוהיו

5.8.2019 / 10:48

ג'ורדן אנצ'ונדו נרצחה כשהגנה על בנה בן החודשיים בוולמארט באל פאסו יחד עם בעלה, ניקולס קיומר התמחה במרכז לחולי סרטן ולואיס אגלסבי שרצתה לטפל בילדים נרצחו בדייטון. סיפורי 29 ההרוגים

צילום: רויטרס, טוויטר, עריכה: עמית שמחה

29 בני אדם נרצחו ביממה אחת בשני מסעות ירי בארצות הברית שבהם נפגעו אזרחים תמימים שיצאו לקניות או לבלות. 20 מהם נהרגו בידי טרוריסט לאומן לבן, שפתח באש בסניף וולמארט בעיר אל פאסו, טקסס. עוד תשעה נרצחו בידי צעיר לבן אחר בדייטון, אוהיו, אולם המניעים שלו טרם התבהרו. אלו סיפוריהם של חלק מהקורבנות הבלתי-נגמרים של אלימות כלי הנשק באמריקה.

לקריאה נוספת על מעשי הרצח
טראמפ בעקבות אירועי הירי: "לשנאה אין מקום במדינה שלנו"
הטבח הגזעני בטקסס עשוי להשפיע על זהות היושב בבית הלבן

ג'ורדן אנצ'ונדו נרצחה ככל הנראה כשניסתה להגן על התינוק בן החודשיים שלה ממטח הכדורים. אחותה, לטה ג'מרווסקי מאל פאסו, שוהה לצד אחיינה התינוק בבית החולים, שם הוא מטופל בשל צלעות שבורות, כתוצאה מהנפילה של אמו.

"כתוצאה מהפציעות של התינוק, הם אומרים שזה יותר מסביר שאחותי ניסתה להגן עליו", אמרה. "כשהיא נותרה היא ניסתה להחזיק אותו ונפלה עליו, ואז הוא שבר כמה מעצמותיו. כך שהוא חי בזכותה משום שהיא נתנה לו את חייה".

ג'ורדן, אם לשלושה, ואנדרה אנצ'ונדו, הורידו את בתה בת החמש באימון לפני שהמשיכו לקנות עבורה מוצרים לקראת החזרה ללימודים. הם מעולם לא שבו. אנדרה לאחרונה נגמל מסמים ושינה את דרכו, אחרי שהסתבך בעבר עם החוק. הוא פתח בעיר עסק לבנייה ועמד לסיים את הקמת הבית עבור משפחתו.

לקוטייבה עזאם, אחד מחבריו, יש זיכרונות טובים ממנו. "הוא היה בחור טוב בעל כריזמה", נזכר. "זה גורם לך לתהות לגבי האמונה שלך", אמר עזאם המוסלמי. "אבל לאלוהים לא היה חלק בזה. ידי אדם שינו את חייו של חברי בצורה דרסטית".

ג'ורדן אנצ'ונדו, שנרצחה בפיגוע בעיר אל פאסו, טקסס, עם בנה התינוק. אתר רשמי
הורידה את בתה בת החמש באימון ולא שבה. אנצ'ונדו/אתר רשמי

הקורבן הצעיר ביותר בדייטון הייתה מייגן בטס, בת 22, אחותו של הרוצח שמניעיו לא ידועים עוד. מנהל במקום עבודה שלה לשעבר אמר כי היא מעולם לא שוחחה עליו, אך נראתה קרובה לאמה. הוא תיאר אותה כבן אדם "חיובי מאוד" שהיה אהוד על עמיתיה.

מייגן בטס, לצד אחיה, קונור בטס, היורה בעיר דייטון, אוהיו. אתר רשמי
מייגן בטס לצד אחיה, קונור, היורה/אתר רשמי

ניקולס קיומר התמחה במתקן בדייטון שבו מטופלים חולי סרטן, אחרי שסיים את לימודיו באוניברסיטת פנסילבניה. "הוא הקדיש את עצמו כדי לטפל באחרים", אמר נשיא האוניברסיטה, מלאכי ואן טסל, שציין כי במהלך השבוע תיערך מיסה לזכרו בקמפוס.

המשפחה אמרה בהצהרה שפרסמה דרך אחרי מקרובי המשפחה כי "אנחנו שבורי לב מאובדנו של ניקולס שלנו במעשה חסר ההיגיון הזה. בזמן שאנחנו מתאבלים, אנחנו מבקשים פרטיות בזמן זה, תודה".

ניקולס קיומר, קורבן הירי בדייטון, אוהיו. אתר רשמי
האוניברסיטה שבה למד תקיים מיסה לזכרו. ניקולס קיומר/אתר רשמי

לואיס אגלסבי, בת 27, למדה סיעוד ורצתה לבנות קריירה שתגלם בצורה הטובה ביותר את אהבתה לילדים. היא גם הייתה אם טרייה לצד ילדה בוגרת יותר. בת דודתה דרשה מרט סיפרה לדייטון דיילי ניוז כי היא סיימה להיניק את התינוק שלה כשחבר התקשר אליה בשעה 3:00 אתמול וסיפר לה בדמעות שאוגלסבי מתה בירי.

"היא הייתה אם נהדרת, אדם נהדר", אמרה. "בכיתי כל כך הרבה, אני לא יכולה לבכות עוד". היא סיפרה כי היא ובת דודתה גדלו באותה כנסייה ועבדה במעון שבה ילדיה היו נמצאים. "כולנו גדלנו בעיר הקטנה הזאת, כולנו משפחה", אמרה מרט.

ארטורו בנווידס, בן 60, היה יוצא צבא ונהג אוטובוס. אחייניתו, ז'קלין לונה, סיפרה לרשת CNN כי הוא היה מוכר ואהוב מאוד. "הוא היה אדם דואג וחזק", אמרה. "הוא היה אדם שמוכן לתת הכול לכל אחד". לדבריה, "לא מגיע לו שום דבר פחות מאשר שכל העולם ידע מה הוא עשה ואת האהבה שהותיר לחלוק", אמרה. "זה לא הגיע לו או לכל אדם אחר שנלקח מאתנו".

לאו קמפוס ומריבל הרננדס הותירו את הכלב שלהם בפנסיון לפני שהגיעו לוולמרט. אחיו של הרננדס, אל, סיפר כי המשפחה לא הבינה מה קורה עד שמהפנסיון התקשרו ואמרו שהזוג לא הגיע לאסוף את הכלב. אחד מבני המשפחה הצליח להתחקות אחרי ה-GPS של המכונית שלהם, שחנתה בחניית הסניף, שם סיפרה המשטרה כי השניים נרצחו בירי.

בתה של אחת הנעדרות באירוע הירי באל פאסו ממררת בבכי לאחר שיחה עם שוטרים בזירה 4 באוגוסט 2019. AP
בתה של אחד הנפגעות בירי בוולמארט בוכה אחרי שנודע לה על מצבה/AP

ג'סיקה קוקה גרסיה וממו גרסיה היו בוולמרט כדי לאסוף כספים לקבוצת נוער שבה אחד מילדיהם שיחק. הם נפצעו בירי של המחבל בזמן שהיו בסמוך לכניסה. נורמה קוקה, אמה של ג'סיקה החיה בעיר סלינה, קנזס, סיפרה כי היא נורתה שלוש פעמים ברגלה. בעלה, נורה פעמיים ברגל ופעם אחת בגב והוא במצב אנוש.

אביה של ג'סיקה, שמצבה יציב, אמר כי יש להם משפחה באל פאסו ששוהה לצד הזוג. "היא רק בכתה, אמרתי לה שאנו מתפללים למענם ושאנחנו בדרך". הילדים של הזוג בני חמש ו-11 היו עמם בעת הטבח, אולם הם לא נפגעו.

(עדכון ראשון: 9:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully