וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד: כוחות הביטחון עצרו את החשודים ברצח דביר שורק

השניים נעצרו בשעת לילה בתום פעילות מבצעית מיוחדת של כוחות הביטחון בבית כחיל שבאזור חברון. נתניהו בירך את הכוחות על איתור החשודים: "נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות"

צילום: דובר צה"ל, תקשורת פלסטינית

מעצר החשודים ברצח החייל דביר שורק - עדכונים אחרונים:

  • כוחות צה"ל עצרו שני חשודים ברצח החייל לפני יומיים סמוך למגדל עוז בגוש עציון
  • השניים, פעיל חמאס נסיר עסאפרה בן ה-24, וקאסם עסאפרה בן ה-30, נעצרו בבית בכפר בית כחיל
  • נתניהו: משבח את השב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחי שורק תוך 48 שעות

כוחות הביטחון עצרו בשעות הבוקר המוקדמות שני חשודים ברצח רב-טוראי דביר שורק בן ה-19 סמוך למגדל עוז לפני כיומיים - כך הותר לפרסום הערב (שבת). השניים, פעיל חמאס נסיר עסאפרה בן ה-24, וקאסם עסאפרה בן ה-30, נעצרו במיטותיהם בביתם בכפר בית כחיל, הודות למאמצים מודיעניים וטכנולוגיים של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל. השניים הועברו לחקירת שב"כ.

ראש הממשלה בירך את כוחות הביטחון על איתור המחבלים. "אני משבח את השב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחיו של דביר שורק תוך 48 שעות", אמר נתניהו. "בשנים האחרונות כוחותינו שמו ידם על כל המרצחים הפלסטינים שפגעו בישראלים והיום הם עשו זאת שוב. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שיבח את כוחות הביטחון. הנשיא הודה ל"זרועות המודיעין והיחידות המבצעיות על לכידת המחבלים המתועבים האחראים לרציחתו של דביר שורק".

תמונות ממעצר החשודים בפיגוע בגוש עציון, 10 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
מעצר החשודים בתום המצוד, הבוקר/דובר צה"ל

במסגרת המצוד, כוחות צה"ל עצרו הלילה בכפר בית כחיל גם שני חשודים נוספים: עכרמה עסאפרה, ואשתו אינאס וכן הוחרם רכב. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כמאה פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

שורק נסע בערב יום רביעי לירושלים כדי לקנות מתנת סוף שנה לרב ישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בה למד, אולם מאז בני משפחתו לא הצליחו ליצור עמו קשר. בשעה 02:30 לפנות בוקר, לאחר סריקות של כוחות הביטחון, נמצאה גופתו של החייל כשהוא דקור למוות בין מגדל עוז לאפרת שבגוש עציון. מהחקירה עולה כי שורק עלה לרכב ונאבק עם רוצחיו לפני שנדקר למוות סמוך לשער הישיבה בה למד. עם זאת, נשללה אפשרות כי המחבלים ניסו לחטוף את החייל.

עוד בוואלה!

ההשגחה הרופפת והתיק שנותר פתוח: השאלות שלאחר התאבדות אפשטיין

לכתבה המלאה
תפיסת חשודים בפיגוע בגוש עציון. אתר רשמי
מעצר החשודים בתום המצוד, הבוקר/אתר רשמי

כ-1,500 בני אדם ליוו ביום חמישי למנוחות את שורק שנטמן בבית העלמין האזרחי בעפרה. אביו, יואב, ספד לו בדמעות: "בעוד ימים אחדים היינו אמורים לחגוג לך 19 ואני חושב על 19 השנים הללו ולא יכול שלא לחייך. לעתים קרובות עמדתי והתבוננתי בך מהצד בפליאה, הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת. המתנה שלך יצרה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוצה לה. אנו ננסה להוסיף אור וטוב ולהתחזק למרות הכאב".

נסיר עסאפרה שנעצר בחשד למעורבות ברצח דביר שורק. אתר רשמי
נעצר בחשד למעורבות ברצח. נסיר עסאפרה/אתר רשמי
מעצר פלסטיני בכפר בית כאחיל הסמוך לחברון בחשד למעורבות ברצח דביר שורק בגוש עציון, 10 אוגוסט 2019. עיבוד תמונה
סריקות אחר המחבלים, אתמול/עיבוד תמונה
תפיסת הרכב מהפיגוע בגוש עציון, 10 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
הרכב שתפס על ידי כוחות צה"ל/דובר צה"ל

בבית משפחת שורק בעפרה קיבלו אתמול קרובים וחברים רבים שהגיעו לנחם. האב, יואב, אמר כי הוא מקווה שבנו "עלה השמימה בטהרה ולא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר עם מי שארב לו שם". האב סיפר כי הם ממתינים לתוצאות הראשוניות של החקירה. "מאוד מקווה שזה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את הפרצוף הרשע מול העיניים".

(עדכון ראשון: 20:02)

דביר שורק החייל בן ה- 18 שנדקר למוות בציר בין מגדל עוז לאפרת 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
שורק/אתר רשמי
מעצר חשודים בפיגוע בגוש עציון, 10 באוגוסט 2019. דוברות מג"ב, אתר רשמי
כוחות הביטחון במהלך המצוד אחר רוצחי החייל, הלילה/אתר רשמי, דוברות מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully