וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא תמיד סיפר שמרביצים לו": ההתעללות הקודמת ששרד החוסה שמת

8.8.2019 / 15:57

לוואלה! NEWS נודע כי אפרים בן ברוך הותקף במעון בעבר, וכבר לפני שנתיים המשטרה אף חקרה את מטפלו, אולם החקירה טרם הבשילה לכתב אישום ומשפחתו לא יודעת מה עלה בגורלה. במקביל, המטפל החשוד ברצח שוחרר בתנאים מגבילים. אחות החוסה מחתה: "לא מגיע לו לשבת בבית וליהנות"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: תומר לוי

לאחר הפרסומים על מותו של החוסה אפרים בן ברוך במעון "רמת חיפה" ולאור תלונות של משפחות חוסים אחרים, החלו במשרדי הרווחה והבריאות לבחון את התנהלות המקום. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי הצעיר חסר הישע, שמת בעקבות התעללות שספג מצד מטפלו, הותקף גם ב-2017.

בן ברוך שרד את התקיפה לפני כשנתיים, אבל הנסיבות דומות להפליא. אז, על פי החשד, תקף אותו המטפל עלי עכרייה, צעיר מכפר כאבול שהיה בן 24 בעת שהועסק במעון. גורם המעורה בחקירה זוכר שעלה חשד כי המטפל נגח בראשו של החוסה.

במשפחת בן ברוך זוכרים כי שמעו שהמטפל הרביץ לו עם מקל, ושהוא הורחק. כך או כך, החקירה שנערכה לפני יותר משנתיים טרם הבשילה לכתב אישום ובמשפחה לא ידעו לומר מה עלה בגורלה.

אפי (אפרים) בן ברוך המטופל שעבר התעללות. באדיבות המשפחה
שרד תקיפה דומה לפני כשנתיים. בן ברוך/באדיבות המשפחה

מבדיקה עולה שהחקירה הסתיימה עוד ב-2017. זמן קצר אחר כך יחידת התביעות של מחוז חוף במשטרה העבירה את התיק לפרקליטות מחוז חיפה עם המלצה להגיש כתב אישום. הפרקליטות החזירה את התיק למשטרה בטענה כי בהתחשב באופי העבירה הסמכות לכך הינה שלה. המשטרה סברה אחרת ושוב החזירה את התיק לפרקליטות, ושם הוא מצוי כעת, מאז.

לפניית וואלה! NEWS נמסר מהפרקליטות כי לתיק מונה לאחרונה תובע, וכי בשבועות הקרובים צפוי להיות מוגש כתב אישום נגד המטפל. בן ברוך לא יוכל כבר להעיד על הסבל שחווה. "הוא כל הזמן סיפר שלא טוב לו, שמרביצים לו. אנחנו מקווים ומאמינים שהמשטרה והפרקליטות יעשו כל מה שהן צריכות לעשות ולא יטאטאו את זה מתחת לשטיח", סיפרה קלייר בן ברוך, אחותו של החוסה.

עוד בוואלה!

הקרב על ה-61: בליכוד בונים על פיצול בין פרץ לאורלי לוי-אבקסיס

לכתבה המלאה

במקביל: המטפל החשוד ברצח שוחרר ממעצר

"לא מגיע לו להשתחרר ולצפות בטלווזיה בזמן שאח שלי מתחת לאדמה"

בתוך כך, אחרי 16 יום במעצר, שוחרר אתמול (רביעי) מוחמד חטיב בן ה-19 מטמרה, מטפל המעון החשוד ברצח בן ברוך בן ה-29 מטבריה. זאת לאחר שבבית המשפט המחוזי בחיפה נעתר שלשום השופט ארז פורת לעו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את חטיב, והורה על השחרור בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית מלא של שלושה שבועות, הפקדה כספית של 10,000 שקלים בקופת בית המשפט ותשלום ערבות עצמית וערבות צד ג' של כל אחד ממפקחיו בסך של 15 אלף שקלים כל אחת.

לבקשת המשטרה השחרור התעכב משלשום, כדי לשקול הגשת בקשת ערעור על ההחלטה בבית המשפט העליון. אלא שבסופו של דבר ערעור לא הוגש.

"לא מגיע לו להשתחרר, לשבת בבית, לצפות בטלווזיה, לפצח גרעינים ושיהנה, בזמן שאח שלי מתחת לאדמה" אמרה אחותו של החוסה.

קלייר בן ברוך, אחותו של החוסה אפרים בן ברוך שמת בעקבות התעללות במעון "רמת חיפה". צילום מסך
מחתה על שחרורו של המטפל. קלייר בן ברוך/צילום מסך

שחרורו של חטיב הגיע על רקע עברו הנקי וטענות הסנגורית על התמשכות החקירה ואופן התנהלותה. חוות דעת סופית של המכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר טרם התקבלה אצל צוות החקירה ובבית המשפט סירבה המשטרה לשתף את הסנגורית בדוח ראשוני שהתקבל. במשטרה עובדים על התיק שבעה חוקרים ובפרקליטות מלווים את החקירה מקרוב.

חטיב, שעבד במעון תקופה קצרה בלבד, הספיק לעבוד רק 37 משמרות. הוא חשוד כי נהג לתקוף ולהתעלל בחוסים נוספים המתגוררים במקום והמשטרה צופה עתה בסרטוני מצלמות האבטחה במהלך כל אחת מעשרות משמרות אלה. במקביל, נגבו עדויות מכל הרופאים שראו את בן ברוך מעת שאושפז בבית החולים ועד מותו, וכן נגבו עשרות עדויות של אחרים בהם אנשי צוות המעון.

מוחמד חטיב, המטפל החשוד ברצח חסר הישע אפי בן ברוך במעון סיעודי ברמת חיפה. שלומי גבאי
שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. חטיב בבית המשפט/שלומי גבאי

ממעון רמת חיפה נמסר בתגובה כי "המוסד מתמודד עם דיירים בעלי מוגבלות קשה והתנהגות מורכבת, אשר כוללת לעתים התפרצויות אלימות קשות נגד סביבתם לרבות נגד המטפלים. יחד עם זאת, בכל מקרה שבו מטפל מגיב באלימות או פועל שלא לפי הנהלים הנושא מדווח לרגולטור ולרשויות האכיפה, כפי שעשה המוסד במקרה האמור. הפקת הלקחים באשר לכל מקרה נעשית בשיתוף העובדים והנהלת המעון ובשקיפות מלאה אל מול משרד הרווחה".

ממשרד הבריאות מסרו בתגובה כי "מוסד רמת חיפה הנו בפיקוח ורישיון של משרד הרווחה".

ממשרד הרווחה טרם נתקבלה התייחסות.

עלי עכרייה בחר שלא להגיב למיוחס לו.

מעון רמת חיפה. יואב איתיאל
"כל מקרה שבו מטפל מגיב באלימות מדווח". מעון רמת חיפה/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully