וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ה-61: בליכוד בונים על פיצול בין פרץ לאורלי לוי-אבקסיס

7.8.2019 / 19:45

לוואלה! NEWS נודע כי במפלגה בדקו את ההסכם בין העבודה לגשר במטרה לבחון פיצול בין פרץ ללוי-אבקסיס לאחר הבחירות. לדברי גורמים בליכוד השאיפה היא ללחוץ על פרישת יו"ר גשר על מנת שתחבור לממשלת ימין-ליכוד-חרדים. העבודה-גשר: "הפחד מבריחת הקולות הגיע לביבי"

עריכה: ניב מעוז

בליכוד בוחנים פיצול בין פרץ ללוי-אבקסיס - כל הפרטים

  • בכירים במפלגה בדקו את הסכם השותפות בין העבודה לגשר
  • המטרה: פיצול בין השניים וצירוף לוי-אבקסיס לממשלה
  • הליכוד: "הנושא לא עלה על הפרק"
  • העבודה-גשר: "השותפות לא נועדה לצורכי הבחירות בלבד"

בכירים בליכוד בדקו בימים האחרונים את הסכם השותפות בין עמיר פרץ ומפלגת העבודה וגשר של אורלי לוי-אבקסיס במטרה לבחון את האפשרות לפיצול בין השניים אחרי הבחירות וצירופה של לוי-אבקסיס לקואליציה ולממשלה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. לפי ההערכה בליכוד, במידה ולא יהיו לבנימין נתניהו 61 ממליצים אצל הנשיא, פרץ לא יסכים להצטרף לממשלה בראשותו ולהיות לשון המאזניים שממליך אותו.

עם זאת, לדברי גורמים בליכוד, השאיפה היא ללחוץ על לוי-אבקסיס אחרי הבחירות שתפרוש מהשותפות עם פרץ ותחבור לממשלת ליכוד-ימין-חרדים, בין היתר בשל העוינות בינה לבין יו"ר המפלגה הקודם שלה, אביגדור ליברמן, שדוחף לכיוון ממשלת אחדות. הסכם הריצה המשותפת בין מפלגת העבודה וגשר אכן מאפשר למפלגות להתפצל אחרי הבחירות לשתי מפלגות עצמאיות, ללא צורך בדרישה של שליש מהסיעה המשותפת.

יצוין כי לוי-אבקסיס הדגישה בימים האחרונים כמה פעמים את התנגדותה לישיבה בממשלה בראשות נתניהו, לנוכח הטענה שהעלה ליברמן לפיה היא ופרץ יחברו לימין אחרי הבחירות בתמורה להבטחה לנשיאות לפרץ. "לא נהיה גלגל ההצלה של בנימין נתניהו. אותי אי אפשר לפתות עם תפקיד בממשלה", אמרה היום בגלי צה"ל.

עמיר פרץ ואורלי לוי אבוקסיס. ראובן קסטרו
הסכם הריצה מאפשר למפלגות להתפצל. לוי-אבקסיס ופרץ/ראובן קסטרו

לפי ההסכם בין מפלגת העבודה וגשר, לוי-אבקסיס מוקמה במקום השני ברשימה, ובנוסף קיבלה את מקומות 7,10,14,17,20. אולם לפי הסקרים האחרונים, בהם העבודה עומדת על מקסימום 6 מנדטים, רק היא תייצג את מפלגתה בכנסת הבאה. במסגרת ההסכם, מפלגת העבודה ומפלגת גשר רצות ברשימה משותפת לכנסת ה-22 ופועלות תחת מטה בחירות מרכזי משותף, ואמורות לפעול כסיעה אחת בכנסת הבאה. בהסכם נכתב כי אחרי הבחירות תוקם ועדה משותפת שתגבש את סדרי העבודה של הסיעה המאוחדת ושצוות ניהול המו"מ הקואליציוני יהיה משותף. עם זאת, ההסכם שומר על הפרדה בכל הנוגע לתחומי ניהול הכספים.

כמו כן, לדברי גורמים המעורים בפרטי ההסכם, הוא מאפשר לשתי המפלגות להתפצל אחרי הבחירות גם בלי שיידרש שליש מחברי הסיעה המשותפת, בדומה להסכם בין מפלגת העבודה והתנועה שכונן את הקמת המחנה הציוני ב-2015. לוי-אבקסיס משובצת במקום השני, ומקורבה חבר מפלגת גשר, חגי רזניק, משובץ במקום השביעי. בכירים בליכוד אומרים כי לוי-אבקסיס לבדה או יחד עם רזניק יכולים לסייע בגיוס רוב לתמיכה בממשלה. יצוין כי מלבד הסכם המיזוג בין הליכוד לכולנו, כל הסכמי החיבורים והאיחודים של המפלגות השונות - העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי, הימין המאוחד - מאפשרות למפלגות השונות שמרכיבות אותן להתפצל.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"הנושא לא עלה על הפרק". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בקמפיין הליכוד אמרו בתגובה כי "הנושא לא עלה על הפרק. הליכוד חייבת להיות המפלגה הגדולה ביותר כדי שהרכבת הממשלה תוטל על הליכוד ועל מנת שתוקם ממשלת ימין חזקה".

מהעבודה-גשר נמסר בתגובה: "בליכוד יכולים להמשיך ולשגות באשליות, כנראה שהפחד מבריחת הקולות אל העבודה-גשר הגיע לביבי. כפי שעמיר פרץ ואורלי לוי הבהירו עשרות פעמים בעבר: לא נהיה גלגל ההצלה בממשלה הטובעת של ביבי ופוגעת בעיקר בחלשים". עוד נמסר מהעבודה-גשר כי "שיטות ההפרד ומשול נכשלו במועד א', ומי שנכשל במועד זה יודע שאין לו סיכוי גם בבחירות מועד ב'. אורלי לוי לא צריכה להוכיח לאיש את המנהיגות וכושר עמידתה בלחצים ובפיתויים, לאחר שהלכה למדבר הפוליטי למען השמירה על עקרונותיה, והוכיחה שאצלה מילה היא מילה. השותפות בין אורלי ועמיר, עבודה וגשר, היא שותפות אסטרטגית ארוכת טווח ולא נועדה לצורכי הבחירות בלבד. הגיע הזמן למנהיגים שרואים בני אדם. אצלנו, בני אדם לפני הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully