וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החוסה שמת דוחה את טענות המטפל: "מנותקות מהמציאות"

28.7.2019 / 12:26

בית משפט השלום בחיפה האריך בשלושה ימים את מעצרו מוחמד חטיב ממעון "רמת חיפה", החשוד ברצח חסר הישע אפרים בן ברוך, אחרי שעורכת דינו של המטפל טענה כי "הייתה כאן פגיעה עצמאית", בני המשפחה הכחישו: "הדברים לא היו ולא נבראו". בן ברוך יובא היום למנוחות

צילום: אדריאן הרבשטיין

מעצרו של המטפל מוחמד חטיב, תושב טמרה בן 19, הוארך היום (ראשון) בשלושה ימים, לאחר שנעצר בשבוע שעבר בחשד לרצח חסר ישע של אפרים בן ברוך, חוסה במעון הסיעודי "רמת חיפה" בעיר. הדיון בבית משפט השלום בחיפה מתקיים יומיים אחרי מותו של בן ברוך, בן 29 מטבריה, שאותו הוא על פי החשד הכה. הלווייתו של בן ברוך תתקיים בשעה 20:00 בטבריה, בבית העלמין טוהר רחל בסמוך למושב הזורעים.

עו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את חטיב מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה כי "בית המשפט קיבל את טענותינו וקבע בהחלטתו כי הראיות אינן מלמדות כי מעשיו של מר חטיב הן שגרמו לתוצאה הטראגית. אנו מצפים מהמשטרה לחקור את גרסתו של חטיב ובכלל זה את התנהלות המוסד לאורך כל הדרך". המשטרה ביקשה להאריך את המעצר ב-14, אך בית המשפט פסק להאריך את מעצרו עד ליום רביעי.

אפי (אפרים) בן ברוך המטופל שעבר התעללות. באדיבות המשפחה
"היה מפיץ חום, אהבה וצחוק מתגלגל". בן ברוך/באדיבות המשפחה

ביום רביעי שעבר דחה בית המשפט המחוזי את ערר הסניגוריה הציבורית על החלטת בית המשפט השלום להמשיך ולהחזיק את חטיב מאחורי סורג ובריח, תוך שהשופטת רבקה פוקס הביעה תקווה כי המשטרה תסיים את החקירה עד מחר. עו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את חטיב מטעם הסניגוריה הציבורית, טענה בדיון כי "הייתה כאן פגיעה עצמאית. אני לא אפרט כאן, לאור מצבו של החוסה והתנהגותו במהלך הזמן. זו לא פעם ראשונה. היו מקרים כאלה בעבר ואני מצפה שהמשטרה תבדוק".

משרד העבודה והרווחה מסר כי "עם היוודע המקרה הוגשה תלונה במשטרה נגד המדריך וכל הצוות נלקח לחקירה. לכשתסתיים החקירה המשטרתית המשרד יפעל בהתאם לממצאים ולמסקנות". הנהלת מעון "רמת חיפה" מסרה בתגובה כי היא "רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה מיוזמתה למשטרה ולפיקוח משרד הרווחה ונקטה בפעולות מיידיות בקרב צוות העובדים".

לדברי ההנהלה, "העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הושעה באופן מידי, ופוטר לאחר שימוע". מההנהלה נמסר עוד כי "מתפללים יחד עם משפחתו להחלמתו של אפרים בן ברוך".

ביום שישי לפנות בוקר נאלצו רופאי היחידה לטיפול נמרץ של בית החולים בני ציון בעיר לקבוע את מותו של בן ברוך. מצבו התדרדר זמן קצר לאחר שאושפז עשרה ימים קודם לכן, ולמעשה הוא לא שב עוד להכרה. עם מותו גופתו נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית. היא טרם נבדקה וכך טרם נקבע מועד לשחרורה לקבורה וטרם נקבע מועד הלווייתו. בתוך כך, המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) בתחנת חיפה, שיתגבר את צוות החוקרים הקיים בתיק ובהתאם לנסיבות רף החשדות של החקירה עלה לחשד לרצח.

"מעשים בלתי נתפסים"

משפחת בן ברוך זועמת על טענות כי כביכול הוא שחבל בעצמו. עו"ד דן זילברמן, ששכרה המשפחה, אמר כי "המשפחה האבלה שרויה במצב שבר כלי לאחר שהיקר להם מכל נלקח מהם, בעקבות מעשיו הבלתי נתפסים של אותו מטפל כנגד אפרים בן ברוך".

בנוסף לכך, המשפחה ביקשה להבהיר ש"כל ניסיון להציג את יקיריהם אפרים, כמי ש'השתולל' או 'פגע בעצמו', והפגיעות בו נגרמו נוכח כך או נוכח הניסיונות להשתלט עליו, הם פשוט מנותקים מהמציאות, היות שדברים מסוג זה לא היו ולא נבראו, לא באותו יום ולא בכלל. זאת ניתן גם ללמוד מדברי המשטרה ובית המשפט בדיון המעצר שהתקיים בעניינו של המטפל הפוגע. הסרטונים שיש בידיהם מלמדים אחרת לחלוטין ממה שעורכת הדין שלו מנסה להציג בתקשורת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד בהתעללות וחבלה חמורה בחסר ישע. חטיב בדיון הארכת המעצר בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפחה מסרה כי היא ממתינה לסיום חקירת המשטרה, בד בבד עם בדיקות שהיא עורכת, ולאחר מכן תנקוט בהליכים המשפטיים האזרחיים הנדרשים נגד על כל המעורבים. על בן ברוך סיפרו כי הוא "היה אדם מלא אהבה, נתינה, שמח חיים, הוא היה אדם שאהב להצחיק ולצחוק, אהב לחבק ולעזור לכולם. הוא היה מחובר לבני משפחתו והם אליו באופן הראוי להערכה".

לדבריהם, לצד המגבלה השכלית ועם כל הקשיים התפקודים הנלווים לכך, "אפרים היה מבצע בכוחות עצמו פעולות רבות ומגוונות. הוא היה מתלבש לבד, אוכל, מתקלח וכן ושמר על אורח חיים מכבד ומלא. בכל בוקר היה יוצא מן המעון אל מרכז יום שם היה אמון עם חבריו לעבודה על הכנת נרות. לכל מקום אליו הגיע אפרים, הוא היה מפיץ חום, אהבה וצחוק מתגלגל שתמיד נשמע בסביבתו".

מחר תתקיים עצרת זיכרון לזכרו של בן ברוך מול המוסד ברחוב סנט לוקס במושבה הגרמנית בעיר. "הוא נפגע על ידי מי שהיה אחראי לשלומו ולביטחונו", הדגישו מארגני העצרת. "אנחנו מבקשים מכולם, אנשים עם מוגבלות, הורים, חברים ומשפחות להגיע ולכבד את זכרו". העצרת תתקיים מול המוסד רמת חיפה, רח' סנט לוקס 7 בחיפה, בשעה 19:00.

(עדכון ראשון: 8:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully