וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות במעון בחיפה: מת החוסה שהוכה, המטפל חשוד ברצח

אפרים בן ברוך הובהל לפני כיומיים לבית החולים, שם איבד את הכרתו ומצבו הדרדר והוא הוגדר על ידי הרופאים כ"מת קלינית" והם התכוננו לנתקו ממכשיריו. הלוויתו של בן ברוך תיערך ביום א'. המטפל שנעצר חשוד בעבירת רצח. אחותו של בן ברוך: "הוא רצח לנו אותו, רצח"

אמו של החוסה אפרים בן ברוך שעל פי החשד המטפל במעון התעלל בו: "הוא הרג לי את הילד"/צילומים באדיבות המשפחה, עריכה: רענן פוגל

ההתעללות בחוסה בחיפה - כל הפרטים

  • מת החוסה אפרים בן ברוך שעל פי החשד הוכה ע"י מטפל, הלוויתו תיערך בראשון
  • המטפל, מוחמד חטיב, חשוד ברצח ומעצרו הוארך, הוקם צוות חקירה מיוחד
  • עורך דין המשפחה: "אין לנו ספק כי הסיבה למותו מקורה באלימות הקשה"

אפרים בן ברוך, החוסה של פי החשד הוכה על ידי מטפל במעון "רמת חיפה" בעיר, הלך לפנות בוקר (שישי) לעולמו. בן ברוך, תושב הצפון כבן 29, הוגדר כחסר ישע. הצעיר הובהל לפני כשבועיים לבית החולים בני ציון בעיר עם חשד לחבלות בראשו ולאחר זמן קצר הדרדר מצבו, והוא הוגדר על ידי הרופאים "מת קלינית" והם התכוננו לנתקו ממכשריו. משפחתו אמרה שנתבקשה כבר להסכים לתרומת אבריו. הלווייתו של בן ברוך תיערך ביום ראשון בטבריה.

המטפל, מוחמד חטיב, תושב טמרה בן 19, נעצר שלשום ומעצרו הוארך בשישה ימים. עם מותו של בן ברוך, הודיעו במשטרה כי בהתאם לנסיבות הוחלט להעלוף את רף העבירות שיוחסו לו לחשד לרצח. במשטרה ציינו כי הוקם צוות חקירה מיוחד בתחנת חיפה שיתגבר את צוות החוקרים הפועל בתיק. כמו כן, במשטרה ציינו כי ביום ראשון יבקשו שוב להאריך את מעצרו של החשוד.

עו"ד דן זילברמן המייצג את בני משפחת בן ברוך אמר היום כי "בני המשפחה ואנוכי מחכים לעדכונים נוספים מהמשטרה לאחר סיום הליך הנתיחה באבו כביר. אין לנו ספק כי הסיבה למותו של אפרים מקורה באלימות הקשה מצד המטפל. יש למצות את הדין עם המטפל, הנהלת המעון וכל יתר האחראים, שמבחינתו אשמים במעשה ובתוצאה הקשה והמצערת שהביאה למותו של אפרים". אחותו של אפרים בן ברוך, קלר, אמרה היום כי החשוד "רצח לנו אותו, רצח", תוך התייחסות לאפשרות שיואשם בעבירת המתה פחותה.

אפי (אפרים) בן ברוך המטופל שעבר התעללות. באדיבות המשפחה
החוסה אפרים בן ברוך/באדיבות המשפחה

מהמעון שבו שהה החוסה נמסר היום בתגובה למותו כי "הנהלת המעון מרכינה ראש ומשתתפת בצערה של המשפחה ועושה כל שביכולתה לתמוך בה ברגעים קשים אלו. נדגיש כי מלבד הדיווח המיידי על ידי הנהלת המעון, מיד עם היוודע המקרה כמו גם הגשת התלונה, המעון ממשיך ומשתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה וגורמי הרווחה".

עוד נמסר כי "אנו רואים בחומרה מקרים מסוג זה, לא נסכים לסבול התנהגות אלימה מכל סוג שהיא, ונטפל במקרים מסוג זה במלוא חומרת הדין. אנו ממשיכים במחויבותנו למשפחות הדיירים לעשות את המיטב על מנת לעמוד בסטנדרטים גבוהים ובכדי להבטיח את ביטחונם האישי של דיירי המעון".

הארכת מעצרו הקודמת של חטיב התאפשרה לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה דחה את הערר שהגישה הסנגוריה הציבורית על מעצרו של חטיב. בחקירה במסגרת החקירה נתפסו מצלמות, התקבלו חוות דעת רפואיות ונגבו עדויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בבית המשפט, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון בערר שהתקיים בשבוע שעבר, השופטת רבקה פוקס צפתה בסרטונים שהציג בפניה החוקר על צג הטלפון שלו. "מדובר על 12-11 אפיזודות שונות באותו יום", אמר החוקר והצביע לשופטת על גבי המסך על דמותם של החוסה והמטפל. "האינטראקציה שלו עם הקורבן היא אלימה", הוסיף.

הסנגורית סרוג'י טענה כי המטופל נפגע בבוקר ופונה רק בערב. היא אמרה כי חטיב לא בחור אלים, והוא פעל במסגרת הנהלים. עוד אמרה כי החל ללמוד לימודי רפואה באוקראינה וחזר כשהפסיקו להכיר בהם בארץ. מחוץ לאולם סיפרה הסניגורית סרוג'י כי במעון לא קיבל הכשרה כלל. "הייתה כאן פגיעה עצמאית. אני לא אפרט כאן, לאור מצבו של החוסה והתנהגותו במהלך הזמן", הוסיפה. "זו לא פעם ראשונה. היו מקרים כאלה בעבר ואני מצפה שהמשטרה תבדוק".

חוקר המשטרה אמר בנוסף שהדיווח הראשוני על חשד נמסר לתחנת בית שמש ב-12 ביולי מאימו של המטופל כשהובהל לבית חולים אבל בלי דיווח קונקרטי על המקרה. למחרת התקבל דיווח מהמעון עצמו שגם בו לא עלה שמו של חטיב כאחראי למעשה. הוא ציין מצדו כי בינתיים נערכו לו שני שימועים במעון, אבל לא על האירועים שהביאו לאשפוזו של הצעיר.

השופטת פוקס מתחה ביקורת הן על הזמן בו דווח המקרה, והן על אופן הטיפול בו. "יש פה שימוע שמגלה טפח ומכסה טפחיים", אמרה. "זה צריך להחקר. יש כאן נציג של המעון? אולי טוב שכך". היא ציינה בהחלטה כי "היה צריך להתמקד יותר בכך". השופטת פוקס מצאה חשד סביר שהמטפל קשור באלימות כלפי החוסה והורתה למשטרה לסיים את כל פעולות החקירה כולל חקירת כל העדים עד יום ראשון. אז יובא חטיב שוב בפני שופט.

רחל, אמו של אפי (אפרים) בן ברוך המטופל שעבר התעללות. יואב איתיאל
אמו של בן ברוך, השבוע/יואב איתיאל

רחל בן ברוך, אמו של אפרים, סיפרה כי בנה התלונן כמה פעמים כי סובל מאלימות, ושאינו חש בטוב, אך בתגובה אמרו לה במעון שהוא מחפש תשומת לב.

בן ברוך ציינה בהמשך כי היא קיבלה שיחת טלפון במהלכה נאמר לה: "הילד שלך נפל, בדרך לבית חולים, כי הוא לא הצליח לתפקד בגוף - רגליים ידיים". "אמרתי להם שלבן שלי לא יכול להיות שזה קרה, עשו לו משהו", אמרה בן ברוך והוסיפה כי דיווחה למשטרה. "הזמנו מונית ובאנו לפה וראיתי את הבן שלי גמור, הוא היה בהכרה עוד והוא סיפר. פשוט הרג לי את הילד", אמרה בן ברוך.

כי "אחי הוא ילד שמח, חייכן, אוהב לשיר לשמוח לרקוד, אמנם הוא סובל מפיגור שכלי אבל לא כל כך רואים את זה עליו הוא מתחבר, שמח, מתקשר", הוסיפה אז קלר, אחותו. "קשה לנו לראות אותו במיטה בלי יכולת לזוז". לדבריה, "יש לי כעס על המעון ההנהלה, איפה הם - המפקחת לא פותחת מצלמות - איך הם לא פותחים מצלמות? פעם בשבוע לפתוח מצלמה לראות מה קורה במעון?".

(עדכון ראשון: 07:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully