וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכות והרעבה: מטפל במוסד סיעודי בחיפה חשוד בהתעללות בחוסה

23.7.2019 / 23:39

צעיר חסר ישע אושפז לפני כעשרה ימים עם חשד לחבלה בראשו ולא שב להכרה מאז. המשטרה פתחה בחקירה ועצרה את המטפל, תושב טמרה. בית המשפט האריך את מעצרו בשישה ימים. דודתו של החוסה סיפרה כי התלונן במשך זמן רב על יחס מתעלל מצד צוות המטפלים, וטענה: "רצחו אותו"

החוסה שנפגע מהתעללות, 23.07.2019. עיבוד תמונה
חשד להתעללות. החוסה עם אשפוזו בבית החולים, לפני עשרה ימים/עיבוד תמונה

מטפל במוסד סיעודי בחיפה חשוד להתעללות באפרים בן ברוך, תושב צפון הארץ כבן 29 המוגדר כחסר ישע. הצעיר הובהל לבית החולים בני ציון בעיר לפני כעשרה ימים עם חשד לחבלות בראשו ולאחר זמן קצר איבד את הכרתו ולא שב להכרה מאז. תלונה הוגשה מיד עם הגיעו לבית החולים. המטפל, תושב טמרה, נעצר אתמול, והיום (שלישי) השופט ד"ר זאיד פלאח הוארך מעצרו בשישה ימים. במסגרת החקירה נתפסו מצלמות, התקבלו חוות דעת רפואיות ונגבו עדויות. ההתעללות נחשפה לראשונה ברדיו קול רגע.

המטפל, מוחמד ח'טיב, בן 19 מטמרה, חשוד כי תקף את החוסה מספר רב של פעמים. מצפייה בסרטונים לא עלה עד כה חשד לפגיעה בחוסים אחרים על ידי ח'טיב או מטפלים אחרים במוסד. המשטרה הודיעה היום לבית המשפט כי בן ברוך מורדם ומונשם וכי משפחתו התבקשה אמש לשקול את ניתוקו מהמכשירים.

דודתו של הצעיר, סיפרה לוואלה! NEWS כי מזה זמן רב התלונן אחיינה על התעללות מצד צוות המטפלים במקום, על הכאות, דחיפות ואף הרעבה. הפעם, לטענתה, ''רצחו אותו''. היא הוסיפה כי ''הוא הגיע לבית החולים עם חבלות בראש, הספיק למלמל מעט לגבי נסיבות פציעתו ואז צלל למין תרדמת. למעשה אומרים לנו שהוא במוות קליני וייתכן שבתוך יומיים-שלושה יבקשו לנתק אותו מהמערכות''.

החוסה שנפגע מהתעללות, 23.07.2019. עיבוד תמונה
החוסה שנפגע מהתעללות/עיבוד תמונה

"לבית החולים הוא הגיע בהכרה מעורפלת", סיפרה הדודה. "הוא הסביר לאימא מה קרה ואחרי שעה הוא בכה לאחותו. כל הזמן הוא היה מספר שמרביצים לו, שדוחפים אותו, שלוקחים לו את האוכל. המילים האחרונות ששמענו היו שהוא חנק אותו, שהוא הוציא לו את הלשון החוצה ושהוא דפק לו את הראש לקיר וגררו אותו. הוא סיפר שהוא חזר על המילים 'כואב לי' ו'תעזרי לי'".

אחות מהמחלקה הגיעה לחדר, אמרה שהוא לא צריך כלום ואחרי שלוש דקות הוא קרס ומאז לא התעורר. "הילד מת, הוא במוות קליני. רק הלב דופק", אמרה. הרופאים לא רוצים לנתק אותו מהמכשירים אבל לאימא הם כבר אמרו שתשקול לתרום את איבריו.

"חקירה מקצועית וכל טענה אחרת איננה רלוונטית"

"תמוה מדוע בחרה המשטרה לפעול רק כעת שהרי אף לטענתה מדובר באירוע שהתרחש לפני כעשרה ימים", אמרה עו"ד ראניה סרוג'י, המייצגת את ח'טיב מטעם הסנגוריה הציבורית, "אין כל בסיס לגרסת המשטרה המייחסת לו יותר מאירוע זה וגם באירוע הנטען לא הופעלה כל אלימות והוא פעל לפי נהלים ברורים".

בדיון עו''ד סרוג'י אמרה כי "השאלה הראשונה המתבקשת מה הם עשו עד עכשיו? מה חקרו? פעולות חקירה אלמנטריות ובסיסיות, לגשת ולחקור אנשים מהמעון, לוודא אם יש חשד או שאין חשד, אלו פעולות שלא נעשו והיום המשטרה מעבה את הרשימה ומנסה כך לשכנע את בית המשפט בצורך להחזיקו לתקופה ממושכת במעצר". היא ביקשה להדגיש כי "מדובר בבחור צעיר, נעדר עבר פלילי".
גורם בסביבתו של הצעיר אמר כי המפקחת על המוסד ביקרה במקום, נערכה בדיקה בעניין ולא ראו לנכון להגיש תלונה במשטרה. הוא הדגיש כי הצעיר מצוי בינתיים בחופשה, בתשלום. מחר בבית המשפט המחוזי בחיפה, תקיים השופטת רות פוקס דיון בערר שהגישה עו"ד סרוג'י על הארכת המעצר.

תגובת הנהלת רמת חיפה לגבי הפרסומים בדבר מעצרו של המטפל: ''הנהלת רמת חיפה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה מיוזמתה למשטרה ולפיקוח משרד הרווחה ונקטה בפעולות מידיות בקרב צוות העובדים. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מידי ופוטר לאחר שימוע''. עוד נמסר כי ''הנהלת המוסד משתפת פעולה עם המשטרה ועם משרד הרווחה באופן מלא, מעמידה לרשותם את כלל החומרים שבידיה, ומתפללת יחד עם משפחתו להחלמתו של אפרים בן ברוך''.

מממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי מתנהלת "חקירה מקצועית ויסודית וכל טענה אחרת איננה רלוונטית. מדובר באירוע חמור שנחקר ברגישות ויסודיות, כשם שאירוע קודם עם אותו קורבן בשנת 2017 נחקר והועבר בשעתו לפרקליטות".

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully