וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה רב עוצמה מוכן להפעלה: שב"כ סיכל פיגוע בירושלים

שב"כ וצה"ל חשפו בחברון מטען חבלה במשקל 3 ק"ג המיועד לפיגוע בירושלים, שאליו הוצמדו חלקי מתכת להגדלת הרסס. המחבלים, תושבי יהודה ושומרון, פעלו בהנחיית הזרוע הצבאית של חמאס בעזה. נתניהו: "יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו". צפו בתיעוד

צילום" שב"כ, עריכה: עמית שמחה

סוכל פיגוע בירושלים - כל הפרטים:

  • שב"כ וצה"ל חשפו מטען חבלה רב עוצמה ומעבדת ייצור
  • חוליית המחבלים מאיו"ש פעלה בהנחיית חמאס בעזה
  • גורם בשב"כ: "ארגון הטרור אינו בוחלט באמצעים"
  • נתניהו: "ידינו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו"

שב"כ וצה"ל סיכלו פיגוע תופת שיועד להתבצע בירושלים - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הפיגוע סוכל לאחר שנחשפו בחברון מטען חבלה מוכן להפעלה, וכן מעבדת חבלה בה יוצר. חוליית המחבלים, תושבי חברון והכפר ראעי שבשומרון, פעלה בהנחיית הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה.

בשבועות האחרונים נחשפו ביהודה ושומרון כמה חוליות צבאיות של חמאס שפעלו בהכוונת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלסטינית. הפעילים באזור הונחו להקים חוליות לטובת מימוש פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, לרכוש אמל"ח (אמצעי לחימה) ולאתר ולגייס פעילים נוספים לביצוע פעולות טרור.

החולייה פעלה בחברון בהנחייה ישירה של חמאס ברצועה. אחד הגורמים בעזה שעסקו בתכנון ובהכוונת הפיגוע הוא רמזי אלעוק, יליד 1981, במוצאו ממחנה הפליטים עאידה, פעיל חמאס שגורש לרצועת עזה. הגורם השני הוא אחמד כתרי, יליד 1990, תושב ג'בליה, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס ופעיל בכיר בגדוד מערב ג'בליה.

תיעוד פעילות לוחמי צה״ל בעיר חברון 6 באוגוסט 2019 (לוחיות ברזל שעותדו לרסס). אתר רשמי
מתוך התיעוד/אתר רשמי

במהלך יוני 2019 נעצר בביתו שבחברון תאמר ראג'ח רג'בי, בן 22. תאמר הינו סטודנט במכללת הפוליטכניק בחברון, מוכר כפעיל בארגון "אל כותלה אלאסלאמיה", הפועל מטעם חמאס. על פי הודעת שב"כ, "פעילי ארגון 'אל כותלה אלאסלאמיה' מהווים דור העתיד של פעילי חמאס, ואף ניכר כי נעשה מאמץ, במסגרת חברותם בארגון, להקצין את עמדותיהם ותפיסותיהם האידיאולוגיות לצורך הכשרתם כפעילים צבאיים".

בעת מעצרו, הסגיר תאמר מטען חבלה במשקל שלושה ק"ג, עליו הוצמדו עשרות חלקי מתכת להגדלת הרסס והפגיעה בעת הפיצוץ. מטען יועד לטובת מימוש פיגוע תופת. במסגרת חקירתו של תאמר בשב"כ עלה כי גויס לאחרונה על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה על מנת שישמש כיצרן חומרי נפץ ומטענים.

מטען חבלה שאותר על - ידי שב"כ לקראת פיגוע תופת של חמאס בירושלים. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
מטען החבלה שאותר/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

במסגרת חקירתו עלה עוד כי תאמר גייס לפעילות את חברו ללימודים, יוסף אטרש, פעיל כותלה אלאסלאמיה מרכזי, בן 22, במוצאו מכפר ראעי בשומרון. יוסף סייע לתאמר ברכישת הרכיבים הנדרשים לייצור המטען. עוד נמסר כי "ייצור חומרי הנפץ התבצע בסביבה אזרחית תוך כדי סיכונם של תושבים תמימים בקרבת מקום. כך לדוגמא אוחסנו חומרים בתחומי בית הספר הסמוך לביתו של תאמר".

מטען חבלה שאותר על - ידי שב"כ לקראת פיגוע תופת של חמאס בירושלים. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
למטען הוצמדו חלקי מתכת מתכת שנועדו להגביר את הפגיעה/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

לטובת כך, תאמר הוכשר על ידי התשתית מרצועת עזה באמצעות האינטרנט תוך העברת תדרוך מפורט באשר לרכישת הרכיבים הנדרשים לייצור חומרי נפץ ואופן ייצורו. מלבד מטען הנפץ שהוסגר, התבקש תאמר לייצר מטענים נוספים באמצעות מעבדת חבלה מאולתרת שבנה.

יוסף אטרש. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
יוסף אטרש/אתר רשמי, תקשורת שב"כ
אחמד כתרי. דובורת שב"כ, אתר רשמי
אחמד כתרי/אתר רשמי, דובורת שב"כ

סיכול הפיגוע מצטרף למעצרו של מומחה חבלה שהוכשר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס בחודש מאי 2019 לאחר שנכנס ליהודה ושומרון באישור הומניטרי לטובת קבלת טיפור רפואי. גורם בכיר בשב"כ מסר כי "הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור באזור יהודה ושומרון במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל שמטרתם ערעור היציבות האזורית".

הוא הוסיף כי "ארגון הטרור חמאס אינו בוחל באמצעים ומנצל צעירים באזור יהודה ושומרון תוך פגיעה בהם ובבני משפחותיהם לטובת קידום פעולות טרור, ואף מנצל אישורים הומניטריים שמעניקה מדינת ישראל לצורך כך. שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד של פיגועי טרור שארגון הטרור חמאס פועל להוציא נגד אזרחי ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הוא "משבח את כוחות השב"כ, צה"ל והמשטרה על מאמץ מודיעיני-מבצעי שהביא לסיכול פיגוע שתכנן החמאס בשטחנו. יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו".

רמזי אלעוק. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
רמזי אלעוק/אתר רשמי, תקשורת שב"כ
תאמר רגבי. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
תאמר רגבי/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully