וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יא ערבי מסריח": מציל הותקף על ידי תושב שדרות בבריכה | תיעוד

5.8.2019 / 23:14

המציל בבריכה העירונית בעיר הותקף על ידי אחד התושבים לאחר שהעיר לו על כניסתו לבריכה עם סיגריה. על פי כתב האישום, הוא קרא לעברו: "אתה תבוא אליי בחוץ, אני אהרוג אותך". בחקירתו אמר לשוטרים: "אני שונא ערבים, לא יכול לראות אותם ליד יהודים"

אתר רשמי

קרב על הכניסה לבריכת השחייה העירונית בשדרות הסתיים בשבוע שעבר בהכאתו של המציל - תוך השמעת קריאות גזעניות לעברו. על פי כתב האישום שהוגש נגד תושב העיר, הוא הכה את המציל כמה פעמים. הסיבה, לדבריו, הייתה שהעיר לו על כך שאסור לו להיכנס לבריכה עם סיגריה. המציל סיפר לשוטרים כי התוקף קרא לו "ערבי מסריח".

בתיעוד מזירת האירוע נראים שני הגברים כשאחד מהם תוקף את השני, ועד מהרה מתפתחת המולה במקום כשהעוברים והשבים במקום מקיפים את השניים. אתמול הוגש נגד החשוד כתב האישום המייחס לו איומים ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש.

מכתב האישום עולה כי בזמן שהוא תוקף את המציל הוא צעק לעברו "יא ערבי מסריח, אתה תבוא אליי בחוץ, אני אהרוג אותך". בחקירתו אמר הנאשם לשוטרים כי "אני לא יכול לראות ערבים ליד יהודים. אני שונא ערבים והוא בן זונה... אני לא יכול לראות ערבי ליד יהודים בסביבה שלנו".

תיעוד: תקיפת המציל משדרות. אתר רשמי
מתוך התיעוד/אתר רשמי

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "מדובר במקרה חמור במסגרתו נאמרו ביטויי גזענות מובהקים וברורים כנגד עובד שמילא את תפקידו נאמנה ומטרתו היתה להגן על באי הבריכה הפעוטות והילדים ללא הבדל גזע. זהו מקרה שמחייב נקיטת הליכים משפטיים ואף עידוד ענישה מחמירה. אמנם המשטרה והעירייה טיפלו בנושא בדרכים המקובלות אך עדיין להתייחס אל המקרה כאל תקיפה רגילה הינו דבר פסול. הטיפול במקרה הזה מחייב לקחת את האמירות שהאמרו בתקרית בחשבון".

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully