וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב על בוחרי דרעי וליצמן: נתניהו הקים מטה חרדי בליכוד

5.8.2019 / 19:25

ראש הממשלה החליט על הקמת המטה, שבראשות יעמוד ח"כ שלמה קרעי, תלמידו של הרב מאיר מאזוז - פטרונו הרוחני של אלי ישי. על פי ההערכה, בליכוד ינסו לנגוס בקולות המגזר החרדי. קרעי: "בית לאומי גדול לכלל המגזרים באוכלוסייה"

צילום: מתוך ה-FB של "כחול לבן", עריכה: תומר לוי

במהלך שעשוי לנגוס בקולות החרדים בבחירות הקרובות, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (שני) על הקמת מטה חרדי בליכוד שבראשו יעמוד ח"כ שלמה קרעי. קרעי הוא תלמידו הקרוב של הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כיסא רחמים" ומי שנחשב למנהיג הרוחני של מפלגת יחד ופטרונו הרוחני של אלי ישי. ח"כ קרעי פקד ב-2015 למעלה מאלף תלמידים בישיבה של הרב מאזוז לליכוד, וההערכה היא כי המטה בראשותו ינסה לנגוס בקהלים נוספים במגזר החרדי.

בליכוד אמרו כי "כמי שבא מהעולם החרדי הוא מיטיב להכיר את כלל הגוונים של המגזר החרדי". קרעי ציין כי הוא "חש תחושת שליחות גדולה לקבל על עצמי את התפקיד. תנועת הליכוד היא בית לאומי גדול לכלל המגזרים באוכלוסייה".

בבחירות האחרונות ש"ס ויהדות התורה חששו מאד מזליגה של קולות חרדים לליכוד, ומיקדו את הקמפיין שלהם במסר לפיו תמיכה בהם היא תמיכה בנתניהו. החשש הזה התפוגג עם תוצאות מערכת הבחירות הקודמת כשכל אחת מהמפלגות החרדיות קיבלה שמונה מנדטים והיו שוות יחד 16 מנדטים, כוח משמעותי מזה תקופה ארוכה. הכוח הפוליטי הזה לא בא לביטוי לאור פיזורה המוקדם של הכנסת ה-21 ויציאה מחודשת לבחירות בתוך זמן קצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
במפלגות החרדיות חששו בבחירות האחרונות מזליגה לליכוד. נתניהו לצד דרעי וליצמן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

קרעי הבהיר כי בליכוד לא פונים למצביעים של המפלגות החרדיות. לדבריו, "קהל היעד שלנו הוא מצביעים חרדים שהצביעו בעבר למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. אנחנו פונים גם מצביעים שמסיבות כאלה ואחרות בחרו לא להצביע. אנחנו נסביר להם את החשיבות הקריטית שיש הפעם בהצבעה. ראש הממשלה נתניהו רואה במפלגות החרדיות שותפות שהלכו אתו דרך ארוכה וחלילה לו מלפגוע בהם".

הוא הוסיף כי לקהלים אלה "חשוב מאוד הנושא של שמירה על ארץ ישראל. אני מאמין שנוכל להסביר להם שהצבעה לליכוד במקום למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה, עלולה חלילה להביא לעלייה לשלטון של השמאל שיחזיר שטחים לערבים".

ההחלטה על הקמת המטה מגיעה על רקע הסערה סביב סרטון הבחירות החדש של ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, שמציג את דרעי כמי שדורש מנתניהו להביא לו "עוד טריליון שקל לישיבות" ואת ליצמן כמי שרוצה "את כל הכסף שיש לישראל". נתניהו תקף את לפיד וצייץ בטוויטר כי "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ". בתגובה, אמר לפיד כי "לא לתאר, נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטצאפ. היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully