וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הסרטון: "נימה אנטישמית"; יאיר לפיד: "גדול המסיתים"

ראש הממשלה גינה את הסרטון נגד ראשי המפלגות החרדיות, ולפיד השיב לו: "שאתחיל להוציא לך ציטוטים?". יעלון, שמוקדם יותר התנער מ"שיח השנאה", גיבה את חברו להנהגת כחול לבן ואמר כי נתניהו הוא "אשף ההסתה והפילוג". ש"ס עתרה לוועדת הבחירות בדרישה להסיר את הסרטון

צילום: מתוך ה-FB של "כחול לבן", עריכה: תומר לוי

על רקע הסערה סביב סרטון הבחירות החדש של ח"כ יאיר לפיד, תקף אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו בציוץ שפרסם היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "ההסתה של המועמד לראשות הממשלה יאיר לפיד, המנוסחת בנימה אנטישמית, מוכיחה פעם נוספת מדוע אסור לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף כי "רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות בראשות יאיר לפיד וגנץ".

הסרטון מדמה שיחה באפליקציית המסרים וואטסאפ בין נתניהו לראשי סיעות הקואליציה בראשותו, סביב הצהרת הנאמנות שנתניהו ביקש מהמועמדים ברשימת הליכוד לחתום עליה. בתגובה לדבריו של נתניהו, צייץ לפיד בטוויטר: "לא לתאר, נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטצאפ. היי ביבי, שאתחיל להוציא לך ציטוטים? את הארס והאיבה שאתה שופך כבר שנים לתוך החברה הישראלית? חוץ מזה, הבדיחה היא על המיליארדים שהעברת לעסקנים החרדים, מה שאומר שהיא בכלל לא היתה על חשבונם, היא היתה על חשבוננו".

יאיר לפיד במהלך כנס פעילים של כחול לבן בשפיים 14 ביוני 2019. זיו קורן, אתר רשמי
"נתניהו - אתה גדול המסיתים". לפיד/אתר רשמי, זיו קורן

בסרטון, ח"כ דוד ביטן מבקש לחתום על הצהרת הנאמנות לראש הממשלה, לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הוצא מהקבוצה. בעקבות הדרישה - כל אחד מראשי הקואליציה מעלה דרישה נגדית בתמורה. דרעי, כך לפי הסרטון, דורש להביא לו "עוד טריליון שקל לישיבות" וליצמן כותב לכאורה כי הוא רוצה "את כל הכסף שיש לישראל". בהמשך מוצגות לכאורה גם דרישותיהם של השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר הימין המאוחד איילת שקד בעניין סיפוח השטחים וסמכויות בג"ץ.

ח"כ משה יעלון, אחרי שמוקדם יותר אמר כי "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ", גיבה את חברו להנהגת כחול לבן בתגובה למתקפה של נתניהו. ‏"ביבי, אתה אשף ההסתה והפילוג, אתה שניזון פוליטית משיסוי, הסתה ושנאה, אתה קופץ כמוצא שלל רב על לפיד?", אמר יעלון. "אתה מטיף? אין לך טיפת בושה?‏ כן, יש לי השגות על סגנון השיח והתוכן בסרטון ההוא (אגב, שהוא בעיקר מעיד עליך), אבל יש לי ולשותפיי ב'כחול לבן' מכנה משותף חזק שגם אשף שנאה כמוך ושלוחיך, לא יוכלו לו: אנחנו באים לחבר, אנחנו באים לנצח אותך, להחליף אותך ולתקן את תרבות השיסוי והשנאה שלך שיצרה אדמה חרוכה בחברה הישראלית!".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"הסתה המנוסחת בנימה אנטישמית". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

הסרטון הוא חלק מסדרת סרטונים עצמאית של יש עתיד והצוות שלו ולא עבר דרך המטה המרכזי של כחול לבן. פרסומו עורר זעם במטה כחול לבן, אולם יו"ר המפלגה הסתפק בביקורת מרומזת בלבד. "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם", אמר גנץ. הודעתו הגיעה אחרי שמוקדם יותר אמר יעלון לגל"צ כי "נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו, אנחנו לא בעד שיח שנאה". גם ח"כ אסף זמיר אמר הבוקר ב'קול ברמה' כי הסרטון "הוא לא הסגנון שלי, לא הייתי עושה אותו".

במפלגות החרדיות מיהרו לתקוף והגדירו את הסרטון כבעל אופי אנטישמי. יו"ר ש"ס דרעי כתב בטוויטר: "אנטישמיות. אין מילה אחרת". בהמשך הוא העלה לפייסבוק שלו את השיר "אנא בכוח" המבטא תפילה יהודית לשמירה ולאחדות עם ישראל, וקרא "מול גלי השנאה והפלגנות, בימים שלפני תשעה באב על חורבן הבית והקרע בעם, זה הזמן לעצור את שיח השנאה ולהרבות באהבת חינם". בנוסף אליו, סגן השר יעקב ליצמן הוסיף כי "קמפיין השנאה של לפיד הוא שיח חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית".

עוד בוואלה!

חקירת רצח נאוה אלימלך: "הוצאת הגופה היא יותר מירייה באפלה"

לכתבה המלאה
ח"כ משה יעלון ומאיר כהן מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מגבה את לפיד. יעלון/ראובן קסטרו

ש"ס אף עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להוריד את הסרטון, בטענה שהוא נושא "מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף". ש"ס טענה בעתירתה שהסרטון מציג את יושב ראשה ואת יו"ר יהדות התורה "כרודפי בצע אשר אין דבר על ליבם לבד מממון. ובכך, מבטא הסרטון מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה'שבטים' השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר".

(עדכון ראשון: 18:13)

מתוך חשבון הטוויטר של אריה דרעי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully