וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמבודיה: מספר 2 במשטר חמר רוז' מת בגיל 93

נון צ'י, שכונה "אח מספר 2", היה סגנו של פול פוט בתקופת השלטון האכזרי שנמשכה מ-1975 ועד 1979. הוא מת בבית חולים כשנה אחרי שהורשע בפשעים נגד האנושות. כשני מיליון תושבים מתו תחת ידי המשטר המאואיסטי

נון צ'י, מספר 2 במשטר קמר רוז', קמבודיה, בבית משפט, 16 בנובמבר 2018. AP
הורשע ברצח עם. נון צ'י/AP

נון צ'י, אחד מבכירי משטר חמר רוז' בקמבודיה, מת אתמול (ראשון) בגיל 93, כשנה אחרי שהורשע ברצח עם. נון צ'י, שכונה "אח מספר 2", היה סגנו של פול פוט בתקופת השלטון האכזרי שנמשכה מ-1975 ועד 1979, ובמהלכה עד כשני מיליון איש מתו. דובר מטעם הטריבונל המיוחד של האו"ם, שגזר עליו מאסר עולם בשנה שעברה, מסר כי הוא מת בבית החולים, אך סיבת המוות לא נמסרה.

רוב הקורבנות של המשטר המאואיסטי מתו מרעב, מעינויים, ממחלות או מתשישות במחנות עבודה או בהוצאות להורג המוניות. נון צ'י נחשב לאחד האדריכלים של האידיאולוגיה הרצחנית של המשטר שרצה להחזיר את המדינה שבדרום-מזרח אסיה לימי הביניים. הוא קרס לאחר פלישתה של וייטנאם, ונון צ'י נמלט לגבעות יחד עם תומכיו עד שהוא קיבל חנינה מהמדינה במסגרת הסכם שלום שנחתם ב-1998.

פול פוט, מנהיג קמר רוז', קמבודיה, 1977. AP
פול פוט, שליט קמבודיה משנת 1975-1979/AP

עם זאת, תחת לחץ בינלאומי, עצרה קמבודיה את מנהיגי המשטר ב-2007. נון צ'י וראש המדינה לשעבר קיו סמפן הורשעו בשנה שעברה ברצח עם ובפשעים נגד האנושות. הטריבונל, שילוב בין בית משפט של האו"ם ובית משפט מקומי, הוקם ב-2005 כדי להעמיד לדין את הגורמים הבכירים ביותר במשטר שהיו אחראים למעשי ההרג ההמוניים, אך הצליח להרשיע רק שלושה אנשים. פול פוט עצמו מת ב-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully