וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברו בזמן השינה: 26 פועלים נהרגו בקריסת מבנה בעיירת נופש בקמבודיה

24.6.2019 / 13:12

לפחות 24 פועלים נפצעו כשבניין דירות במימון סיני התמוטט בעיירה סיהאנוקוויל, בזמן שהעובדים ישנו במקום. ראש הממשלה אמר כי יבחן את כל המיזמים של בייג'ינג, שמצדה הציעה סיוע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 26 פועלים נהרגו בקריסת מבנה תחת בנייה בעיירת חוף בקמבודיה - כך אמרו היום (שני) גורמי החילוץ באתר שקרס ביום שבת עם עשרות פועלים שישנו בבית הדירות שנבנה כחלק ממיזם סיני בעיירה סיהאנוקוויל. הם היו בקומה השנייה, מתוך שבע, כשהמקום קרס. שגרירות סין בפנום פן הביעה את תנחומיה על האסון ואמרה כי היא תשלח סיוע.

הרשויות במחוז פרה סיהאנוק, שבה שוכנת העיירה, אמרה כי המחלצים החופרים דרך הריסות המתכות והבטון מצאו הלילה חמש גופות ועוד שתיים הבוקר. כ-75% מההריסות פונו מהאתר עד שעות הבוקר.

ראש ממשלת קמבודיה, האן סן, ביקר אתמול באתר בשעות הערב, והוא נראה מדבר עם כמה שרים המעורבים במבצע החילוץ. הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא דרש מהמושל, יון מין, להתפטר מתפקידו. לדבריו, הוא הסכים לכך. המנהיג הוותיק הודיע עוד על הקמת ועדה מיוחדת, שתפקח על מיזמי הבנייה הסיניים בעיירה.

לקריאה נוספת:
16 שנה אחרי שנעלם: שרידי גופת מורה נמצאו בבית הספר שבו עבד
הונג קונג: מיליארדר יממן לסטודנטים את הלימודים ב-14 מיליון דולר

זירת קריסת הבניין בקמבודיה 24 ביוני 2019. AP
חילוץ גופות מהמבנה שקרס, היום/AP

לפחות 24 פועלים נפצעו בקריסת המבנה. אחד מהם, נהור צ'נדון, אמר כי הוא ואשתו ישנו בזמן שהם שמעו רעש חזק והרגישו את הבניין מזדעזע בטרם קריסתו. הם היו לכודים במשך 12 שעות לפני שחולצו. לטענת משרד העבודה וההכשרה, 30 פועלים נכחו במקום בעת האסון, אולם הפועל סיפר כי היו בין 55 ל-60 בתוך המבנה. הרשויות במחוז אמרו כי ארבעה אזרחים סינים שהיו מעורבים בבניית הפרויקט נעצרו כחלק מהחקירה.

עוד באותו נושא

אסון באינדונזיה: 30 הרוגים בשריפה במפעל גפרורים

לכתבה המלאה
זירת קריסת הבניין בקמבודיה 23 ביוני 2019. AP
זירת קריסת הבניין בקמבודיה 23 ביוני 2019/AP
זירת קריסת הבניין בקמבודיה 24 ביוני 2019. AP
זירת קריסת הבניין בקמבודיה 24 ביוני 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully