וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: מיליארדר יממן לסטודנטים את הלימודים ב-14 מיליון דולר

קרן הצדקה של לי קה-שינג תממן את שכר הלימוד של סטודנטים שיחלו ללמוד השנה באוניברסיטת שאנטו שבסין. בכך מקווה האדם העשיר ביותר בהונג קונג "להכין את הבוגרים לאתגרי הכלכלה העולמית". הוא מצטרף לפילנתרופ אמריקני שהודיע בחודש שעבר על צעד דומה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

האדם העשיר ביותר בהונג קונג, לי קה-שינג, התחייב לשלם שכר לימודים לסטודנטים בסין דרך קרן הצדקה שלו. הקרן הקרויה על שמו תממן את תלמידי אחת הכיתות של אוניברסיטת שאנטו למשך ארבע עד חמש שנים.

לי, בן 90, ששווה 30.4 מיליארד דולר לפי מגזין "פורבס". הצעד יעלה 100 מיליון יאן סיני, סכום השווה ל-14.4 מיליון דולר, מדי שנה.

על פי הודעתה של קרן לי קה-שינג, היא תממן באופן מלא את שכר הלימוד של הסטודנטים מהכיתה החדשה, שיחלו ללמוד השנה באוניברסיטה שבמחוז גאונגדונג בסין. "הקרן מקווה כי התכנית תקל על המעמסה הכלכלית של המשפחות וכי המרדף אחר האינטרסים האישיים והלמידה יכין את הבוגרים בצורה טובה יותר לאתגרי הכלכלה העולמית", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
"פיצוץ חשוד": רעידת אדמה הורגשה בגבול סין וצפון קוריאה
מכרו רולקסים מזויפים: "בוני וקלייד" האיטלקים נתפסו בתאילנד
אונס, רצח וטרור: 40% מחברי הפרלמנט בהודו חשודים בפלילים

הטייקון מהונג קונג לי קה-שינג אחרי פרישתו מראשות החברה CK Hutchison Holdings ב-10 במאי 2018. AP
האיש העשיר ביותר בהונג קונג שמכונה "סופרמן". לי קה-שינג/AP

סיפורו של הפילנתרופ מהונג קונג נחשב ל"סיפור סינדרלה", כמי שבילדותו התפרנס מטאטוא רצפות מפעלים עד שהגיע למקום ה-28 ברשימת האנשים העשירים בעולם של "פורבס". בשנה שעברה הוא פרש מהאימפריה העסקית שלו, החברות CK Hutchison Holdings ו-CK Asset Holdings, והעביר את המושכות לידי בנו הבכור ויקטור לי. הוא הוכתר כאביר על ידי בריטניה בשנת 2000 וזכה לכינוי "סופרמן" על הצלחתו העסקית.

בחודש שעבר, המיליארדר האמריקני רוברט פ' סמית הכריז על צעד דומה, כשהבטיח לשלם את שכר הלימוד של סטודנטים אמריקנים. הודעתו, לפיה הוא יכסה את חובותיהם של הסטודנטים באטלנטה שבג'ורג'יה, התקבלה בתדהמה. כמעט 400 סטודנטים הרוויחו מהתחייבותו של סמית, שתעלה לו כ-40 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully