וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזון יתממש": הממשלה אישרה תכנית לפיתוח אילת בחצי מיליארד שקל

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום בעיר, הוחלט על מתן הטבות וכן על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה שייבחנו קידומם של פרויקטים שונים בעיר ובאיזור חבל אילות. ההחלטה התקבלה לאחר שבמהלך חודש יוני הוחלט לסגור את שדה דב למרות מחאת התושבים

צילום: לע"מ, עריכה: רענן פוגל

אחרי ההחלטה על פינוי שדה דב, הממשלה אישרה היום (ראשון) את התכנית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות בעלות של כחצי מיליארד שקלים. התוכנית גובשה בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהובלת מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ובשיתוף משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד התיירות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד החקלאות, משרד הכלכלה והתעשייה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הביטחון. התוכנית כוללת השקעות תקציביות גדולות בתחום הבריאות, התיירות, התחבורה, התעסוקה ועוד.

בישיבת הממשלה שהתכנסה היום בעיר הוחלט גם על הקמת צוות שרים בראשות ראש הממשלה שיוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת. בנוסף לכך, סיכמו ראש הממשלה ושר התחבורה על הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב.

ישיבת ממשלה באילת 4 באוגוסט 2019. עמוס בן גרשום/לע״מ, אתר רשמי
ישיבת הממשלה באילת, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/לע״מ

נתניהו החליט בחודש יוני שלא לדחות את פינוי שדה התעופה התל אביבי למרות מחאת התושבים ובעלי העסקים מאילת. את ישיבת הממשלה היום פתח בהצהרה לפיה הפטור ממע"מ לעיר יישמר וכי יושקעו משאבים בפיתוח האזור. "אנחנו זזים קדימה בתוכנית של למעלה מחצי מיליארד שקלים לפיתוח מיידי", אמר. "אלה לא הבטחות, זה כסף מיידי".

"הדבר הראשון שאנחנו מטפלים בו זה קודם כל שירותי הבריאות - אנחנו הולכים לשדרג אותם בלמעלה מ-150 מיליון שקלים", אמר נתניהו. "אנחנו נשדרג את תשתיות התחבורה, נקים מרכזי תיירות וננגיש את רצועת החוף לציבור ונשפר אותה".

עוד בוואלה!

איתור אויב נעלם ופגיעה ע"י רחפנים: הצצה לרכב הקרב העתידי של צה"ל

לכתבה המלאה

אחר כך אמר נתניהו כי הוועדה שתוקם תפעל לזירוז הקמת פארק לפיתוח מזון מן הים. "זה מזון העתיד", אמר ראש הממשלה. "אי אפשר להמשיך להאכיל את האנושות באמצעות פרוטאין מהיבשה - זה יקר מדי, זה לא יעיל, זה מזהם וזה קשה. הפרוטאין של העתיד מקורו בפרוטאין סינטטי, אבל יקח הרבה זמן עד שנדע אם זה קיים. מה שבוודאות קיים זאת היכולת לקחת דגיגים קטנטנים שהופכים בים לדגים גדולים. זאת טכנולוגיית המזון של המחר - והיא כבר פה".

נתניהו אף ציין כי יינתן דגש גם לסוגיית התחברוה לעיר. "אנחנו נקים היום צוות לבחינת כניסתן של חברות בינלאומיות להפעלת קו טיסות הפנים לאילת", הצהיר ראש הממשלה. "פירוש הדבר - הורדת מחירים מיידית. זאת בשורה גדולה לפתיחת התחרות, להגדלת התיירות והטיסות לאילת ולירידת מחירים. נמשיך לקדם את תכנון קו הרכבת מהמרכז לאילת. גם החזון הזה יתממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully