וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד טראמפ לראש קהילת המודיעין פרש בצל הביקורת על כשירותו

2.8.2019 / 22:54

חבר הקונגרס ג'ון רטקליף הוא תומך נלהב של נשיא ארה"ב, שהטיל ספק בחקירת התובע המיוחד. ואולם, אחרי שרבים פקפקו בניסיונו הראוי לתפקיד, הוא הסיר את מועמדותו להחליף את דן קואטס. טראמפ האשים את התקשורת

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) כי המועמד שלו לראש קהילת המודיעין פרש מהמרוץ, בשל מה שהוא תיאר כ"סיקור תקשורתי לא הוגן". טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון רטקליף החליט להישאר בבית הנבחרים. זאת אחרי שריחפו מעל המחוקק מטקסס שאלות לגבי ניסיונו לתפקיד מאז הוכרז כמועמד לפני חמישה ימים.

טראמפ לא ציין דיווחים ספציפיים, אך כתב כי "במקום לעבור חודשים של עלבונות והוצאת דיבה", רטקליף ישוב לגבעת הקפיטול. בשבוע שעבר קיבל הנשיא את התפטרותו של ראש קהילת המודיעין דן קואטס, שעמו היו לו מחלוקות רבות, בעיקר בנוגע להתערבותה של רוסיה בבחירות הקודמות לנשיאות ב-2016.

רטקליף, לעומת זאת, הוא תומך נלהב של טראמפ שהטיל דופי בתובע המיוחד לשעבר רוברט מולר במהלך השימוע שלו בוועדת המשפט בשבוע שעבר. מומחי מודיעין ביקרו את חוסר ניסיונו בתחום המודיעין.

ג'ון רטקליף בפני ועידת המודיעין של בית הנבחרים ב-24 ביולי 2019. רויטרס
"לא מעוניין שהדיון סביב האישור שלי יהפוך לסוגיה פוליטית". רטקליף/רויטרס

"בזמן שאני אסיר תודה לנשיא על כוונתו למנות אותי כראש קהילת המודיעין, אני מסיר את מועמדותי", מסר רטקליף. "קיבלתי בענווה ובכבוד את האמון שהעניק בי הנשיא להוביל את מבצעי המודיעין של ארצנו ואני נותרתי משוכנע שאילו הייתי מאושר, הייתי עושה זאת בצורה אובייקטיבית, הוגנת וישרה באופן שסוכנויות המודיעין שלנו צריכות וראויות לו". עם זאת, הוסיף חבר הקונגרס, "אני לא מעוניין שהדיון הביטחוני והמודיעני סביב האישור שלי, הגם שאינו נכון, יהפוך לסוגיה פוליטית ומפלגתית".

הדמוקרטים אמרו כי הוא לא היה צריך להיות מועמד מלכתחילה. "תודה לאל, רטקליף מעולם לא היה צריך להיות מועמד", אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר. "זאת דרך הפעולה של הנשיא טראמפ: לבחור במועמד מבלי להתייעץ או לסנן, ולהיאלץ לסגת כשהבלגן מתחיל".

עוד בוואלה!

יותר מלכריש לבן: 526 שיניים נמצאו בפיו של ילד בהודו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בחדר הסגלגל של הבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 26 ביולי, 2019. רויטרס
"סיקור תקשורתי לא הוגן". טראמפ/רויטרס

בהמשך הערב אמר טראמפ כי הוא עשוי למנות את סו גורדון כראש קהילת המודיעין בפועל. הוא אמר לכתבים בבית הלבן כי הוא "מחבב" את גורדון, שהייתה סגניתו של קואטס. הנשיא הוסף כי הוא שוקל רשימה של שלושה שמות להוביל את הסוכנות באופן קבוע ועשוי להכריז על בחירתו ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully