וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מלכריש לבן: 526 שיניים נמצאו בפיו של ילד בהודו

2.8.2019 / 22:54

השיניים, בגדלים שבין 0.1 ל-3 מ"מ, התגלו בכיס בלסת התחתונה של בן השבע במהלך ניתוח שעבר בדרום מזרח המדינה, אליו הגיע בגלל כאבים קלים בחלל הפה. הוא סבל מגידול שפיר המורכב משברים של רקמת השיניים, אך לא ידוע אם המצב נוצר על ידי גורמים גנטיים או סביבתיים

526 שיניים נמצאו בפיו של ילד בהודו, 2 אוגוסט 2019. רויטרס
רופא מצביע על תמונות פיו של בן השבע בהודו/רויטרס

526 שיניים בגדלים שונים נמצאו בפיו של ילד בן שבע בדרום מזרח הודו. השיניים, בגדלים שבין 0.1 ל-3 מילימטרים, התגלו בתוך כיס בלסת התחתונה של הילד במהלך ניתוח שעבר בבית החולים הדנטלי בעיר צ'נאי אליו הגיע בגלל כאבים קלים בחלל הפה.

מאות השיניים נמצאו בתוך הכיס ששכן באזור השיניים הטוחנות. "היה להן כתר קטן, אמיל ושורש קטן", אמר פרטיבהא רמני, ראש המחלקה לפה ולסת בבית החולים.

"היינו צריכים לקדוח בחלק העליון של הלסת התחתונה, ליצור חור ולהסיר את הכיס", אמר רמני. "ככל שהוא (השק) נכנס עמוק יותר לרקמה, גודל השיניים נעשה קטן מאוד".

526 שיניים נמצאו בפיו של ילד בהודו, 2 אוגוסט 2019. רויטרס
הילד יושב על כיסא בבית החולים הדנטלי בהודו/רויטרס

למרות המספר הגדול של השיניים בפיו, הילד כאמור לא סבל מכאב רב מדי. "הדבר היחיד שהפריע לו היה שהשן בצד ההוא לא התפרצה. היא הייתה ריקה, והיו לו כאבים ונפיחות קלה שהלכה וגדלה", אמר.

הילד סבל מאודונטומה מורכבת, גידול שפיר המורכב משברים של רקמת השיניים, אך לא ידוע אם המצב נוצר על ידי גורמים גנטיים או סביבתיים, הוסיפה.

המצב הרפואי של הילד נדיר מאוד, אם כי ב-2014 רופאים במומבאי חילצו 232 שיניים מפיו של בן 17 לאחר ניתוח של כשבע שעות.

הניתוח של בן השבע נמשך כשעתיים, אך לקח למומחים עשרה ימים לאבחן את כל השיניים. "היינו צריכים לקיים איתו הרבה פגישות ייעוץ כדי לעבור את הניתוח. יש לנו צוות ייעוץ טוב מאוד ובעל מומחיות בהתמודדות עם ילדים", אמר רמני. הילד, שיש לו כעת 21 שיניים, השתחרר לאחר שלושה ימים כשהוא מרגיש טוב.

526 שיניים נמצאו בפיו של ילד בהודו, 2 אוגוסט 2019. רויטרס
רופאים מסדרים במבנה השיניים שהוצאו מפיו של הילד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully