וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינות הבריטיות במפרץ תחת איום: "איראן בוחנת את הנחישות שלנו"

מפקד ספינת הקרב הבריטית שנשלחה ללוות את כלי השיט של הממלכה העוברים במצרי הורמוז, סיפר על שורת תקריות עם כוחות איראניים. "הם בוחנים את התגובות שלנו", אמר. המתיחות בין שתי המדינות גברה מאז תפיסת המכליות אחת של השנייה

עריכה: נועה לוי

מפקד ספינת הקרב הבריטית המלווה ספינות בריטיות העוברות דרך מצרי הורמוז בצל המתיחות עם איראן אמר היום (רביעי) כי נראה שטהראן בוחנת את נחישותו של הצי המלכותי. זאת אחרי ההשתלטות על המכלית הבריטית בתחילת החודש, שקדמה לה השתלטות על מכלית נפט איראנית לחופי גיברלטר.

וויליאם קינג, מפקד הספינה "מונטרוז", אמר כי במהלך 27 הימים שבהם היא מסיירת בנתיב השיט האסטרטגי נרשמו כ-85 "מפגשים עם כוחות איראניים", שכללו גם "החלפת אזהרות" דרך רשת הקשר. "זה מדגים את האינטנסיביות. זה ככל הנראה יותר ממה שראינו לאחרונה", הוא אמר בריאיון לרדיו BBC שהעניק מהסיפון. "נראה שהאיראנים מנסים ברוב הזמן לבחון את הנחישות שלנו, את התגובות שלנו".

קינג הוסיף: "הם טוענים שהנוכחות שלנו עשויה להיות לא חוקית, גם אם אנחנו נמצאים באופן חוקי במים בינלאומיים". לדבריו, "הם גם שולחים סירות במהירות אלינו, לבחון את רמת הכוננות שלנו".

המונטרוז נמצאת במשימה של שלוש שנים באזור מאז אפריל האחרון, ובסיסה נמצא בבחריין. היא החלה לוות את הספינות הבריטיות בנתיב השיט העמוס ביותר בעולם מוקדם יותר החודש.

ספינת הקרב הבריטית מונטרוז, 2014. רויטרס
תשוב לבסיסה בימים הקרובים. ספינת הקרב מונטרוז/רויטרס

אולם למרות הנוכחות שלה, משמרות המהפכה השתלטו על המכלית "סטנה אימפרו" ששטה תחת דגל בריטניה ב-19 ביולי, והיא מוחזקת בנמל איראני. ביום שני דחתה בריטניה את האפשרות לשחרור הדדי של המכליות, והיא מגבשת בשבועות האחרונים כוח משימה ימי אירופי שילווה את כלי השיט העוברים דרך מצרי הורמוז. זאת בנוסף למתיחות בין איראן לבין ארצות הברית סביב הסנקציות האמריקניות שהטילה וושינגטון אחרי שפרשה מהסכם הגרעין אשתקד.

עם זאת, קינג ציין כי הקשר עם איראן נותר "מקצועי וידידותי". לדבריו, "יש הבנה בריאה, אולי כבוד, בין אנשי הים, שנראה שהתבססה עכשיו". מונטרוז תשוב בימים הקרובים לבסיסה לצורך תחזוקה, והיא תוחלף על ידי המשחתת "דאנקן" שהגיעה לאזור ביום ראשון.

(עדכון ראשון: 14:51)

עוד בחדשות בעולם

חמקה מהמטבח: מקסיקו מחפשת את אשת הפיתוי שמעורבת בחיסול הישראלים

לכתבה המלאה
כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כלי שיט של משמרות המהפכה לצד המכלית הבריטית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully