וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תסכנו את חייכם": האזהרה של איראן לבריטים בעת תפיסת המכלית

29.7.2019 / 11:00

בהקלטת רשת הקשר מהתקרית במי המפרץ נשמע אחד מאנשי משמרות המהפכה מזהיר ספינת קרב בריטית שלא להתערב בתקרית. במקביל, בלונדון דוחים את האפשרות לעסקה לשחרור המכליות

עריכה: נועה לוי

משמרות המהפכה של איראן פרסמו היום (שני) את השיחה שניהלו ברשת הקשר עם ספינת קרב בריטית במהלך ההשתלטות על מכלית הנפט "סטנה אמפרו" בסמוך למצרי הורמוז מוקדם יותר החודש.

"אתם נדרשים שלא להתערב", אמר אחד מאנשי משמרות המהפכה בהקלטה, שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות תסנים. "זאת ספינת הקרב הבריטית F236. אני נמצא בסמוך למצרים בינלאומיים עם ספינת סוחר בסמוך אליי", נשמע קול עם מבטא בריטי משיב לו. בתגובה, אמר לו איש משמרות המהפכה: "אל תסכנו את חייכם".

בסרטון נראו הרגעים שבהם כוחות משמרות המהפכה משתלשלים ממסוק לסיפון המכלית לצלילי ההקלטות מהקשר. בנוסף לכך, נשמעו חילופי הדברים בין משמרות המהפכה לאותה ספינת קרב במהלך תקרית מוקדמת יותר, שבה הייתה מעורבת המכלית הבריטית "הריטייג'". איראן מכחישה שהיא ניסתה להשתלט עליה, כפי שאמרה ממשלת בריטניה.

לקריאה נוספת על המתיחות במפרץ
דיווח באיראן: תחודש הפעילות במתקן המים הכבדים באראק

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כלי שיט של משמרות המהפכה מאבטח את המכלית/רויטרס

במקביל, דחתה היום בריטניה את האפשרות לעסקה לשחרור המכליות. "אין כאן מידה כנגד מידה", אמר שר החוץ הטרי של בריטניה, דומניק ראב, לרדיו של BBC. "זה לא אותו סוג של סחורה. מדובר על החוק הבינלאומי ותקנת מערכת החוק הבינלאומית ואנחנו נתעקש על זה".

בשבוע שעבר שלחה בריטניה ספינת קרב נוספת שתלווה את הספינות הבריטיות במצרי הורמוז, בשינוי מדיניות אחרי שקודם לכן הממשלה אמרה כי אין לה משאבים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully