וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: תחודש הפעילות במתקן המים הכבדים באראק

28.7.2019 / 11:30

חברי פרלמנט אמרו כי ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית הודיע על הצעד החדש במסגרת צמצום המחויבות של טהראן להסכם הגרעין. מים כבדים משמשים ליצור פלוטניום, שבאמצעותו ניתן להרכיב ראשי קרב גרעיניים. בטהראן גם מזהירים מהקמת כוח ימי אירופי: "מסר עוין"

קרדיט: רויטרס

איראן מתכננת לחדש את הפעילות במתקן המים הכבדים באראק - כך אמר היום (ראשון) לחברי הפרלמנט ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה, עלי אכבר סלאחי. מים כבדים משמים לכורים ליצור פלוטוניום, חומר המשמש לייצור ראשי קרב גרעיניים. טהראן מכחישה שיש לה כוונה כזו, חרף טענות ארצות הברית, ישראל ומדינות אחרות.

איראן החלה בחודש מאי האחרון לצמצם את מחויבויותיה להסכם הגרעין, אחרי שארצות הברית פרשה ממנו באופן חד-צדדי שנה קודם לכן והטילה מחדש את הסנקציות על טהראן. בהמשך היותר ייפגשו בווינה נציגים של איראן ושל יתר המעצמות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - כדי לדון על המאמצים להציל את ההסכם שנחתם ב-2015.

מתקן המים הכבדים בעיר אראק, איראן. AP
מתקן המים הכבדים באראק/AP

גורמים איראניים אומרים כי ניתן לבטל את הצעדים האחרונים שנקט המשטר, כולל העלאת רמת האורניום המועשר, אם יתר המדינות החתומות יעמדו בהתחייבויות שלהן.

עם זאת, הסיכויים להציל את הסכם הולכים וקטנים לאור המתיחות בין וושינגטון לטהראן, שגאתה בחודשים האחרונים סביב שורת תקריות במפרץ הפרסי. בנוסף לכך, היום הזהירה ממשלת איראן כי הקמת כוח ימי אירופי שיגן על ספינות אירופיות במפרץ תשלח "מסר עוין".

בריטניה מגבשת את התכנית בעקבות ההשתלטות של איראן על מכלית בריטית מוקדם יותר החודש. שלושה דיפלומטים בכירים באיחוד האירופי אמרו בשבוע שעבר כי צרפת, איטליה ודנמרק הביעו תמיכה ראשונית ביוזמה להגן על השיט במצרי הורמוז שלחופי איראן.

"מה ששמעתם, שהם רוצים לשלוח צי אירופי למפרץ הפרסי, שולח מסר עוין, זו פרובוקציה שתגביר את המתיחות", אמר דובר של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully