וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: בריטניה מוכנה לשחרור הדדי של המכליות

שר החוץ האיראני נפגש עם מקבילו העומאני כדי לדון ב"התפתחויות האזוריות והעניינים הבינלאומיים". על פי הדיווחים, האחרון העביר את המסר שלונדון מוכנה לשחרר את מכלית הנפט שנתפסה בגיברלטר אם טהראן תשחרר את המכלית הבריטית שעליה השתלטה במפרץ הפרסי

קרדיט: רויטרס

בריטניה הודיעה לאיראן כי היא מוכנה לשחרור הדדי של המכליות - כך דווח היום (שבת) באיראן. על פי הדיווח, המסר הועבר על ידי שר החוץ העומאני שנפגש היום עם מקבילו באיראן. הדיווח מתייחס למכלית הנפט "סטנה אימפרו" שנתפסה במי המפרץ על ידי משמרות המהפכה עם 23 אנשי צוות שעליה, שבועיים אחרי שבריטניה השתלטה על מכלית איראנית בגיברלטר, בטענה שהפרה את הסנקציות על סוריה.

הטלוויזיה האיראנית דיווחה על פגישתם של שר החוץ מוחמד ג'וואד זאריף עם השר העומאני יוסוף בין עלוואי בין עבדאללה, מבלי לפרט על תוכן הפגישה. "הביקור נערך במסגרת העבודה על היחסים ההדדיים בין המדינות וההתייעצויות הרציפות שלהן במטרה להחליף דעות על ההתפתחויות האזוריות והעניינים הבינלאומיים", נמסר ברשת הרשמית של המדינה.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ושר החוץ של עומאן יוסוף בין עלוואי בין עבדאללה לוחצים ידיים בפגישתם בטהראן ב-27 ביולי 2019. רויטרס
נפגשו ברקע ההתפתחויות. שרי החוץ של איראן ועומאן, היום/רויטרס

משרד החוץ העומאני הודיע בטוויטר כי שני השרים דנו ביציבות והביטחון באזור, כמו גם בחופש השיט במצרי הורמוז, המשמשים כנתיב הכניסה והיציאה היחיד למפרץ הפרסי. זריף הוסיף בטוויטר כי הפגישה עסקה ב"השפעות הטרור הכלכלי על איראן".

פגישתם של השרים התקיימה על רקע המתיחות הגוברות במפרץ, שהסלימה עם ההשתלטות ההדדית על המכליות. איראן מכחישה שהמכלית "גרייס 1", שמוחזקת על ידי בריטניה, השיטה נפט לסוריה בניגוד לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי.

ממשלת בריטניה הודיעה מוקדם יותר שחיל הים המלכותי ילווה את ספינותיה המפליגות דרך מצרי הורמוז. בעלי ספינות התבקשו למסור פרטים על מסלולי השיט שלהם כדי שיוכלו לקבל ליווי על ידי ספינת הקרב "מונטרוז". דובר הממשלה מסר אחרי פגישתה ברחוב דאוניג 10 כי "חופש השיט חיוני למערכת הסחר ולכלכלה העולמיים. צעד זה יספק חלק מהבטיחות ומההרגעה הנדרשים לקהילת הספנות בזמנים לא בטוחים אלה".

מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו" שנתפסה על ידי איראן במצרי הורמוז, 20 ביולי 2019. רויטרס
נתפסה על ידי איראן. מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו"/רויטרס

דוברו ראש ממשלת בריטניה הטרי בוריס ג'ונסון הוסיף שהממשלה מתמקדת בהבטחת שחרורם של אנשי הצוות שנעצרו, לאור "המתיחות הנוכחית המסלימה" עם איראן. חברת הספנות "סטנה בולק" אמרה שאנשי הצוות - בהם אזרחים זרים מהודו, רוסיה, לטביה והפיליפינים - הורשו לדבר ישירות עם משפחותיהם למשך זמן מוגבל.

ביום שני השבוע הצהיר שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט כי בריטניה תקים צוות משימה בהובלת אירופה כדי לאפשר מעבר בטוח במים הבינלאומיים במפרץ הפרסי. לדברי משרדו, התכנית נועדה להבטיח את חופש השיט עבור כלי השיט הבינלאומיים.

עומאן שומרת על קשרים ידידותיים עם ארצות הברית ואיראן ובעבר תיווכה בין המדינות, שניתקו את יחסיהן הדיפלומטיים מאז המהפכה האסלאמית בשנת 1979. וושינגטון וטהראן נמצאות במתיחות ממושכת מאז פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין. מתיחות זו גברה אף יותר אחרי שורת תקריות שאירעו לאחרונה במפרץ, בהן הפלת מל"ט אמריקני וכן הפלתו של מל"ט איראני, שאותה מכחישים בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully