וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה בריטית ראשונה עברה במי המפרץ מאז התקרית עם איראן

24.7.2019 / 13:27

כלי שיט גדול שהעביר גז נוזלי הגיע בשלום לקטאר, בחציה ראשונה של המצרים האסטרטגיים מאז שמשמרות המהפכה השתלטו על מכלית בריטית. בלונדון דוחים דיווח באיראן על כך שהם שלחו מתווך לפתרון המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כלי שיט בריטני ראשון חצה היום (רביעי) את מצרי הורמוז מאז התקרית עם איראן ביום שישי, והגיע ליעדו בקטאר - כך לפי נתוני מעקב אחרי התנועה הימית באזור. על פי המגזין Lloyd's List, הייתה זו הספינה BW Elm הנושאת גז נוזלי, ובצלה שטה ספינת קרב בריטית, ככל הנראה "מונטרוז", אולם לא היה זה ליווי רשמי של הצי הבריטי. משרד ההגנה בלונדון סירב להגיב וציין את דבריו של שר החוץ ג'רמי האנט שאישר כי ספינת הקרב ליוותה יותר מ-30 ספינות בעשרת הימים האחרונים.

בריטניה הכריזה על תכניתה לפרוס כוח ימי אירופי כדי להגן על מעבר כלי השיט במצרים, שדרכם עוברת חמישית מאספקת הנפט העולמית. זאת במקביל לכניסתו לתפקיד של ראש הממשלה חדש בוריס ג'ונסון. הממשלה הבריטית קראה לספינות השטות תחת דגל הממלכה להימנע ממעבר במצרים שלחופי איראן. בעלי הספינה BW Elm לא התייחס לדברים, אך הודה לצי הבריטי.

במקביל, גורם בריטי הכחיש דיווח באיראן שלפיו הממלכה שלחה מתווך בניסיון לפתור את המשבר עם טהראן.

לקריאה נוספת על המתיחות בין בריטניה לאיראן
צבא ארה"ב: ייתכן שהפלנו מל"ט איראני שני בתקרית בשבוע שעבר
השגריר דנון חשף: איראן מבריחה ציוד לחיזבאללה דרך נמל ביירות

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן שומר על המכלית הבריטית בנמל בנדר עבאס, 21 ביולי 2019. רויטרס
כלי שיט של משמרות המהפכה שומר על המכלית הבריטית/רויטרס

איראן טוענת כי היא השתלטה על המכלית "סטנה אימפרו" אחרי שזו הפרה את החוק הבינלאומי כשכיבתה את מערכת המעקב שלה למשך זמן ארוך יותר מזה שמותר וחצתה את התעלה דרך נתיבים לא נכונים, תוך שהיא מתנגשת בסירה איראנית. עם זאת, גורמים איראניים אחרים רמזו שמדובר בתגובה על השתלטותם של כוחות בריטיים על מכלית נפט איראנית לחופי גיברלטר בתחילת החודש. בלונדון אומרים שהיא הפרה את הסנקציות של האיחוד האירופי כשהייתה בדרכה להעביר נפט לסוריה, אולם טהראן דוחה זאת.

23 אנשי הצוות של המכלית, שלפי בריטניה הייתה במים הטריטוריאליים של עומאן בזמן ההשתלטות, עדיין מוחזקים על ידי איראן. לטענת השלטונות האיראניים, הם בטוחים ומצבם הרפואי טוב. זאת הייתה אחרונה בשורת תקריות במפרץ בחודשים האחרונים, בהן טענות של ארצות הברית על הפלת מל"ט איראני שאיים על ספינת קרב אמריקנית. שר ההגנה של איראן הכחיש היום שוב את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully