וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר דנון חשף: איראן מבריחה ציוד לחיזבאללה דרך נמל ביירות

24.7.2019 / 5:30

בדיון במועצת הביטחון של האו"ם חשף דנון מידע מודיעיני חדש על מעורבות טהראן בהתעצמות הארגון בלבנון, תוך הפרת החלטה 1701. לדבריו, בשנה החולפת ישראל זיהתה פעילות איראנית להעברת אמצעים לקידום פרויקט הטילים. "נמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה"

צילום: UN Web TV, עריכה: ניב מעוז

נאום דנון במועצת הביטחון של האו"ם - כל הפרטים

  • השגריר חשף: "איראן מעורבת בהתעצמות חיזבאללה בלבנון"
  • דנון הציג את מפת נתיבי העברת הנשק במזרח התיכון
  • "הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה"

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, חשף אתמול (שלישי) בדיון מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המזרח התיכון מידע מודיעני על מעורבות איראן בהתעצמות חיזבאללה בלבנון. דנון טען כי טהראן וגורמים סורים מבריחים ציוד ואמצעי לחימה ללבנון לטובת הארגון, תוך הפרה של החלטה 1701 של המועצה. בדיון השתתף גם השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.

דנון ציין כי בשנה החולפת ישראל זיהתה פעילות איראנית להעברת אמצעים לקידום פרויקט הטילים של חיזבאללה. "בהובלת כוח קודס, איראן העבירה דרך הנמל הימי של ביירות ציוד דו-שימושי לחיזבאללה שסייע להעצים את התחמשות ארגון הטרור נגד מדינת ישראל. הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חיזבאללה", אמר.

השגריר דני דנון, 23.07.2019. משלחת ישראל לאו"ם, אתר רשמי
מידע חדש. דנון, היום/אתר רשמי, משלחת ישראל לאו"ם

דנון טען כי איראן וחיזבאללה הסתייעו בגורמים סורים שרכשו את הציוד מחברות אזרחיות זרות ושינעו את הציוד ללבנון. לדבריו, הגורמים הטעו את החברות בכך שהסוו את המטרות האמיתיות שלהן נועד הציוד - מפעלי ייצור הטילים של חיזבאללה.

במהלך דבריו הציג השגריר מפה המציינת את נתיבי העברות אמצעי הלחימה המשמשים את הארגון השיעי בהתחמשותו משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה ח'רירי בביירות, מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון, כדוגמת מעבר אלמצנע והנמל הימי של ביירות.

בעקבות דבריו של דנון, לבנון האשימה הלילה את ישראל באיום על התשתיות האזרחיות שלה. שגרירת לבנון לאו"ם אמרה כי בני ארצו רואים בהאשמות כאלה "איום ישיר על שלומם ועל התשתיות שלהם". היא הוסיפה: "אם הוא משתמש בהם כדי להכין את הקרקע למתקפה על הנמלים האזרחיים ונמלי התעופה של לבנון והתשתיות שלה - כפי שהם עשו בשנת 2006 - למועצה הזאת אסור לשתוק".

(עדכון ראשון: 23/7, 17:59)

מפת העברת נשק מאיראן לחיזבאללה, 23.07.2019. צילום מסך
מפת העברת הנשק מאיראן לחיזבאללה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully