וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: ייתכן שהפלנו מל"ט איראני שני בתקרית בשבוע שעבר

23.7.2019 / 23:47

מפקד הפיקוד המרכזי אמר כי ספינת הקרב במפרץ פעלה נגד כלי טיס איראני נוסף במפרץ הפרסי, על אף ההכחשות של טהראן. מפקד הצי האיראני הזהיר כי הספינות האמריקניות שמגיעות לאזור נמצאות תחת מעקב צמוד

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ספינת הקרב האמריקנית שהפילה מל"ט איראני במי המפרץ הפרסי בשבוע שעבר פעלה נגד מל"ט נוסף, שייתכן שהופל גם כן - כך אמר היום (שלישי) מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, גנרל קנת' מקנזי. טהראן הכחישה אחרי ההודעה בשבוע שעבר על התקרית כי מל"ט כלשהו שלה הופל ואף פרסמה סרטון שלכאורה מפריך זאת.

מוקדם יותר היום אמר מפקד הצי של איראן, חוסיין חאנזדי, כי טהראן צופה בכל הספינות האמריקניות שבמפרץ והיא מחזיקה בארכיון של תנועתן היומיות. זאת על רקע המתיחות עם ארצות הברית סביב הסכם הגרעין והסנקציות ועם בריטניה סביב תפיסת מכליות נפט.

"אנחנו עוקבים אחרי כל ספינות האויב, במיוחד של אמריקה, שלב אחר שלב עד הרגע שהם נכנסים לאזור", אמר מפקד הצי, שציין כי התמונות מתועדות על ידי מל"טים איראניים. הוא ציין כי איראן תערוך תרגיל ימי משותף ראשון עם בעלות בריתה עד לסוף השנה הפרסית, שמסתיימת במרץ, אך הוא לא פירט אילו מדינות ישתתפו.

במקביל, סגן נשיא איראן, אסחאק ג'האנגירי, אמר כי כוח ימי בינלאומי שיגן על המפרץ רק יוביל לחוסר ביטחון באזור. זאת אחרי שבריטניה קראה אתמול לכוח משימה ימי אירופי שיבטיח את השיט החופשי במצרי הורמוז, אחרי שטהראן השתלטה על מכלית נפט ששטה תחת דגל בריטי ביום שישי.

(עדכון ראשון: 13:39)

משטרת החופים של גיברלטר שומרת על מכלית הנפט איראנית 20 ביולי 2019. רויטרס
סירת משמר החופים של בריטניה שומרת על המכלית האיראנית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully